Szarpie podczas dodawania gazu-różne diagnozy
trollbk - 30-08-2009 18:50
Szarpie podczas dodawania gazu-różne diagnozy
Szanowni koledzy,
Mam taki fakap z silnikiem benzynowym 1.8i:
zaczęło się od mocnego szarpania przy 1800 rpm (2 szarpnięcia i koniec). Lokalny mechanik oczyścił przepustnicę co zasadniczo pomogło jako tako na tydzień. Zawyrokował że trzeba wymienić odmę i świece i będzie dobrze. Rzekomo odma jest niedrożna i świece się zalewają. W zeszłym roku już wymieniłem świece na platynowe NGK+przewody+cewkę.
Oczywiście mechanik nie dał rady znaleźć części i wysłał mnie do warsztatu autoryzowanego. W międzyczasie objaw przeniósł się na wyższe obroty, a szczególnie gdy na dworzu jest ponad 25 st., silnik sie rozgrzeje i mocniej dodaję gazu. Teraz szarpanie nie jest tak wyraźne co raczej problemy w spalaniu. Obroty rosną z oporami, silnik działa przez chwilę nierówno, a samochód nie przyspiesza. Na zimnym silniku objaw praktycznie nie istnieje. Moc jest jak kiedyś... No moze po wyjściu na małych obrotach z zakrętu coś jest nie tak. Największy dramat był gdy zatankowałem 98 premium na Statoilu zamiast zwykłej 95 z neste. Po tygodniu silnik jakby się przyzwyczaił.
W warsztacie autoryzowanym z kolei dowiedziałem się że odma to raczej nie, olej zawilgaca co najwyżej przewód do czujnika "pozycji wału". Ale to nie to prawdopodobnie padł kolektor ssący (ca 1200 pln). Mechanik wyregulował jakąś linkę w ww kolektorze co lekko poprawiło sytuację i zlikwidowało małe niedomagania przy ruszaniu, ale nie główny problem.
Macie jakiś pomysł? Szczególnie w aspekcie ww diagnoz kontra ew. często na forum wymieniane problemy z EGR czy przepływomierzem?Pls o pomoc bo jestem z deka skonsternowany...
trollbk - 31-08-2009 21:53
Ok może mój opis jest zbyt abstrakcyjny dla czytelnika. Tak więc mam wrażenie że czasami brak jest zapłonu w którymś cylindrze. Szcz\ególnie gdy temp. zew jest wysoka. Co więc decyduje o dawkowaniu powietrza do cylindra. Rozumiem że im cieplej tym do cylindra trafia mniej powietrza...