Pasek wielorowkowy pompy wody mkIII
sylwek1980 - 26-07-2007 10:13
Pasek wielorowkowy pompy wody mkIII
Witam!
Mam silnik 2.0TDDi. Chciałbym wymienić pasek napędzający pompę wody. Czy ktoś juz z kolegów to robił? Jak tam jest z napinaczem? Czy potrzeba jakiś specjalny chwytak czy wystarczą standardowe narzędzia?
jakubbi - 26-07-2007 12:47
U siebie (mam benzyniaka) zrobiłem to bez specjalnych wynalazków. Zwykłe narzędzia mi wystarczyły, przypuszczam ze i u Ciebie tak jest.
sylwek1980 - 26-07-2007 20:13
A czy u Ciebie pompa jest razem z wspomaganiem kierownicy na jednym pasku??
Jak u Ciebie działał ten napinacz tzn jak go popuszczałeś???
jakubbi - 26-07-2007 20:57
Nie, u mnie na szczęście pompy sa osobno. Na napinacz założyłem klucz (chyba 15) i użyłem siły :) , tzn pchnąłem go w gór, aż do zluzowania paska.
Jeszcze jedna rada - zapamiętaj dokładnie jak pasek przebiega, bo później możesz mieć problem z jego założeniej (2 godziny walczyłem, bo sobie zapomniałem jak pasek szedł) :fcp27
sylwek1980 - 27-07-2007 07:12
OK. Przyjrze sie dzisiaj jak u mnie jest z tym napinaczem
mario82 - 27-07-2007 08:42
W benzynie a w dieselu są dwa, w Benzynie jest jeden pasek wieloklinowy a w dieselu sa dwa, drugi jest od strony skrzyni biegów ( pompa wody jest przykręcona do pompy wspomagania (patrz zdjecie)). Wystarczy mieć zwykła małą grzechotkę do naciągnięcia napinacza ( jest w nim taki mały kwadratowy otwór ), jeżeli będziesz robił to sam to możesz mieć trudnoości z wymianą, ale jak masz chociaż trochę zapału to dasz radę.
Ten pasek powinno się zmieniać co 160.000km
Przy okazji sprawdź rolkę na napinaczu czy nie szumi, jak coś to mam taki napinacz z niewielkim przebiegiem
sylwek1980 - 27-07-2007 21:01
Dzieki mario82 za propozycję. Narazie nie słychać zadnych odgłosów z tego miejsca. Najpierw zmienie pasek, jezeli cos sie pojawi to uderze najpierw do Ciebie.
Pozdrawiam!!!