Syczenie z baku podczas odkręcania...inaczej...
Kimura - 18-09-2009 18:47
Syczenie z baku podczas odkręcania...inaczej...
Witam.
Ostatnio sobie czytałem o tym jak wszystkim "zasysa" powietrze jak odkręcają korki przy tankowaniu.
Wczoraj jak chciałem zatankować to też zaczęło syczeć. Odkręcałem powolutku i specjalnie jeszcze schyliłem się. Syczenie było baaardzo wyraźne. ALE....
Oprócz syczenia pojawiło się coś jeszcze.... smród... smród benzyny.... (choć dla mnie to dość przyjemny zapach:)).
Wiem że jest coś takiego jak zawór odprowadzania oparów paliwa i wiem że jego obwód jest sprawny (elektrycznie), ale niestety nie wiem czy rzeczywiście odpowietrza mi ten zbiornik. Ale jakby działało to powinno być w zbiorniku podciśnienie a nie ciśnienie... teraz boję się że mi się on rozszczelni...
Slawko - 18-09-2009 21:37
masz wszystko ok. czasami jest podciśnienie, a czasami ciśnienie, wszystko zależy od temperatury i paru innych rzeczy. Najważniejsze, że układ jest szczelny.
Nie martw się, w układzie jest zawór bezpieczeństwa, ze jak ciśnienie wzrośnie powyżej ok 3atm to zawór "puści".
Kimura - 31-03-2010 06:55
W większości jeżdżę na gazie i mało co tankuję benzynę, ale z tego co wiem to powinno być podciśnienie jeśli sprawny jest układ odprowadzania par paliwa EVAP . Jak sprawdzić czy układ jest sprawny? Sprawdzałem zawór i działa. A jak z resztą?
damian0016 - 31-03-2010 11:19
mi też syczy ale się tym nie przejmuję :)
Slawko - 31-03-2010 11:23
@Kimura masz wszystko ok. raz będzie ciśnienie, raz podciśnienie a czasami nic nie będzie. Reszta tez jest ok.
darmodziej - 31-03-2010 13:37
Jeżeli układ jest sprawny, to na stacji paliwowej powinno być podciśnienie, a nie nadciśnienie. Jeżeli poczułeś zapach paliwa po odkręceniu korka, to myślę, że może to być spowodowane bezwładnością powietrza wpływającego do zbiornika. Powietrze wpływając do zbiornika ma pewną bezwładność i gdy już zrówna się ciśnienie w zbiorniku z atmosferycznym, bezwładność powietrza spowoduje dalszy wpływ powietrza, a po jego zatrzymaniu wypływ pewnej, niewielkiej ilości wraz z oparami, i dlatego mogłeś poczuć zapach paliwa.
Kimura - 31-03-2010 23:09
Tylko że zapach paliwa pojawia się od razu jak zacznie syczeć, a syczy za każdym razem jak odkręcę kurek (oczywiście po kilku dniach). Co do sprawdzenia drożności układu to sprawdzę metodą usta/wężyk przy odkręconym korku (tylko muszę jakąś przedłużkę załatwić).
Czy na drodze jest jakiś czujnik podciśnienia?
Slawko - 31-03-2010 23:14
Kimura, a co jeszcze Ci sie dzieje z tym autem oprócz syczenia? A może do kina bys poszedł zamiast naprawiac cos co jest dobre?