[mk1] wymiana uszczelki pod glowica.kilka pytan.
fireblade1976 - 13-06-2008 16:02
[mk1] wymiana uszczelki pod glowica.kilka pytan.
Zamierzam wymienic uszczelke pod glowica,czy beda mi potrzebne jakies specialistyczne narzedzia?
Co to jest osiowanie silnika?Czy mozna to zrobic bez tego specjalnego przyzadu?Jak zablokowac rozrzad,aby sie nie przestawil podczas wymiana uszczelki?
Macieja - 13-06-2008 17:03
Zeby wymienic uszczelke pod glowicą, to przede wszystkim musisz miec klucz dynamometryczny ( czy jakos tak) zeby dociągnac glowice z okreslona sila podana na opakowaniu uszczelki w NM. Poza tym glowice nalezy dac do splanowania, i wymienic szpilki. to na poczatek
mariusz774 - 14-06-2008 09:17
...no i nie kupuj uszczelki zamiennika, jest ona twarda i z czasem będzie popuszczać olej. Oryginalna jest bardziej elastyczna i lepiej się dokręca pokrywę. Pzy przykręcaniu pokrywy zwykłym kluczem musisz uważać żeby nie przekręcić śrub. Rozrządu przy tym nie przestawisz.
...ale pomyłka.. pisałem o uszczelce pod pokrywą zaworów :fcp2 :fcp19
fireblade1976 - 14-06-2008 09:24
Zamierzam kupic klucz dynamometryczny,wiec z przekreceniem nie bedzie chyba problemu.W instrukcji pisze ze sruby nalezy dokrecic o 105 st,jak to zrobic?Czy wogole bawic sie z tym czy poprostu dokrecic kluczem dynamometrycznym?
reseune - 14-06-2008 10:33
jak juz kupisz uszczelke na pewno bedzie instrukcja dokrecania srub. najpierw dokrecasz ustalonym momentem , a potem o okreslony kat. do tego beda potrzene: klucz dynamometryzny (z tego co pamiętam zakres do 110Nm wystarczy) i kątomierz do klucza. kup koniecznie nowe sruby bo naprawde potrzeba pozadnej sily zeby dociagnac sruby o podany kat. Do zablokowania rozrzadu jest specjalny przyrzad, taka metalowa sztaba z wycieciem ktora blokuje walki jednym polozeniu.
fireblade1976 - 14-06-2008 15:20
Czy trzeba demontowac walki roarzadu z glowicy?
wtom - 14-06-2008 15:32
trzeba bo nie splanujesz przy otwartych zaworach :fcp2
FREDI82 - 14-06-2008 16:09
mnie wymiana uszczelki pod głowicą wyniosła 505zł. W cene wchodzą: robocizna, splanowanie głowicy, uszczelka pod głowicę, uszczelka pod kape zaworów, uszczelka pod kolektor ssący i wylotowy oraz płyn chłodniczy.
Wydaje mi się, że nie warto się bawić a mam pewność, że wszystko było zrobione jak należy.
1olek - 14-06-2008 19:39
FREDI82, kolega jest za granica a tam koszt to ok 1000 euro ;)
fireblade1976 - 14-06-2008 21:12
Cytat:
mnie wymiana uszczelki pod głowicą wyniosła 505zł. W cene wchodzą: robocizna, splanowanie głowicy, uszczelka pod głowicę, uszczelka pod kape zaworów, uszczelka pod kolektor ssący i wylotowy oraz płyn chłodniczy.
Wydaje mi się, że nie warto się bawić a mam pewność, że wszystko było zrobione jak należy. Jakby mnie to mialo nawet 1000 zl kosztowac to bym sie nie zastanawial,ale walneli mi w kilku warsztatach podobna cene 3300-3500 zl to mi kopara opadla.