Przegrzewający się automat
mklimko - 03-07-2010 21:28
Przegrzewający się automat
Witam!Mam dość dziwny problem z automatyczną skrzynią biegów.Mianowicie w sytuacji kiedy jest bardzo gorąco na dworze i w trakcie jazdu w korkach lub na zasadzie start-stop skrzynia ma tendencję do szarpania i utratu nadbiegu.Co jeszcze dziwniejsze problem ten znika po krótkotrwałym rozłączeniu akumulatora i postoju.Czy ktoś ma/miał może podobny problem i jak go rozwiązał?Czy jest to związane z przegrzewaniem się skrzyni lub/i jaj elektroniki?Pzdr.
jakubbi - 03-07-2010 23:13
Olej wymieniłeś w skrzyni, może jest stary i skleja elektrozawory?
mklimko - 04-07-2010 20:56
Olej jest systematycznie wymieniany.Sytuacja ma miejsce zarówno na "starym" jak i "nowym" oleju.Poziom oleju jest prawidłowy a ze skrzyni nic nie cieknie.Poza tą niby awarią pracuje na razie bez zarzutu.
spth - 04-07-2010 22:24
Witam !
Jakie oleum ? Podpinałeś kiedyś skrzynię do kompa ? Obejrzyj wtyczki na VSS i TSS.
pozdro
mklimko - 17-07-2010 10:12
A gdzie one są?Aż taki oblatany nie jestem:-)Czy jest jakiś specjalny komputer na skrzynię i gdzie ew. w Warszawie coś takiego znajdę?Czy na diagnostyce komputerowej usterki tych czujników się pokażą?Pzdr.
Rafał A.(antek) - 17-07-2010 13:08
Zasadniczo masz 2 problemy, jeden to grzanie sie oleju, drugi to prawdopodobnie wewnetrzna nieszczelność skrzyni.
Olej po rozgrzaniu jest duzo zadszy i prawdopodobnie gdzies wewnatrz skrzyni ucieka saobie z pod uszczelnieni, nie dajac wystarczajacego cisniaia do sterowania etc.
Druga sprawa, czy masz osobna chlodnice do oleju skrzyni? jesli nie, mozna pokusic sie o zamontowanie takiej.
mklimko - 19-07-2010 20:16
No więc myślałem o takiej dodatkowej chłodnicy ale tak do końca nie wiem czy jest to związane z przegrzewaniem.Jest to pierwsza koncepcja.Co do wew. nieszczelności to na czym miała by ona polegać bo z zewnątrz nic nie cieknie?Jak to stwierdzić?Zastanawia też fakt, że odłączenie akumulatora "naprawia" problem.