Przerywa, przy tym obrotomierz traci impuls 1,8 zetec
gutek_rapier - 16-03-2009 20:33
Przerywa, przy tym obrotomierz traci impuls 1,8 zetec
Witam od tygodnia borykam się z takim problemem, mianowicie:
Podczas jazdy niezależnie od obrotów silnik czasem tak jakby chwilowo stracił iskre co zostało wskazywane na obrotomierzu ponieważ gwałtownie spadał o parę setek.
Problem z czasem się nasilał i teraz robi tak co kilkaset metrów,nie mówiac już o obrotach powyżej 4 tys bo wtedy to cały czas strzela.
Przy przegazówce silnik powyżej 4 tysiecy cały cas przerywa a obrotomierz skacze niemiłosiernie.
Wydaje mi się ze silnik wtedy na ułamek sekundy traci iskrę a raczej jestem tego pewien.
Ma nowe świece i kable i są na 100% dobre bo były podmieniane z escortem.
Na benzynie i na gazie jest to samo.
Co może być tego przyczyną ??
Co sprawdzać??
rad99 - 16-03-2009 20:42
prawdopodobnie cewka siada spróbuj podmienić, sprawdź połączenia elektryczne
gutek_rapier - 16-03-2009 21:24
a czy cewka miała by wpływ na ułamkowe odłączanie obrotomierza?? Dodam jeszcze że dziś po paru takich szarpnięciach obrotomierz przestał działać i silnik pracował wtedy prawidłowo, tak mi się wydaje bo przez ten czas nie szarpał ani nic. po zgaszeniu i odpaleniu znów wszystko było źle
rad99 - 16-03-2009 21:40
nie wiem dokładnie czy w mondku też, ale obrotomierz dostaje impulsy z cewki może masz gdzieś zwarcie, zajżyj po ciemku pod maskę a ktoś niech przegazuje może będzie coś widać
gutek_rapier - 16-03-2009 21:48
nic nie przebija, sprawdzałem niedawno jeszcze dla pewności, masz moze jakiś schemat gdzie jest podłączany ten obrotomierz to bym to odłączył i sprawdził co i jak.
rad99 - 16-03-2009 21:59
niestety w książce w pdf-ie nie ma tego schematu, ale poszukaj tej książki bo jest opisane jak sprawdzić cewkę http://forum.fordclubpolska.org/show...eo+ksi%B1%BFka
gutek_rapier - 16-03-2009 23:13
jak ktoś miał podobny problem to proszę pisać,każda informacja mi się przyda
kawa420 - 17-03-2009 19:33
Sprawdź sobie te dwa takie większe bezpieczniki pod maską ( niebieskie - jeden od sterowania silnika a drugi chyba od całej elektryki). Czasami nie łączą i wtedy gaśnie auto i odłącza zegary więc i obrotomierz nie chodzi.
bengi2 - 23-09-2009 10:58
Witam wszystkich.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Mondka Mk1 1,8 TD. Wszystko jest w nim ok poza małymi problemikami (opiszę je w innym temacie).
Tutaj chciałbym się skupić jednak (jak w temacie) na obrotomierzu, a mianowice:
Od kilku dni obrotomierz działał z przerwami tzn. wskazywał prawidłową prędkość obrotową by po jakimś czasie zawiesić się na 500obr/min. Po chwilowym zawieszeniu wskazywał ponownie prawdłową prędkość obrotową.
Od dwóch dni obrotomierz nie działa wogóle, tzn. wskazuje bez żadnych drgań wspomniane 500 obrotów.
W innych tematach przeczytałem, że wina może stać po stronie alternatora. Czy w tym przypadku też możliwa jest taka przyczyna?
Z góry dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam
Rafał A.(antek) - 02-10-2009 23:33
byc moze to czujnik polozenia walu wariuje , skoro tracisz i zaplon i obrotomierz na chwile, ew modul zaplonowy
co do postu wyzej, tak w TD obroty sa brane z altka, moze cos na nim nie styka, moze cos siadlo w nim