mój TDCI kopci
slavo - 26-10-2004 14:34
mój TDCI kopci
Od dłuższego czasu obserwuję kopcenie przy przyspieszaniu, głównie w jeździe miejskiej.
Nie jest to wielka chmura ale jest.
W serwisie stwierdzili, że nie ma błędów w komputerze, poza tym silnik pracuje normalnie.
Paliwo kupuję tylko w BP, Shell, Statoil.
Niby nie jest to jakaś wielka przypadłość, ale strasznie głupio to wygląda, poza tym co z ochroną środowiska...
Chciałem zapytać jakie doświadczenia w tym temacie mają szanowni użytkownicy TDCI.
Dzięki
Slavo
TDCI 130/6 2004 przebieg 48kkm
Marek92248 - 26-10-2004 15:10
Każdy Turbo Diesel kopci przy mocnym dodaniu gazu,jeden mocniej a drugi mniej. w moim (TDCi 5-tronik 2003/11) jest troszke dymu ale to przy mocny wciśnięciu gazu. Myśle , że nie masz się czym martwić. Pozdrawiam
misiek - 26-10-2004 15:54
A ja zapraszam do korzystania z opcji szukaj.
Znalazłbys np to: http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... ight=kopci
Marc - 26-10-2004 23:27
Cytat:
Od dłuższego czasu obserwuję kopcenie przy przyspieszaniu, głównie w jeździe miejskiej.
Nie jest to wielka chmura ale jest.
W serwisie stwierdzili, że nie ma błędów w komputerze, poza tym silnik pracuje normalnie. Mój trochę dymił, ale jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało. Dymił mi passat tdi, dymił teścia merc cdi. ASO tak samo z siebie przy przeglądzie zaproponowało wymianę zaworu EGR, miałem oponować? ;)
Po wymianie dymił po staremu. Swego czasu po piwku z ułańską fantazją zabrałem się za ten zawór, po wcześniejszej lekturze któregoś z postów na forum. Zatkałem dopływ spalin do niego, teraz może się otwietrać i zamykać, ale nie truje już spalinami mojego diesla ;)
Kopcenie jakby się zmniejszyło; piszę jakby, bo to sprawa wzglęgna (zależy kto patrzy i jak), np. kolega jeffoo z forum po takiej samej operacji nie stwierdził widocznych zmian.
Zaletą takiej operacji jest na pewno mniej brudu w cylindrach. Wadą, która być może wypłynie po latach, będzie wcześniejszy zgon katalizatrora - w końcu filtruje gorsze spaliny (IMHO).
Marc