Relingi a antena od CB, plastik czy metal?
Wojtek11 - 21-07-2009 10:10
Witam wszystkich tak na początek.
Mam Pytanko do Posiadaczy MKIV w kombiaku. Ponieważ w Tym tygodniu odbieram furke z salonu, mam pytanie odnośnie relingów, ponieważ będę chciał założyć antenę od CB właśnie na relingu, i tu pojawia się pytanie czy relingi w MKIV maja "masę"? .
Chodzi o model silver X wiec relingi te czarne będą .
Wydaje mi sie ze to najlepsze rozwiązanie coby nie tracic gwarancji na lakier, a magnesów ja nie toleruje, po prostu za dużo jeżdżę aby sie w to bawic.
Z góry będę wdzięczny za odpowiedź.
Karlito - 21-07-2009 10:57
Da sie przyczepic antene ale tylko na poczatkach bo jaks sie tylko konczy mocowanie to tam jest chyba aluminium lub cos podobnego. Jak masz watpliwosci uzyj magnesu by to dokładnie sprawdzic.
keisim - 21-07-2009 12:09
Jeżeli dużo jeździsz to idź na całość : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=39594 :D
Zapomniałem, że mam antenę.. nie straszne mi parkingi podziemne, garaż w domu, etc. ;)
...a co do gwarancji to nigdy w ASO nie zwrócono mi uwagi i autko przechodziło coroczne badania powłoki lakierniczej bez problemu. Choć dla mnie jest zrozumiałe, że gdyby zardzewiała klapa w pobliżu anteny to podstaw do reklamacji brak...ale nic nie rdzewieje ;)
Wojtek11 - 21-07-2009 12:58
Jak już bym miał robić dziurę to tylko w dachu, ale szkoda mi nowego autka dziurawić.
Na pewno coś wykombinuje z relingiem, najwyżej masę kablem do uchwytu podciągnę.... musi być jakieś wyjście.
robroy67 - 21-07-2009 14:29
Cytat:
Jak już bym miał robić dziurę to tylko w dachu, ale szkoda mi nowego autka dziurawić.
Na pewno coś wykombinuje z relingiem, najwyżej masę kablem do uchwytu podciągnę.... musi być jakieś wyjście. Kabelkiem..hmm....tu nie chodzi o masę galwaniczną a o przeciwwagę.Kabelek nic ci może nie dać.Zauważ,że np. anteny na magnes mają podkładkę gumową (jeszcze lakier na aucie),przez co są galwanicznie odizolowane od karoserii a jednak "masę",czyli przeciwwagę mają.
keisim - 21-07-2009 16:45
Cytat:
Jak już bym miał robić dziurę to tylko w dachu, ale szkoda mi nowego autka dziurawić.
Na pewno coś wykombinuje z relingiem, najwyżej masę kablem do uchwytu podciągnę.... musi być jakieś wyjście. Z punktu widzenia pracy anteny dach, a jeszcze lepiej jego środek to teoretycznie ideał - otrzymujesz wtedy charakterystykę najbardziej zbliżoną do dookólnej, czyli we wszystkich kierunkach antena promieniuje niemal tak samo.
Niestety nawet jeżeli założysz antenę długości ok. 1m to i tak będziesz miał problem z wjechaniem na parking podziemny czy do garażu. Pzozostaje Ci montaż krótszej anteny co wiąże się z nieco gorszymi osiągami lub każdorazowe odkręcanie/składanie anteny. Podobna sytuacja będzie przy montazu anteny na relingu. Oczywiście to wszystko nie problem jeżeli rzadko wjeżdżasz na parkingi... ;)
Cytat:
Kabelkiem..hmm....tu nie chodzi o masę galwaniczną a o przeciwwagę.Kabelek nic ci może nie dać.Zauważ,że np. anteny na magnes mają podkładkę gumową (jeszcze lakier na aucie),przez co są galwanicznie odizolowane od karoserii a jednak "masę",czyli przeciwwagę mają. Słusznie robroy prawi... to nie prąd stały tylko 27MHz a im wyższa częstotliwość tym częściej drut drutowi nie równy... nawet żarówki trzymane w palcach i podłączone tylko jednym wyprowadzeniem zaczynąją świecić :D