ďťż

Objawy uszkodzenia uszczeli pod głowicą

Zobacz wypowiedzi

Objawy uszkodzenia uszczeli pod głowicą





lukas2447 - 25-01-2010 20:07
Objawy uszkodzenia uszczeli pod głowicą
  Siemka:)
Mam pytanie coś mi się wali z moim fordem mondeo 2.0 v16. Ostatnio wymieniłem wszytko(prawie wszystko) co mogło się zepsuć. A mianowicie świece, przewody, tłumiki, filtry i takie duperele. No i ostatnio 3 dni po wymianie świec i próbie przejażdżki samochodem chciałem sprawdzić jak wyglądają świece. Są to nowe świece a po wyjęciu okazało sie ze 3 z nich mają elektrody zachlapane olejem tylko jedna była czyściutka. Moje pytanie brzmi czy to mogą być objawy uszkodzenia uszczelki pod głowica? Tak mnie wystraszył pewien mechanik. Ewentualnie prosił bym o opisanie jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowica?
Z góry wielkie dzięki:)




wtom - 25-01-2010 20:16

  dymienie na biało z wydechu, olej silnikowy w kolorze emulsji (kawa z mlekiem), masło na korku wlewu oleju, spaliny w układzie chłodzenia, twardnienie przewodów chłodzenia po nagrzaniu, itd....
zalane olejem świece= padaczka pierścieni tłokowych, uszkodzone uszczelniacze zaworowe itp, ogólnie zła kondycja silnika



lukas2447 - 25-01-2010 20:24

  kurna, a dużo to roboty z tym? i czy da rade doprowadzić silnik do "dobrej kondycji"? i co zrobic?



wtom - 25-01-2010 20:34

  trzeba porządnie zdiagnozować przyczynę, czasami okaże się że winne sa jedynie uszczelniacze. ale znajdź dobrego/prawdziwego mechanika a nie paprocha co bajki wymyśla. na początek sam posprawdzaj to co ci opisałem, jeśli silnik pracuje równo, nie dymi ma moc, pali na wszystkie gary to tragedii nie powinno być.




lukas2447 - 25-01-2010 20:38

  o o takich to naprawde trudno pewnie samo tym coś wiesz. kupiłem to mondeo niedawno 2 tyg temu i pzez pierwsze dwa dni było ok, ale później się cuda zaczęły dziać... Odpalić go idzie ale nie trzyma obrotów i dziwie głośno chodzi, no i przy tych obecnych temperaturach nie mogę nic sprawdzić... o te uszczelniacze to chodzi o uszczelkę pod górną pokrywą?

No z tą równa pracą to średnio, ale jak się rozgrzał to jeszcze równo chodził bo tak to falował od 900 do maks 1200 ale n zimnym to norma. Nie dam rady sprawdzić czy na biało dymi bo jest zimno a jak nawet to podejrzewał bym bardziej to że nie zamontowałem jeszcze ostatniego tłumika bo jak go kupiłem to nie miał....



wtom - 25-01-2010 21:20

  uszczelniacze są na trzonkach zaworów. po 2 tygodniach mógł się skończyć Motodoktor i wylazło szydło z worka :)) niestety ale oszustów w tym kraju nie brakuje :(



lukas2447 - 25-01-2010 21:27

  dużo trzeba sie babrac z tymi uszczelniaczami? wiesz co po tym samochodzie twierdze zże go zrobie żeby pojezdził dwa trzy lata jak da rade i wiecej urzywanego nie kupie tylko nowy... Widze ze się znasz na tych sprawach więc jak nie będziesz miał nic przeciwko to na pw jak będę miał jakiś problem mogę pisać?



ufowroc - 26-01-2010 22:07

  zmierz sobie kompresję i przeprowadź próbę olejową to się dowiesz czy górą czy dołem olej przepuszcza. Przy uszczelniaczach (wymiana) musisz podeprzeć zawory jeśli nie chcesz targać głowicy np. sprężonym powietrzem wpiętym w miejsce świecy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •