ďťż

Wydajność Klimatyzacji w Ford Focus 2003 fatalna przy tem 34

Zobacz wypowiedzi

Wydajność Klimatyzacji w Ford Focus 2003 fatalna przy tem 34





bhpekspert - 16-07-2010 20:46
Wydajność Klimatyzacji w Ford Focus 2003 fatalna przy tem 34
  Przy temp 34 na zewnątrz wydajność w Ford Focus rocznik 2003 sterowana ręcznie - fatalna temp wewnątrz kabiny 30 można się skończyć.
Taka sytuacja jest po dzisiejszym przeglądzie klimatyzacji w serwisie forda na Powstańców Śląskich.
Czy reklamować usługę ?
A może klimatyzacja w Focus przy 34 stopni jest niewydolna ?
Robert:




szmelcmax - 16-07-2010 21:22

  Nie napisałeś co było powodem przeglądu. Zakładam , że nie jakaś usterka lecz zwykły okresowy. Jeżeli tak to musieli coś sknocić bo w tym aucie klima jest wystarczająco wydajna. Przynajmniej u mnie tak było. Powietrze wylatujące z nawiewów (pomiar wewnątrz kanału) powinno mieć temp. 5-7 stopni przy max. chłodzeniu. Jeżeli jest cieplejsze to coś jest nie tak. Jak wcześniej dobrze chłodziło to reklamuj usługę.



ford_user - 16-07-2010 22:36

  Cytat:
Powietrze wylatujące z nawiewów (pomiar wewnątrz kanału) powinno mieć temp. 5-7 stopni przy max. chłodzeniu. Podłączę sie pod ten temat, bo równiez swego czasu walczyłem z takim samym problemem i ASO zbyło mnie ostatecznie tekstem, że temperatura u wylotu kratek jest ok i nie mam co się ich czepiać. Jednak jeździłem wcześniej róznymi samochodami z klimą i mam wrażenie, że ta stosowana w focusach (mój to mk2) jest niezbyt wydajna. Potwierdzają to też moi znajomi, którzy równiez jeżdżą focusem II. A więc mam pytania:

1. Przy jakiej temperaturze zewnętrznej należy dokonywać pomiaru u wylotu kratek? Bo jak wiadomo im wyższa temperatura na zewnątrz samochodu tym wyższa temperatura powietrza z kratek przy zwykłej manualnej klimie i określonej jej wydajności. Oczywiście tak jest przy otwartym obiegu powietrza.
2. W jakiej pozycji powinien być ustawiony wentylator nawiewu w czasie pomiaru, max czy min? Bo jak wiadomo im wolniejsze obroty wentylatora nawiewu (wolniejszy strumień powietrza przepływającego przez parownik) tym zimniejsze powietrze leci z klimy.
3. A może pomiar powinien byc przeprowadzany tylko przy zamkniętym obiegu powietrza? Jeśli tak, to po jakim czasie można uznać wynik za wiarygodny?

W ASO mierzyli mi, gdy było stosunkowo chłodno na zewnątrz, więc pytanie czy pomiar był miarodajny.

Słyszałem, że w focusach II, szczególnie w tych słabszych z 90KM silnikiem diesla był wstawiany stosunkowo słaby kompresor klimy o niezbyt dużej wydajności. Oczywiście w celu utrzymania zużycia paliwa i osiągów auta jeszcze na rozsądnym poziomie przy włączonej klimie. Czy to prawda? Czy przypadkiem w fabryce za mocno nie poszli w oszczędności. Fakt, że ja po właczeniu klimy (silnik 1,6 tdci 90KM) specjalnie nie odczuwam dużo większego zużycia paliwa, moze o jakieś 0,5l/100km. A klima na pewno chodzi, bo robi się nieco chłodniej, słychać, że pracuje kompresor i wentylator chłodnicy. Tylko ta wydajnośc jest raczej kiepska, a ja wbrew pozorom dużego chłodu w samochodzie nie preferuję. Czy w róznych wersjach silnikowych focusa był stosowany różny typ kompresora od klimy? Czy wersja nadwozia (kombi, hatchback) ma tu znaczenie? W końcu w kombi jest większa objętość, więc klima powinna być nieco bardziej wydajna. I ostatnie pytanie, czy są jakieś konkretne dane producenta, jaka powinna być temperatura powietrza z kratek i w jakich warunkach jest ona mierzona.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •