ďťż

Serwis nie wie co jest

Zobacz wypowiedzi

Serwis nie wie co jest





grzenia - 27-05-2010 16:56
Serwis nie wie co jest
  Witam wszystkich.
Mam ogromny problem.Mam Mondeo 115 koni 2005 rok.Od jakiegoś czasu walczę z nim i nie mogę nic wskurać.Zrobił się strasznym mułem i więcej pali.Ma już prawie 200 tyś ale rok temu byłem nim we francji i w 4 osoby + bagaże spokojnie osiągał 200 km/h.Teraz ruszając ze świateł zostaje zawsze z tyłu i to z dużo słabszymi autami.
Serwis Forda po podłączeniu kompa stwierdził tylko że mam auto w bardzo dobrym stanie jak na swój przebieg(wtryski nie leją,Turbina pompuje,EGR sprawny.po prostu nie ma się do czego przyczepić.Byłem już na hamowni.Ale jak koleś się ze mną przejechał to powiedział od razu że nie ma sensu wjeźdzać bo po prostu jest muł.Sugerowano mi katalizator.I dzisiaj go wymieniłem.Zapłaciłem 960zł i dalej muł.
Rozkładam już ręce.
Będę bardzo wdzięczny za jakąś pomoc bo nie wiem już co mam robić,tym bardziej że serwis Forda też nie wie.
Chyba po prostu bańka benzyny i zapałka.




mondeo70235 - 27-05-2010 17:32

  sprawdz dolot turbiny czy jest szczelny,gdy masz nieszczelność to komp nic niepokaże ..Najprościej iech ktoś doda gazu a ty sprawdz czy dolt jest twardy jak kamień,dolot jest skręcony w paru miejscach na cybanty może gdzieś ma nieszczelność albo rozerwało gdzieś rure,ja miałem przypadek w mondku że stracił moc na serwisie powiedzieli że jest oki a okazało się że rozerwało dolot turbiny.Serwis wali po najmniejszej linii oporu ,komp niepokazuje błedów czyli oki



maciek911 - 27-05-2010 18:29

  Popraw temat na zgodny z Regulaminem.



wojtekjanus - 27-05-2010 18:34

  Jest sporo możliwości złego działania czujników, elektrosterowników i siłowników, którego to złego działania ECU nie widzi. W związku z tym nieprawidłowo steruje układem silnika.

Oprócz sprawdzenia szczelności dolotu - o czym pisze mondeo70235 - warto sprawdzić sterowanie turbiną. W tdci/115KM jest chyba zwykła turbina (nie VTG) - sprawdź działanie gruchy i dźwigni zaworu upustowego, czy nie zatarł się zawór lub grucha nie jest dziurawa.
Następna sprawa - czujniki przepływowe w dolocie. Jeden MAF (przy filtrze), drugi MAP przy intercoolerze. Zakłada się, że działają prawidłowo i ECU nie wie czy czujnik nie stracił kalibracji lub jest zawalony syfem. Łatwo się je demontuje i czyści (delikatnie miękkim pędzlem + benzyna ekstrakcyjna).
EGR ma u ciebie czujnik położenia, więc jego złe działanie (np zacięcie bo zawalony sadzą) w zasadzie komputer by pokazał. Ale mogą być zawalone doloty w kolektorze ssącym, czasami bardzo mocno.
Jest jeszcze problem czujnika ciśnienia paliwa na szynie - też nie wiadomo, czy jest sprawny i czy nie przekłamuje (zawyża wartości). Ponieważ jego diagnostyka jest prawie chyba niemożliwa i wymiana też (fabrycznie jest montowany w szynę, nie występuje jako część zamienna), ja bym zobaczył co się stanie po podłączeniu... boxa (tego do zwiększania mocy). Box podłącza się w 5 minut, jest drogi więc może ktoś ci pożyczy na próbę... Box działa na zasadzie oszukiwania ECU co do wartości ciśnienia na szynie (zaniża wartości). Jeżeli z boxem będzie ok, będziesz wiedział, że trzeba szukać problemu na wysokim ciśnieniu.




grzenia - 28-05-2010 09:30

  Wydrukuję sobie wasze uwagi i dam je mojemu mechanikowi ponieważ dla mnie to czarna magia co tu piszecie.Wiem tylko że został już wymieniony moduł sterowania turbiną i Katalizator.
Odezwę się jak coś więcej będę wiedział
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •