ďťż

Skrzynia biegów 5 na 6 biegów - zamiana?????

Zobacz wypowiedzi

Skrzynia biegów 5 na 6 biegów - zamiana?????





mikruss - 09-08-2005 15:39
Skrzynia biegów 5 na 6 biegów - zamiana?????
  Panowie i Panie czy istnieje możliwość zmiany skrzyni biegów z 5 biegowej na 6 biegową?. Czy coś takiego jest w ogóle możliwe i czy jeżeli tak to wiele zabiegów było by z tym związanych.




Pzy - 09-08-2005 16:50

  Cytat:
Panowie i Panie czy istnieje możliwość zmiany skrzyni biegów z 5 biegowej na 6 biegową?. Czy coś takiego jest w ogóle możliwe i czy jeżeli tak to wiele zabiegów było by z tym związanych. Mikruss, widzę że cały czas upgrade u Ciebie na topie...
Zastanów się jednak, czy wymiana skrzyni 5 na 6 w Twoim wypadku ma sens. Większość użytkowników TDCi, z którymi spotkałem się do tej pory, a którzy jeździli wersjami 5 i 6 biegowymi - skłaniała się raczej do skrzyni 5-biegowej.



Bauma - 09-08-2005 16:53
dokladnie ja tez uwazam ze 5 biegowa lepiej sie jezdzilo, byla dynamiczniejsza



mikruss - 10-08-2005 23:55

  Cytat:
Mikruss, widzę że cały czas upgrade u Ciebie na topie.... Na topie i nie (ostatnio inne wydatki na głowie), ale do rzeczy. Mam cały czas problem ze skrzynią, a konkretniej z obudową. Mam niewielką dziurkę którą za pomocą magicznego preparatu firmy Wutrh (płynny metal) zalepiłem. Po roku niestety musiałem udać się znowu do mechanika ponieważ ten, nazwijmy go plaster na dziurze, póścił i na nanowo kleiłem. Wiem że czeka mnie raczej spawanie, ale chciałem zaciągnąć informacji czy nie taniej było by wymienić całą skrzynię. Akurat gdzieś widziałem że ktoś sprzedaje od takiego modelu tylko 6 i stąd moje pytanie. A może ktoś z was może w okolicach wawy polecić warsztat specjalizujący się w takich naprawach. Zastanawiam się również nad tym czy do takiej operacji trzeba robierać pól silnika żeby wyjąć skrzynię, czy też da się to zrobić bez wyjmowania jej. Dziura jest umiejscowiona nad wachaczem, więc od dołu na kanale można ją zlokalizować bez trudu.




misiek - 18-08-2005 09:55
z doswiadczenia wiem ze naprawy skrzyni, spawania obudow itp itd nie maja wiekszego sensu i sa dorazne. Problemy czesto porwacaja, my ciagle topimy kase, nie mozemy znalezc dobrego mechanika...
Ja raczej obstawiam za wymiana, odpadaja tez koszty robocizny gdy ktos musi rozebrac i zlozyc skrzynie do kupy, to jest czasochlonne.

A czemu mowicie ze 5 biegowa jest lepsza. Myslalem ze ten 6 to jakis nadbieg, autostradowy. Czyzby jednak wczesniejsze 5 stopni posiadalo krotsze przelozenia ?



Rufio - 18-08-2005 13:58
Cytat:
A czemu mowicie ze 5 biegowa jest lepsza. Myslalem ze ten 6 to jakis nadbieg, autostradowy. Czyzby jednak wczesniejsze 5 stopni posiadalo krotsze przelozenia ? Jeździłem 5 i 6 biegową. Skrzynia 6 biegowa ma nieco krótsze przełożenia. Max na piętym biegu ok 190km/h (przestaje się rozpędzać). Ale w zanadrzu mam jeszcze szóstkę.
Często przy dynamicznym wyprzedzaniu przechodzę z czwórki na szóstkę. Zmiana biegów przy około 140km/h. Moim zdaniem w mocnym dieslu szóstka musi być. Trasa: obroty 2500 i jedziemy 150km/h. Autostrada 190 obroty 3000 (ale zaczyna się robić głośno).

Jak byłem na hamowni to:
piąty bieg obroty 4600 i prędkość 210km/h
szósty bieg obroty 4600 i prędkość 258 km/h (teoretycznie).
W praktyce max to 220 licznikowo.

Zauważyłem, że sterowanie biegami w nowych Mondeo jest inne. W starych "szóstkach" wystarczy mocno pociągnąć w lewo i możemy wrzucać wsteczny. W nowych jest jeszcze pierścień do podniesienia.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •