Różnica między silnikiem zetec a zetec-e
wojtek357 - 19-02-2010 21:00
Różnica między silnikiem zetec a zetec-e
Witam. Szukałem na forum ale nie mogę nigdzie znaleźć jakie są różnice i jak odróżnić od siebie silniki w mondeo, zetec i zetec-e,
motorek26 - 19-02-2010 23:11
jeżeli sie nie myle to zetec był na srebrnej pokrywie a zetec-e był na czarnej ale moge sie mylić
kor1011 - 20-02-2010 00:50
Może chodzić o rodzaj regulacji luzów zaworowych.
artur1234 - 20-02-2010 10:00
motorek26- odwrotnie:)
zetec-e to ja mam w swoim a po maju 98 ida zeteci
i ogolnie fakt w moim nie trzeba regulowac luzow a w tym z czarna pokrywa trzeba co 150 000 km i ogolnie gorzej jezdza na gazie bo padaja gniazda zaworowe(choc oczywiscie sa rozne zdania):)
jarosz100 - 20-02-2010 10:14
witam kolegów tu jest artykuł na ten temat: http://www.mondeoklubpolska.pl/modul...rticle&sid=213
fred33 - 20-02-2010 12:48
Cytat:
motorek26- odwrotnie:)
zetec-e to ja mam w swoim a po maju 98 ida zeteci
i ogolnie fakt w moim nie trzeba regulowac luzow a w tym z czarna pokrywa trzeba co 150 000 km i ogolnie gorzej jezdza na gazie bo padaja gniazda zaworowe(choc oczywiscie sa rozne zdania):) Jeśli chodzi o regulację luzów to właśnie w tych z czarną pokrywą nie trzeba regulować, a z tego co wiem różnica zetec czy zetec-e to chyba chodzi o układ sterowania silnikiem a pokrywy nie mają tu nic do tego.
fred33 - 20-02-2010 12:56
Tutaj jest wszystko, pozdrawiam...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Zetec
wojtek357 - 20-02-2010 18:15
Dzięki za odpowiedzi
artur1234 - 20-02-2010 22:48
ja nie wiem jak czytacie na szybko to skopiowalem z sam naprawiam
Modele XI 1992 - IV 1998. Wały rozrządu
sterują zawory za pośrednictwem popychaczy
hydraulicznych i dlatego nie ma potrzeby regulacji
luzów zaworów podczas obsługi silnika.
Modele od V 1998 są wyposażone w mechaniczne
popychacze wymagające regulacji luzu
zaworów co 150000 km.
Głowica cylindrów ze stopu aluminium została
skonstruowana według zasady przepływu poprzecznego.
W silniku z głowicą o przepływie
poprzecznym świeża mieszanka paliwa z powietrzem
dopływa do jednej strony głowicy,
a spaliny są odprowadzane po przeciwnej
stronie. Poprzeczny przepływ zapewnia szybką
wymianę ładunku w cylindrach.
W kadłubie silnika znajduje się pompa cieczy
chłodzącej napędzana paskiem klinowym. Zębata
pompa oleju jest napędzana bezpośrednio
od wału korbowego przez czop zabierakowy.
W silnikach produkowanych od V 1998 r. pompa
cieczy chłodzącej jest zamontowana z boku
kadłuba silnika.