rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
dd1511 - 07-07-2010 04:19
rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
Witam Fokomaniaków (i Fokomaniaczki oczywiście też :) )
Sporo się już na temat rozrządu na forum naczytałem i w jednym miejscu natknąłem się na informację o różnych napinaczach.
W sklepie spytałem i faktycznie wyszło, że są 2 rodzaje - mechaniczne i automatyczne (ze sprężyną). Mechaniczne były montowane do września 2000 r, a później były już automatyczne.
i teraz sedno sprawy - jakie są różnice między nimi (no oprócz tej, że automat sam napina pasek z biegiem czasu)?
czy w wersji gdzie był mechaniczny napinacz można założyć automatyczny?
(w artykule, w którym znalazłem info 2 rodzajach napinaczy było coś wspomniane, że przy zmianie ze starego typu na nowy trzeba zmienić kółko (pasowe? wałka rozrządu? nie pamiętam), co podnosi koszt wymiany rozrządu... :/ )
jakie mogą być konsekwencje montażu automatu bez zmiany kółka - czym się te kółka różnią?
Jakie są różnice w sposobie montażu obu napinaczy (o ile są)?
Jak narazie w 5 sklepach, w których byłem powiedziano mi że tylko INA (LUK) produkuje jeszcze mechaniczne napinacze, wolałbym założyć u siebie coś z wyższej półki (SKF, Ruville albo oryginał forda).
tak an marginesie po czym wizualnie poznać czy napinacz to automat czy manual? (jeszcze sie z rozrządem nie bawiłem w żadnym autku, stąd te laickie dla niektórych pytania, no ale kiedyś trzeba zacząć:) )
które napinacze z tych aukcji są mechaniczne, a które automatyczne?
aukcja 1
aukcja 2
aukcja 3
aukcja 4
ciupaga28 - 07-07-2010 06:36
Popraw tytuł tematu , bo będę musiał zamknąć w diabły....
mkaminski100 - 07-07-2010 07:43
Napinacz reczny byl do roku 99 i na poczatku 00. Potem zmieniono go na sprezynowy.
Jezeli zmieniasz z recznego na sprezynowy to powinienes rowniez zamienic kolo walka rozrzadu na zmodyfikowane i podciac w odpowiednim miejscu oslone rozrzadu, zeby zmiescil sie nowy napinacz. Ja staram sie wymieniac oslone na zmodyfikowana razem z aluminiowym uchwytem silnika (inaczej oslona nie pasuje).
Osobiscie radze kupic oryginalny pasek, bo jak zobaczysz ma od srodka specjalne wzmocnienia (material zatopiony) i ten jest gwarantowany na 150 tys km. Zamienniki sa tylko na 60 tys km.
To jest stary typ napinacza
http://www.allegro.pl/item1093884372...tddi_tdci.html
a to nowy (ze sprezyna)
http://www.allegro.pl/item1106663287...tdci_tddi.html
a to oryginal. Zauwaz bialy material wzmocnienia od srodka.
http://www.allegro.pl/item1110169774...tddi_tdci.html
czemp - 07-07-2010 08:02
''Osobiscie radze kupic oryginalny pasek, bo jak zobaczysz ma od srodka specjalne wzmocnienia (material zatopiony) i ten jest gwarantowany na 150 tys km. Zamienniki sa tylko na 60 tys km''
Witam, Pytanie do kolegi mkaminski100 :
Czyli jak założyłem pasek Gatesa to powinienem go wymienić po 60 tys km?
mkaminski100 - 07-07-2010 08:20
Zapytaj Gatesa na jaki okres daja gwarancje. Wytrzyma pewnie dluzej, ale oni zalecaja zmiane co 60 tys.