prosty sposób sprawdzenia kompresora od klimy
cowboyasterix - 01-05-2008 22:28
prosty sposób sprawdzenia kompresora od klimy
link:
http://picasaweb.google.com/makkapakkau ... 0468311042
czy podłączając na krótko + z aku bezpośrednio do któregoś z pinów(którego?)-górna wtyczka widoczna na fotce-sprawdzę w ten sposób kompresor czy działa czy is dead?
czynnika brak;
klima nie działa mi w ogóle :572:
stomat - 01-05-2008 22:45
Nie bo kompresor nie będzie miał czego sprężać a po drugie nie będzie smarowany. Spraqwdzisz tylko czy działa sprzęgło elektromagnetyczne ale to nic ci nie da. Najpierw sprawdź szczelność układu i napełnij czynnik a potem sprawdzaj kompresor. Przydałoby się też wymienić filtr-osuszacz skoro układ jest pusty.
cowboyasterix - 02-05-2008 17:02
nawet jak sprawdze sprzęgło to już coś, a poza tym może sama sprężarka nie ruszyć, kto wie?
słyszałem kiedyś o pompowaniu sprężonym powietrzem w celu znalezienia ew. wycieku... jestem w błędzie?
grinio - 02-05-2008 17:59
Jak chcesz sprawdzić czy sprzęgo elektromagnetyczne się załancza to najlepiej odpiąć kostke 4pin od osuszacza, ciśnieniowego wyłacznika klimy ( jest w prawym nadkolu) Zmostkowanie jednej pary pinów załancza sprzęgło elektromagnetyczne a dróga para załancza wentylatory chłodnicy. Co do sprawdzenia szcelności to owszem sprawdza się poprzez wpompowanie azotu do układu, i nasłuchuje się gdzie jest uszkodzenie. czasem dodaje się barwnik do oleju i szuka się wycieków lampą UV.
Pozdrawiam
subratri - 02-05-2008 22:51
Cytat:
Co do sprawdzenia szcelności to owszem sprawdza się poprzez wpompowanie azotu do układu, i nasłuchuje się gdzie jest uszkodzenie o zgrozo :570:
zibi187 - 03-05-2008 20:35
Tak właśnie robią fachowcy od chłodni i lodówek ale nie klimatyzacji samochodowych. Jeszcze Ci wmówią, że oleju nie trzeba dolewać bo tam jest. Nic bardziej błędnego. Jedź do fachowego warsztatu wyposażonego w automat do klimatyzacji samochodowych a na pewno nie będziesz żałował. Pisałem już kilka razy na te tematy.
cowboyasterix - 03-05-2008 23:39
Cytat:
Jedź do fachowego warsztatu Jak zaczniemy jeździć wszyscy do warsztatu to forum nam umrze. Chyba po to tu wszyscy jesteśmy, żeby udzielać sobie nawzajem porad i pomagać, a nie wysyłać do fachowego warsztatu, a jeszcze lepiej do ASO :573:
Bez niczyjej podpowiedzi każdy sam to wie :569:
Samochód kupiłem 2 tyg. temu, tu w UK z nie działającą klimą. Z tego co się dowiedziałem, to tak jak kolega zibi187
doradza usługa kosztować może nawet do 1000 funtów. Póki co to szukam tańszego rozwiązania, może jest gdzieś dziura w układzie lub sprężarka padnięta, którą ew. sam zakupię z drugiej ręki lub regenerowaną i sam sobie wymienię. Wtedy podjadę do fachowca na sprawdzenie szczelności i nabicie czynnika.
Napewno będzie o wiele taniej, niż wstawić samochód do klimiarza i powiedzieć: "-zróbcie klimę bo niedziała".
Zibi167-pozdrowienia :fcp1
subratri - 04-05-2008 00:31
cowboyasterix, uparty jestes. samemu mozesz sobie wymieniac mechanike, zazwyczaj tez hydraulike, ale jesli chodzi o klime to najtaniej jest pojechac do servisu. im leprzy tym lepiej. ja pojechalem w zeszlym roku do aso we francji nabic klime. gosc podlaczyl automat, automat zapiszczal i facet powiedzial mi zebym spadal bo on nie ma czasu szukac nieszczelnosci. powiedzial ze jak bede chcial to ... ustalil termin. za darmo dowiedzialem sie wiec ze mam nieszczelnosc. po tygodniu znalazlem peknieta (urwana) rurke, zupelnie przez przypadek. nieszczelnosci sa zazwyczaj powodem niedzialania klimy. jesli tylko pompa wytworzy odpowiednia proznie w ukladzie, wpuszcza Ci czynnik wymienia olej i bedziesz mial klime (zaplacisz pewnie z 60 funciakow) jesli czynnik Ci ucieknie to bedziesz sie martwil,
jesli jestes w takim wielkim stresie to mozesz sie przed zabiegiem podlaczyc pod VAG i dowiedziec sie jakie bledy zanotowala klima.
reasumujac. kolega zibi187 udzielil Ci bardzo celnej wskazowki. wlasnie po to jest to forum aby tak trafnych podpowiedzi udzielac.