ďťż

Pompa wtryskowa rzęzi?

Zobacz wypowiedzi

Pompa wtryskowa rzęzi?





m_mati - 27-05-2010 09:59
Pompa wtryskowa rzęzi?
  Witam.
Od około dwóch tygodni mam rzężący problem. Z okolic pompy/alternatora dochodzi po odpaleniu dźwięk "rzężenia". Sorry za termin, ale nic innego mi nie pasuje. Jest to niby lekkie zgrzytanie, obcieranie, zależne od obrotu kół pasowych - częstotliwość minimalnie się zmienia, ale jest stała w cyklach. Przy zwiększaniu obrotów dźwięk nie zanika, jest bardziej słyszalny. Przestudiowałem szukajkę, ale posty dotyczą trudności w odpalaniu na ciepło. Czasami tak mam, ale nie zawsze, raczej obstawiam rozrusznik, bo na ciepło, nie bardzo chce kręcić - jak zakręci, od razu pali. Ciężko jest idealnie zdiagnozować dźwięk. Czasami wydaje mi się, że dochodzi z okolic kół pasowych, czasem właśnie od strony pompy. Dodam, że napinacz miałem wymieniany miesiąc temu. Jakie testy mogę jeszcze wykonać, aby cosik z tego wyszło. Zaraz jeszcze zrzucę filtr powietrza, odchylę osłonę rozrządu, może cosik tam rzęgoli. Mam nadzieję, ze różne testy Wam przyjdą do głowy.




m_mati - 27-05-2010 12:28

  Byłem w serwisie co to diselki robi, panowie posluchali i stwierdzili, ze łożysko pompy kaput.
Pompa wg nich do wymiany albo regenaracji. No i teraz jedna wielka niewiadoma ile wytrzyma. A jak się zatrze nie daj boze, niewiadomo, jakie spustoszenia spowoduje. Po mojemu robienie pompy to i rozrząd trza zrobić, a przeciez robiłem go 3 tysie temu.
Załamka. Dochodzę do wniosku, że trza zakończyć współpracę z galaktyką, zejść na ziemię i jeździć pociągiem i komunikacją miejską. Znacznie taniej, mniej nerwów itd. Tylko A na poważnie, co tu teraz robić?



jack111 - 27-05-2010 13:01

  Stary! Nie załamuj się! Pewnie rzęzi Ci, ale...łożysko w alternatorze, albo któraś rolka, czy napinacz w rozrządzie. Sprawdź to, zanim władujesz się w koszty.



m_mati - 27-05-2010 17:16

  Sprawdziłem dla pewności jak wygląda ładowanie akumulatora. Na włączony, silniku ok. 18,5V, przy wyłączonym bateria pokazuje 15,4V. Może walnięty jest jednak alternator, jak sugeruje jack111. Sprawdziłem też zasłyszanym sposobem - przykładając kawałek kijka od szczotki (kobita każe kupić nowy skoro jej ciachnąłem) do pompy i alternatora. Przy pompie słychać tylko równą pracę silnika, zaś przy alternatorze mam wrażenie, że bardziej słysze nierówną pracę silnika z opisywanym zgrzytaniem. Jak jeszcze sprawdzić alternator?




wieslawbart - 27-05-2010 18:23

  Witam.
Spróbuj zdjąć pasek .Wtedy będziesz na bank wiedział.
Pozd.



m_mati - 28-05-2010 20:21

  Dzisiaj odwiedziłem trzech elektromechaników, w celu sprawdzenia usterki. Panowie stwierdzili, że siadło łożysko alternatora i łożysko sprężarki. Dlaczego oba? Nie wiadomo. Fakt, pompa wtryskowa ok, więc to plus. Regeneracja alternatora zamknie się w 300zetach, ale klima???? Jakaś porażka!!!! Zastanawiam się co zrobić, żeby odłożyć w czasie naprawę klimy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •