Tarcie przy cofaniu
ZlyStefan - 27-03-2007 19:08
Tarcie przy cofaniu
Witam!
W weekend zmieniałem koła i dałem do nich nowe opony i zauważyłem, że teraz przy cofaniu i czasem przy skręcaniu czuję opory, jakbym uderzał w krawężnik. Słychać wtedy też w kabinie tarcie dochodzące z nadkola. Mam oryginalne alufelgi Forda 15", na które producent zaleca 195/60, a ja dałem 195/65. Czy to może być przyczyna?
I jeszcze drugi problem. Mam trochę pochyły podjazd i jak zaciągnę ręczny na max przy wyłączonym silniku i wcisnę sprzęgło, to samochód zaczyna zjeżdżać. Puszczenie sprzęgła powoduje, że auto znowu się zatrzymuje. Czy to normalna sytuacja, czy może ręczny jest do regulacji?
Dzięki za pomoc.
mf9 - 27-03-2007 20:21
Witam.
Co do opon to stawiałbym na to, wg. instrukcji Ford przewidział następujące rozmiary:
185/65R14
195/60R14
195/60R15
205/55R15
Opony które założyłeś są wyższe niż przewidział producent.
ZlyStefan - 27-03-2007 21:14
Cytat:
185/65R14
Opony które założyłeś są wyższe niż przewidział producent. Zimowe też mam niestandardowe - 185/65R15 i mają tą sama wysokość co 195/65R15, a nigdy mi nie tarły. Poza tym coś mnie hamuje głównie przy jeździe do tyłu w lini prostej.
mf9 - 27-03-2007 21:25
Opona 185/65R15 ma taka sama wysokość jak 195/60R15
[ Dodano: 2007-03-27, 21:40 ]
Profil opony jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości wyrażony w procentach
Profil(%)= wysokość/szerokość x 100
czyli jesli weźmiesz dwie opony o tym samym profilu ale rożnych szerokościach, to wys. ich profilu mierzona w cm będzie sie różnić ( np. opona o szer 195 bedzie wyższa niż 185)
Kefir - 27-03-2007 22:14
ZlyStefan, skoro innym nie ociera a tobie ociera, to może masz gdzieś pouzowane, oderwane nadkole i np. opona 195/60R14 choćbyś nie wiem jak ją zakładał nigdy nie będzie po założeniu do samochodu, równa oponie 195/60R15.
I tak mniej więcej:
195/60R15 = 498mm
195/60R14 = 472mm
185/65R14 = 475mm
A co do hamulcosprzęgła :fcp5 przecież hamulec awaryjny to niezależny, mechaniczny mechanizm i jak na mój rozum to sprzęgło do twojej przypadłości nic nie ma... a chyba , że to sprzęglo wciskasz przy wrzuconym biegu, to wtedy hamulec do d... i samoregulator do wymiany tzn chyba razem z całą dźwignią.
ZlyStefan - 28-03-2007 13:13
Cytat:
hamulec do d... i samoregulator do wymiany tzn chyba razem z całą dźwignią. Na którym ząbku ręczny powinien już trzymać? Bo u mnie nie da się podciągnąć wyżej niż na 4 (chyba, że na chama) i wtedy jakoś trzyma, ale wiem że bębny powinienem mieć do wymiany.
A co do koła, to miałem wgięte nadkole. :fcp1
Kefir - 28-03-2007 21:50
Czyli trafiłem w nadkole.
Jeżeli hamulec trzyma na 4 ząbku to tak jak w książce pisze, więc może coś ze szczękami lub - jak piszesz - z bębnami (duży rant na bębnach)?
ZlyStefan - 31-03-2007 18:38
Cytat:
Czyli trafiłem w nadkole. Dzięki za pomoc! :fcp1
Cytat:
(duży rant na bębnach)? Osobiście w środku nie widziałem, ale mechanik mówił, że dość mocno wyeksploatowane.
Kefir - 31-03-2007 20:05
Może szczęki do wymiany? Nie możesz sam sprawdzić?
[ Dodano: 2007-03-31, 20:07 ]
Jak zajedziesz do mechanika ze szczękami albo z bębnem, to czy będą złe, czy dobre to i tak wymieni, aby tylko coś skasować.