Obrotomierz -zle funkcjonowanie
MIRON - 15-05-2006 12:18
Obrotomierz -zle funkcjonowanie
1.
Od samego poczatku wskazania obrotomierza w trasie nie spadaja ponizej 1000/min na biegu jalowym , w miescie potrafi wskazywac prawidlowo 800/min na biegu jalowym.
Serwis twierdzi ,ze to drobne przeklamania obrotomierza a silnik chodzi prawidlowo.
2.
Rurka z gumy -podcisnienie z klawiatury dochodzaca do filtra powietrza jest przy filtrze lekko zaolejona .
3
Pecherzyki na lakierze w dolnej czesci drzwi kierowcy - chyba rdza , poprzednio nie bylo.
Czy ktos z forum i nie tylko ma lub mial podobne przypadlosci i jak sobie z nimi poradzil?
Slawko - 15-05-2006 13:48
wejdz w testy zegarów i porównaj wskazania cyfrowe z analogowymi. Musza sie pokrywać.
MIRON - 20-05-2006 05:44
Z tego co wiem tryb testowy jest przy wylaczonym silniku , chyba ze sie myle , dzis sprawdze.
Przypuszczam ,ze piszesz o tzw. Tryb Testu Wlasnego - polega on na przytrzymaniu przycisku kasowania licznika dziennego i przekreceniu stacyjki na pozycje II. Jezeli istnieje inny test to prosze o informacje.
Dziekuje.
Slawko - 20-05-2006 06:39
Cytat:
Tryb Testu Wlasnego - polega on na przytrzymaniu przycisku kasowania licznika dziennego i przekreceniu stacyjki na pozycje II. Jezeli istnieje inny test to prosze o informacje. tak, dokładnie o tym pisze.
Działa to tez przy uruchomionym silniku.
Musisz wcisnąc ten przycisk i trzymać dotad az odpalisz silnik, a puscić dopiero jak juz silnik chodzi i pojawi sie napis "test" (lub inny, bo nie wiem co w fusionie sie pojawia).
Yotez - 06-06-2006 11:18
Ad. 1 Zrob tak jak pisze Slawko, poza tym zawsze można pokusić się o wgranie nowego programu. Ważne jest tylko aby było to program nie tylko w miarę najnowszy, ale i sprawdzony. Kiedy ja miałem problemy z obrotomierzem (obroty podczas jazdy lubiły czasem spaść do zera, mimo iż silnik nadal pracował) wgrano mi wtedy najnowszy nie sprawdzony soft do Fusion’a (06-02-2006) po czym problemy zniknęły, auto jakby dostało nowe życie – lepiej przyspieszało itp. – niestety kosztem paliwa – 13,5 l w jeździe miejskiej. Problem rozwiązało wgranie softu minimalnie starszego, ale sprawdzonego.
Ad. 2 Sprawdź poziom oleju, może jest go za dużo i „zwraca” Dodatkowo można pokusić się o rozbiórkę obudowy filtra powietrza i obejrzenie „gąbki” ewentualne przemycie jej w benzynie wg opisu: http://www.fordclubpolska.org/porady.ph ... on&type=41
Ad. 3 Podobna sprawa była u mnie, z tym że z jednej strony drzwi był to fabrycznie zamalowany silikon, a z drugiej strony - początki korozji – koniecznie to zgłoś
Michal_BB - 09-06-2006 00:20
Cytat:
wskazania obrotomierza w trasie nie spadaja ponizej 1000/min na biegu jalowym , w miescie potrafi wskazywac prawidlowo 800/min na biegu jalowym Ja słyszałem że to nie kwestia złych wskazań zegarów lecz konstrukcji sprzęgła. Na trasie na biegu jałowym jedziesz i nawet przy wysprzęglonej skrzyni coś tam się jednak przenosi na silnik, stąd to 1000. Natomiast jak stoisz, np. w mieście na światłach, wtedy masz normalne obroty jałowe, czyli ok. 750 - 800.
gawleek - 11-06-2006 00:36
Wolne obroty podczas toczenia samochodu ("jazda na luzie") są podniesione do 1000-1200 obrotów - to normalne i to dobrze słychać, że silnik chodzi szybciej. Bez paniki.
Po całkowitym zatrzymaniu spadają do 800. Zrób test na zjeździe, np. do podziemniego garażu supermarketu: wjedź na zjazd, zatrzymaj auto, daj luz, puść sprzęgło, masz 800 obrotów; potem puść hamulec - zaraz będzie 1000 obrotów.
Włącz klimę (jak masz) - zaraz będzie 1200 :-)
U mnie nawet bez klimy potrafi na toczeniu przytrzymać wolne 1300, spadają do 800 dopiero 2 sekundy po zatrzymaniu auta. Na początku się niepokoiłem, ale teraz spoczko.
Gaw
MIRON - 06-07-2006 08:32
4 lipca wgrano mi nowy soft do kompa , nie ma roznicy. Faktycznie po zatrzymaniu sie samochodu obroty czesciej spadaja do nominalnych.