Mondeo II lx 1.8 td 2000r.przebieg 116 tys. km
mechu - 20-04-2006 20:34
Mondeo II lx 1.8 td 2000r.przebieg 116 tys. km
Wlasnie zakupilem taki samochod, na co przy takim przebiegu nalezy uwazac, co powinieniem sprawdzic, jest to moj pierwszy samochod wiec prosze o porady,
z gory dzieki. Wiem,ze pasek rozrzadu zostal wymieniony. Samochod jezdzil i jezdzi po szkockich drogach.
Czy normalne, ze diesel kopci przy takim przebiegu, nie bardzo ale jednak troche?
frompoland - 20-04-2006 22:24
to ze kopci nie zalezy od przebiegu ;)
mechu - 21-04-2006 00:17
prosilbym jednak o jakas pomoc
Anubis - 21-04-2006 08:57
Przebieg nie ma tu wiele do rzeczy. Głównie zależy jak kto jeździł i dbał o to auto. Można kupić auto z przebiegiem 40k km. i może być zajechane, a można kupić z 300k km. i może być w bardzo dobrym stanie. Przede wszystkim jak nie widzę na własne oczy, że był rozrząd wymieniony to nikomu w to nie uwierzę, i wymienił bym go na pierwszym miejscu. Na pewno olej jest bardzo ważną rzeczą w TD, wiadomo silnik, ale nie zapominaj, że turbina jest smarowana tym samym olejem, więc jak będziesz mieć badziewiasty i stary olej to możesz się doczekać remontu turbiny. Filtry powietrza mają w TD także bardzo duże znaczenie, ponieważ znowu możesz przy zasyfionym filtrze powietrza zajechać turbinę. Zwróć także uwagę na szczelność układu zasilania powietrzem, musi być szczelne, bo znowu turbina...... Jak jest zimny silnik to nie dawaj mu po obrotach, bo i silnik bardzo cierpi i możesz łatwo turbo wykończyć, tak samo przed wyłączeniem silnika nie dawaj mu po obrotach i poczekaj z minutę lub pół (zależy jak przed zatrzymaniem auta jechałeś) niech sobie silnik pochodzi na wolnych obrotach, niech wyhamuje turbina i niech ją olej wychłodzi, w przeciwnym razie możesz ją łatwo zajechać. Reszta to jak w każdym innym aucie. Skorzystaj z opcji "szukaj", a gwarantuję Ci, że znajdziesz mnóstwo porad.
mechu - 21-04-2006 13:16
dzieki serdeczne, rozrzad wymieniony bo widzialem faktury
jaro - 22-04-2006 09:08
Mam taki model w wersji 1,8TD GHIA 00" po małym tuningu na ST.
Ten przebieg to lipa, ale spoko dla tego silnika. Przywiozłem trzylatka z takim przebiegiem! a mówili że jeździł starszy facet.
Tak jak pisze poprzednik ROZRZĄD/miałem mieć też wymiwniony i na szczęście kazałem to sprawdzić/ filtry i oleje. Dla pewności sprawdziłem geometrię, bez względu na jakość wymieniłem elementy metalowogumowe wachaczy, końcówki drążków i łączniki stabilizatora. Od tego ma zależeć nasze życie, a auto potrafi pogonić kota. Oby dobrze się sprawował.
:fcp27
mater_4 - 22-04-2006 09:17
słuchaj mi sie wydaje że jak ci kopci to sa wywalone końcówki wtrysku jeszcze zeleży jak dymi jeżeli dymi jest czarny to prawdo podobnie sa to końcówki wtrysku
POzdrawiam :fcp3
andreas - 22-04-2006 14:53
do... "mechu"
Proponuję Tobie podłączyć mondiego pod komputer i nie szukać usterki po omacku, bo to tylko dodatkowe koszty. Ja w swoim też sprawdzałem wszystko po kolei, a co mechanik to mądrzejsza głowa.
mechu - 23-04-2006 21:30
dzieki za instrukcje, jutro dostane ubezpieczenie na samochodzik, to wyrusze poszukac jakiejs stacji kontroli, ale nie bedzie to latwe (Szkocja) :fcp5
dlatego mi tez chodzilo o takie opine, abym mogl sie jakos zorintowac, miec chociaz jakies pojecie - duzo powiedziane
jesli ktos ma jeszcze jakies uwagi, chetnie wyslucham.