[MK2] Problem z obrotami i zużyciem paliwa.
vi_king - 21-10-2008 20:40
[MK2] Problem z obrotami i zużyciem paliwa.
Witam kolegów.
Wymieniono w moim Mondim sprzęgło i się zaczęło.
Jak autko stoi i powoli dodaję gazu obroty zamiast powoli rosnąć w pierwszym momencie "przysiadają" by po chwili rosnąć normalnie. Zaczął więcej palić - przedtem ok. 10-12 w mieście teraz ok. 16 l benzyny :fcp16 .
Jak ruszam powoli na małym gazie to mondi robi "żabkę" .
Może chłopaki coś spaprali przy podłączaniu silnika po wymianie sprzęgła.
Po niedzieli jadę na diagnostykę to się okaże co narobili. :fcp13
Ma ktoś może jakieś sugestie. Do wymiany sprzęgła było OK.
vi_king - 21-10-2008 20:47
Witam.
Byłem na diagnostyce. Po podłączeniu kompa stwierdzono, że przepływomierz nie daje sygnału.
Podmieniono przepływomierz na nowy - bez rezultatu. Podejrzenie padło na instalację.
W poniedziałek jestem umówiony na dalszą "walkę". Później sam sprawdziłem zasilanie "przepływki" - jest OK.
Jutro sprawdzę sygnał i połączenie z EEC.
O rezultatach poinformuję - może komuś się to przyda.
dempsej - 21-10-2008 20:52
Witam,
moim zdaniem źle ustawiony rozrząd.
vi_king - 22-10-2008 09:21
Rozrząd raczej nie. Wymieniany był dawno temu i było wszystko dobrze. Właściwie silnik na wyższych obrotach pracuje normalnie - ma moc i "kopa", nie kopci. Problem jest tylko w zużyciu paliwa i tym "wachlowaniu" obrotów w zakresie 500 - 1200 obr/min. Może faktycznie naderwali jakiś przewód od MAF przy wymianie sprzęgła. Jak mechanik poruszał wiązką to czasami pojawiał się sygnał przepływomierza.
Pozdrawiam.
grust_mondeo - 22-10-2008 15:05
hm u mnie było podobnie,auto było wolniejsze,i paliło więcej 1.6 15l.wymieniłem kabelek od przepływki bo wywalało błąd na nowej przepływce :fcp5 .spalanie faktycznie się zmieniło.wymieniłem całą elektrykę,wachlowanie zostało po odpaleniu samochód energicznie 3 razy bujnie obrotami i ustawia się!myślę ze to silniczek krokowy jak wymieniali mi sprzęgło[ całe ]to coś zrobili :fcp24 jak wyczyszczę to dam znać!
dyda6joe - 22-10-2008 17:19
Witam. po lekturze forum jak sczytam o spalaniu i spadku mocy to przychodzi mi faktycznie przepływka na myśl, ale i sonda lambda. trudna sytuacja bo skoro stało się to po wymianie znaczy że albo coś z wymianianym sprzętem nie tak albo coś przy okazji zepsuli. mi się zdarzyło że przy wymianie amortyzatorów czujnik ABS poszedł. zły nie byłem bo patrzyłem na ręce a to nie nowy samochód. stawiałbym na kabel od przepływki bo w końcu działa jak piszesz
vi_king - 28-10-2008 20:57
Witam.
Sprawa zakończona.
Odebrałem autko z serwisu - koszt 410 zł
Wymieniono: kable WN, świece.
Naprawiono: instalację elektryczną przepływomierza, wyczyszczono silnik krokowy przepustnicy.
Samochód chodzi jak nowy - normalnie go nie poznaję.
Polecam serwis w Karpaczu.