ďťż

Świeci check, nierówno pracuje na jałowym

Zobacz wypowiedzi

Świeci check, nierówno pracuje na jałowym





Grzaniec - 15-07-2009 22:02
Świeci check, nierówno pracuje na jałowym
  Witam,
Dziś dopadła mojego Galaxy jakaś awaria. Zaczął na wolnych obrotach nierówno pracować, zaświeciła się kontrolka check engine. Silnik prawdopodobnie na wolnych obrotach nie pracuje na wszystkich cylindrach, bo czuć swąd z katalizatora. Na wyższych pracuje równo i chyba już na 4 cylindrach. Kontrolka check świeci się swiatłem ciągłym przez kilka chwil, po czym mruga jakieś 20-30s i znów kilka sekund świeci. Wykręciłem mu świecie - ewidentnie kwalifikują się do wymiany, jednak było już za późno by kupić świeczki, więc zrobię to jutro. Nie mam zamiaru też nim jeździć, do pracy pojadę sobie autem żony. Ale pytanko mam takie - jeżeli okaże się, że to świece (daje 90% - przyznam, że miałem je wymienić zaraz po zakupie auta w kwietniu, ale jakoś brakło czasu:( ) to czy kontrolka check engine sama zgaśnie czy trzeba będzie wykasować błąd?

EDIT:
Panowie, pomocy!! Wymienilem świece (Motorcraft) i niestety - objaw jest ten sam....czy to moze być pad cewki? Jutro podjadę na scanowanie błędów - może się coś wyjaśni, ale może coś podpowiecie??




Grzaniec - 17-07-2009 15:10

  Nikt nic nie napisał, ale może ktoś będzie miał podobny przypadek, to podzielę się diagnozą. Skaner wykazał spalanie stukowe na 3 cylindrze, po zdjęciu przewodu z cewki WN z 3 cylindra silnik pracował bez zmian - czyli dalej na 3 cylindrach. Padła cewka WN. Udało mi się kupić oryginał Motorcrafta w cenie 295zł. Dziś po południu zmienię i mam nadzieje, że auto znów będzie sprawne.



Przemek_PC - 17-07-2009 16:10

  Powinieneś też wymienić przewody WN.



Grzaniec - 17-07-2009 16:55

  Niedawno wymieniane<OK>




Przemek_PC - 17-07-2009 17:59

  Na oryginały Motorcrafta?



Grzaniec - 17-07-2009 20:20

  Oryginały...aaaale:(....założyłem nową cewkę i jest zdecydowanie lepiej, ale na wolnych silnik nie pracuje równo:(. Co prawda świecił się jeszcze check, ale odpiąłem akumulator na trochę i po podłączeniu kontrolka zgasła - natomiast wolnymi obrotami jeszcze rzuca....jutro kupię jednak nowe przewody, bo tak na dobrą sprawę, to nie wiem, czy poprzedni właściciel je wymienił, czy tylko zapewniał mnie, że są niedawno wymienione:(.

A jak się okaże, że dalej mam problem, to gdzie szukać przyczyny??:(

Aha - podczas jazdy jest bardzo dobrze - ciągnie równo, nie szarpie...tylko ten jałowy:/



Przemek_PC - 17-07-2009 20:25

  Może sterownik silnika musi się zaadaptować do nowej sytuacji? Daj mu może troszkę czasu.



Grzaniec - 17-07-2009 20:36

  Cytat:
Może sterownik silnika musi się zaadaptować do nowej sytuacji? Daj mu może troszkę czasu. Założyłem cewkę, odpaliłem - świecił się check, więc zrobiłem jakieś 3 km, nie zgasł, więc odpiąłem aku na jakieś 0,5h. Potem odpaliłem, check już nie świecił, przejechałem znów jakieś 3km i ....dalej go rzuca na jałowym:(. Czekać jeszcze?

EDIT:
Zdjąłęm osłonę przewodów - jak się ściemni, pójdę odpalić auto i zobaczę czy tam nie ma dyskoteki:)



Grzaniec - 20-07-2009 19:50

  no dobrze...wyjaśniło się wszystko. Auto w dalszym ciągu nie pracowało stabilnie na jałowym, a dodatkowo wyrzuciło mi znów błąd. Pojechałem na skan...tym razem "spalanie stukowe 4 cylindra"!!! Poprzednio było 3, bo padła cewka na 3 cylindrze...ale cewka jest nowa. Świece też, a przewodów nie udało mi się kupić ani oryginałów, ani zamienników...ale moje oryginalne przewody były niedawno wymieniane. Wykręciliśmy świece z 4 cylindra i.....okazało się, że ma zwarte elektrody!! Faktycznie - opakowanie było trochę rozdarte przy jednej świecy, ale nie zwróciłem uwagi na elektrody, tylko wkręciłem świece...po ustawieniu odpowiedniej przerwy - silnik znów pracuje idealnie równo....uff..:))
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •