ďťż

Wspomaganie?

Zobacz wypowiedzi

Wspomaganie?





Alo - 24-03-2005 12:59
Wspomaganie?
  Witam! W moim MK I , kiedy kręce na parkingu, przy maksymalnym skręcie ślicznie, jednostajnie piszczy, w drugą stronę, koła skręcają się pod koniec nie płynnie, ale "skokowo". Cóż to może być?




ex-runner - 24-03-2005 13:29
Cześć!
Wydaje mi się że piszczenie to właśnie wspomaganie - sprawdź poziom płynu i jego konsystencję - więcej o tym poszukaj na forum - było.
Co do drugiej rzeczy skokowo :shock: ?!?!?
Hmmm a to juz dla mnie zagadka.
Kręcisz "na sucho" w miejscu? Jeżeli tak to może po prostu wspomaganie "nie daje rady" ;)
pozdro
ex



rogue - 24-03-2005 16:17
Cytat:
koła skręcają się pod koniec nie płynnie, ale "skokowo". a jaki masz rozmiar opon? nie za szeroki?



AT - 24-03-2005 16:31
Takie "przeskakiwanie" koła przy skręcie może również świadczyć o luzie na sworzniu - jeżeli dawno nie sprawdzałeś zawieszenia w tych okolicach to może warto :) .

Adam




Alo - 07-04-2005 13:13
zawieszenia dawno nie sprawdzałem, ale na kierownicy żadnych luzów nie ma. Kółka też niewielkie, bo 14" 185, tyle, że jeszcze zimówki. może dlatego? w lecie mam 195 15" i nic się takiego nie działo



setaszi - 08-04-2005 20:56
nic prostrzego jak do wymiany pasek wielorowkowy który napędza między innymi pompe wspierania, piszczenie świadczy o ślizganiu się tego paska po kołach a to skokowe działanie wspomagania to jeden z objawów ślizgania się paska, koło pompy stawia tak duży opór że pasek traci przyczepność na tyle że przez ułamek sekundy niema napędu na pompe i w tym czasie niema wspomagania, jest to bardzo krótki czas ale wystarcza aby odczuć to na kierownicy jako szarpanie przy kręceniu



Alo - 11-04-2005 08:49
Dzięki!
  Dzięki za info! Cóż - kierunek: mechanik! Nie będę się z tym produkował sam. Dzięki i pozdrawiam!



MARIUSZ75 - 11-04-2005 09:27
witam.
Miałem to samo:piszczało gdy na max. skręcałem jak w jedną jak i w drugą stronę.
Porady i wskazówki były różne i grożnie brzmiące np. siada pompa wspomagania. Okazało się że pasek wieloklinowy (taki krótki) slizga sie po rolkach tzn. gdy skręcisz do końca kołami jest duży opór i rolka kręci się a pasek stoi i powstaje pisk. U mnie wystarczyło go naciągnąć.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •