ďťż

rozszyfrować rozrząd :)

Zobacz wypowiedzi

rozszyfrować rozrząd :)





noski - 16-09-2005 07:56
rozszyfrować rozrząd :)
  Czesc !

wczoraj odebrałem mondusia po wymianie rozrządu w abscar.
zafundowałem mu oczywiście orginał motorcrafta ( chociaż zamienniki kusiły swijąceną :( )
wszystko pięknie....
natomiast poprosiłem dla celów klubowch o zwrot starych części i co sie okazało:
- po 131 tyś pasek na moje oko wyglądał bardzo elegancko, miał tylko pościerane napisy z wierchu ale ząbki gitara ( udało mi sie odczytac znak forda - wyglądał na org.)
- rolki miały trochę luzu na łożyskach ale bez tragedii , nie były popękane , robiły dobre wrazenie (napinacz INA z logo forda , rolki INA )

wobec tego nasuwa sie pytanie czy po numerach wybitych na rolkach można zidentyfikowac ich datę produkcji ? być moze niepotrzebnie wymieniałem rozrząd ?
ile mogę pojeżdzić na orginale po wymianie ?
w poniedziałek zapodam fotki wszystkiego.
pzdr.

dodaje fotki....




jackvip - 16-09-2005 08:44
Witam
Napisy czy sa widoczne czy nie wiele maja do rzeczy.
Rozrząd należy wymieniać co ok 90 000 KM mozna i wcześniej.
Więc jeśłi auto masz sprowadzone z Unii to powienes miec ksiazke serwisowa, gdzie latwo sprawdzic kiedy byl wymieniany.
Mialem podobne odczucia gdy wymienialem swoj rozrząd- wygladal jak nowy-Pokusilem sie o tańsza wersje firmy Gates-pasek-- rolki dosłownie te same jakie daje motockraft,nazwa ford na elementach metalowych rolek byla po prostu starta,.
Mysle ze czasem nie opłaca sie przepłacać .Zestaw Gates 350 zestaw motocraft pewnie ok 500!!!
Dobrze ze wymieniłes rozrząd.bo naprawa silnika w wyniku zerwania paska lub pekniecie ktorej z rolek byłaby bardzo boląca.

Pozdrawiam



noski - 16-09-2005 08:51
Cytat:
Rozrząd należy wymieniać co ok 90 000 KM mozna i wcześniej.
Więc jeśłi auto masz sprowadzone z Unii to powienes miec ksiazke serwisowa, gdzie latwo sprawdzic kiedy byl wymieniany.
według producenta 120 tys km to termin wymiany. ksiazke oczywiscie mam z udokumentowanym przebiegiem. auto jest z luxemburga i przy stanie 112 tys nie bylo odnotowanych zadnych wpisow nt. rozrzadu tylko stemplowane przeglady ( wszystko po francusku :( ) zdziwił mnie jednak stan tych czesci po 130 tyś :shock:

org.zestaw ze srubkami i sprezynką - 420 zł :razz:

pzdr.



szutekk - 18-09-2005 21:18
Ja też z tymi orginałami moooocno bym się zastanowił ;) W zasadzie nie do końca wiadomo kto jest producentem np. takich pasków. Może być to i Gatees i Dayco i wiele innych producentów. Przecież wiadomo, że na tzw. pierwszy motaż w fabryce idą różni producenci, nawet swego czasu zachodnie wózki wychodziły na oponach z Dębicy, myślę że te wszystkie części akurat Ford wypuszcza pod swoją marką.




Assan - 18-09-2005 21:33
Cytat:
po 131 tyś pasek na moje oko wyglądał bardzo elegancko To tylko na Twoje oko ;)
To raczej był złom,dobrze zrobiłeś ze wymieniłeś,jeżdzisz spokojnie i się nie martwisz a jak pęknie to......... :? co :?: REKLAMACJA



noski - 19-09-2005 07:30
Cytat:
jeżdzisz spokojnie i się nie martwisz a jak pęknie to......... co REKLAMACJA absolutnie nie.....pieknie to znaczy ze wszystko OK ! w końcu robiłem to w ABSCAR :)

pozdrawiam



Pikander - 21-09-2005 16:13
Z tego co wiem ford wstawia firmowo rolki dayko a więc SKF zapewne lepiej się sprawdzą
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •