wspomaganie mk1 1,8td
jroger - 29-04-2007 23:18
wspomaganie mk1 1,8td
witam wszystkich
pierwszy post :-)
Mam taki problem w komorze silnika przy ok 1100 obr słychać dziwne dziwięki od niedawna ok 2 tyg. takie (łu łu łu),niemoge zlokalizować tego,ale od kilku dni zauważyłem że przy skręcaniu kołami prawie do końca pompa wspomagania zatrzymuje sie na ułameki sekund aż pasek wydaje lekkie piski.Pasek mam jeszcze dobry i naciągnięty po wymianie 2000km płyn wspomagania też nowy,niemam wycieków.Kolega twierdzi że to łożysko w pompie siada i dlatego te objawy ale przysłuchiwałem sie pompie i chyba to nie z niej wydobywa sie to (łu łu).
Prosze o wyrozumiałość jak złamałem jakieś zasady,forum przeszukałem w poszukiwaniu rady na to były podobne tematy ale nie do końca.
Dzięki z góry za rady
pk40 - 30-04-2007 09:18
A na pewno dobrze odpowietrzyłeś układ po wymianie?
Tu masz opis całej procedury odpowietrzania układu wspomagania:
Odpowietrzanie urządzenia wspomagającego układ kierowniczy.
Powietrze znajdujące się w hydraulicznym urządzeniu wspomagającym układ kierowniczy powoduje niewłaściwe działanie tego urządzenia. Powietrze może wniknąć do urządzenia, jeśli zostaną odłączone przewody podczas naprawy lub jeśli z powodu nieszczelności
poziom oleju obniży się w zbiorniczku na tyle, że pompa zacznie zasysać powietrze.
Do uzupełniania lub wymiany należy stosować tylko świeży olej hydrauliczny (olej ATF), który ma oznaczenie Forda WSA-M2C195-A.
Uwaga. Należy zapobiegać wstrząsaniu naczynia z olejem hydraulicznym przed wlewaniem, aby nie powstawały pęcherzyki powietrza.
• Napełnić zbiornik świeżym, czystym i pozbawionym pęcherzyków powietrza olejem hydraulicznym do znaku „Max"
Uwaga. Olej należy wlewać powoli, aby uniknąć tworzenia się pęcherzyków powietrza.
• Uruchomić silnik i obrócić powoli koło kierownicy trzy lub cztery razy między skrajnymi
położeniami.
• Druga osoba powinna obserwować poziom oleju w zbiorniku. Poziom oleju nie powinien
opadać poniżej znaku „Min", w razie potrzeby
należy dolać oleju.
• Powtarzać czynności odpowietrzania tak długo, aż przestaną wydobywać się pęcherzyki
powietrza.
• Sprawdzić szczelność urządzenia wspomagającego układ kierowniczy, czy nie ma wycieków oleju w miejscach podłączenia przewodów, przy osłonach zębatki i obudowie rozdzielacza.
• Unieruchomić silnik i sprawdzić ponownie poziom oleju, w razie potrzeby dolać oleju.
Uwaga. Słabe odgłosy pracy urządzenia wspomagającego układ kierowniczy są normalnym zjawiskiem po odpowietrzaniu przy pracującym silniku, dopóki nie odbędzie się jazdy samochodem.
• W przypadku silnych hałasów należy odpowietrzyć urządzenie hydrauliczne za pomocą
dostępnej w handlu ręcznej pompy podciśnieniowej.
• W stacji obsługi na zbiornik jest zakładany w miejsce pokrywy łącznik do podłączenia
podciśnienia. Taki łącznik można wykonać samemu z dodatkowej pokrywy.
• Podłączyć pompę podciśnieniową.
• Uruchomić silnik i obrócić powoli koło kierownicy w prawo, prawie do położenia skrajnego.
• Unieruchomić silnik i wytworzyć za pomocą pompy podciśnienie wynoszące 0,015 MPa,
aż powietrze zostanie usunięte całkowicie z urządzenia wspomagającego układ kierowniczy.
Uwaga. Podciśnienie należy utrzymywać co najmniej przez 5 minut, uruchamiając pompkę w razie zmniejszania się podciśnienia.
• Zlikwidować podciśnienie. Obrócić powoli koło kierownicy w lewo, prawie do położenia
skrajnego i powtórzyć odpowietrzanie.
• Odłączyć ręczną pompę podciśnieniową, sprawdzić poziom oleju w zbiorniku i dolać
oleju w razie potrzeby. Zamknąć zbiornik pokrywą.
• Uruchomić silnik i obrócić koło kierownicy między skrajnymi położeniami. Należy powtórzyć odpowietrzanie, jeśli praca urządzenia jest za głośna.
• Jeśli odgłosy pracy są w dalszym ciągu nietypowe, pozostawić samochód przez noc
i powtórzyć odpowietrzanie w następnym dniu.
KUSY - 03-05-2007 10:02
witam .Bardzo ciekawe informacje kolega przedstawił ,mam do tego tematu jeszcze jedno pytanie Po wymianie płynu dostrzegłem ze po obracaniu kierownica na postoju bardzo spadają obroty z ok. powiedzmy 1000 na 650 czy nie jest to zapowiedz końca pompy a może być to faktycznie powodem zapowietrzenia , dodam jeszcze ze zaobserwowałem delikatny wyciek z pompy w okolicach koła napędzającego ,płyn który wymieniłem był prawie czarny ze starości
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
pk40 - 03-05-2007 10:14
Cytat:
Po wymianie płynu dostrzegłem ze po obracaniu kierownica na postoju bardzo spadają obroty z ok. powiedzmy 1000 na 650 Z tego co wiem, na postoju powinno się unikać kręcenia kierownicą, koła powinny się choćby minimalnie toczyć. Ale.. mi się to także zdarza i obroty w tym momencie też chwilowo spadają (wynika to ze wzrostu obciążenia silnika - pompa przecież musi wykonać w tym momencie jakąś pracę), choć może nie aż tak bardzo, czuję tylko lekkie wachnięcie obrotów.
Jednak wyciek z pod koła pasowego sygnalizuje uszkodzenie uszczelniacza wałka i trzeba zacząć myśleć o jego wymianie. ja tego nie robiłem, ale sądzę, że to wykonalne.
test1055825 - 23-08-2007 10:11
spadanie obrotów przy skręcaniu na max'a na postoju
Witam
to ze obroty spadają to jest normalne bo wtedy całe ciśnienie z pompy wspomagania idzie przez zawór ciśnienia. trzeba unikać skręcania kierownicą do oporu.