wstawiene zaworu zwrotnego
vigor - 19-12-2006 18:19
wstawiene zaworu zwrotnego
Mam objawy zapowietrzania się układu paliwowego.
Czy wstawienie dodatkowego zaworu zwrotnego na przewodzie paliwowym między zbiornikiem a pompką ręczną zabezpieczy mnie przed kłopotami w przypadku zapowietrzania się układu paliwowego?
konik31 - 28-12-2006 20:23
Sprawdż najpierw filtr paliwa, dwie uszczelki na górze i na dole obudowy wkładu filtra. Odkręca się z góry klucz 11 nasadowy śruba przechodzi przez cały filtr do denka. Kup na zapes nowy komplet taniocha około 10 PLN Po skręceniu całości podpompują ręczną pompką i odpowietrzaj odkręcając imbusemo ażtryśnie samo paliwo przewód wchodzący do pompy wtryskowej.
Mi pomogło nara Sławek.
vigor - 29-12-2006 14:35
Cytat:
Sprawdż najpierw filtr paliwa, dwie uszczelki na górze i na dole obudowy wkładu filtra. Odkręca się z góry klucz 11 nasadowy śruba przechodzi przez cały filtr do denka. Kup na zapes nowy komplet taniocha około 10 PLN Po skręceniu całości podpompują ręczną pompką i odpowietrzaj odkręcając imbusemo ażtryśnie samo paliwo przewód wchodzący do pompy wtryskowej.
Mi pomogło nara Sławek. Filtr, uszczelki - wszystko nówka. Dotychczas autko całkowicie zapowietrzało się po 24 godzinach postoju, a obecnie już po 10 godzinach. Wymieniłem wszystkie przewody mające szybkie złączki - jednak to nie to. Stawiam na membranę w pompce ręcznej, ale mam kłopoty z jej nabyciem - ok. 16-tej będę miał sms-a czy mają to cudo w jednym ze sklepów. To każdego punktu z częściami mam ok. 45 km. Jednak dzisiaj wstawiłem zawór zwrotny na przewodzie miedzy pompką a bakiem. Jutro rano zobaczymy jaki jest efekt. W środę jadę fiordem do warsztatu (obecnie nie jest czynny) niech to zrobią, bo ja nie mam części i nawet czasu aby zabrać się do tych usterek. Mają mi sprawdzić m.in.kąt wtrysku.
Ahoj!
[ Dodano: 2006-12-30, 16:51 ]
I znowu kicha - mondzio rano nie odpalił. Układ zapowietrzony. Otóż zawór wsteczny przepuszczał paliwo , czyli nabyłem badziewie. W trakcie pompowania paliwa pompka ręczną pojawił się wyciek z obudowy podgrzewacza ropy, toteż ominąłem podgrzewacz i podłączyłem bezpośrednio z filtrem. Ponadto rozebraliśmy pompkę ręczną i membrana jest OK. Wstawiłem nowy zawór zwrotny, aby zabezpieczyć się przed cofaniem paliwa do baku.
Pytanko:
1. Czy nieszczelny podgrzewacz ropy spowoduje cofnięcie się paliwa do baku? Czy zaworki pod membraną w pompce ręcznej nie utrzymają paliwa przed jego cofnięciem?
2. Ale mam jeszcze inny niepokojący objaw: otóż do filtra paliwa jest doprowadzane paliwo z bąbelkami powietrza. Zatem muszę szukać nieszczelności gdzieś na rurkach pod autkiem lub na wyjściu z baku.
Z tym to będą kłopoty - proszę o jakieś podpowiedzi jak to sprytnie odnaleźć.
3. Jakie będą dolegliwości dla mondzia z powodu odłączenia owego podgrzewacza ropy?
Ahoj1