wymieniłem tuleje tylnej belki MKIII
muff - 18-01-2006 10:00
wymieniłem tuleje tylnej belki MKIII
Chcialem sie z Wami podzielić doświadczeniem, wymieniłem tujele tylnej belki w Mondeo 2.0 TDI (paz. 2000r.). Do tej pory było to niemożliwie, podobno trzeba było a całą belką wymieniać. Od niedawna Ford sprzedaje osobno tuleje.
Wcześniej odczuwałem pływanie samochodu w tyle na dużych nierównościach jak tory kolejowe czy głębokie studzienki (ktoś też już o tym pisał...). W ostatnim czasie doszło stukanie w podwoziu w okolicach tylnego koła. W ASO i w drugim serwisie stwierdzono rozwulkanizowane tuleje. Więc zdecydowałem się. Wydałem razem około 600 pln z częściami ale opłacało się (W ASO chcieli 2 razy więcej). Stukanie znikło. Samochód zachowuje się zdecydowanie pewniej na nierównościach - takie mam odczucia po 2 dniach jazdy. Piszę o tym bo to podobno częsta przypadłość w MK III, szczególnie tych starszych.
Muff
Pzy - 18-01-2006 20:56
Cytat:
Chcialem sie z Wami podzielić doświadczeniem, wymieniłem tujele tylnej belki w Mondeo 2.0 TDI (paz. 2000r.). Do tej pory było to niemożliwie, podobno trzeba było a całą belką wymieniać. Od niedawna Ford sprzedaje osobno tuleje.
Wcześniej odczuwałem pływanie samochodu w tyle na dużych nierównościach jak tory kolejowe czy głębokie studzienki (ktoś też już o tym pisał...). W ostatnim czasie doszło stukanie w podwoziu w okolicach tylnego koła. W ASO i w drugim serwisie stwierdzono rozwulkanizowane tuleje. Więc zdecydowałem się. Wydałem razem około 600 pln z częściami ale opłacało się (W ASO chcieli 2 razy więcej). Stukanie znikło. Samochód zachowuje się zdecydowanie pewniej na nierównościach - takie mam odczucia po 2 dniach jazdy. Piszę o tym bo to podobno częsta przypadłość w MK III, szczególnie tych starszych.
Muff Czyli "słynne" stukanie też znikło?
Rozumiem, że kupowałeś oryginalne tuleje, które są wreszcie od niedawna dostępne. Ile płaciłeś za komplet?
Ja też powoli przymierzam się do wymiany - u mnie auto nie pływa, ale jak kogoś wiozę z tyłu - to na nierównościach czasem stuka, co mnie baaardzo drażni :P
jakubbi - 19-01-2006 14:41
I mnie zdaje sie to czeka, zobaczymy co będzie jak powymieniam łączniki i gumy na stabilizatorze
muff - 19-01-2006 19:52
Stukanie zniknęło. Tuleje oczywiście oryginalne, około 68 pln sztuka w ABSCAR, potrzeba sztuk 4 oczywiście na tylną belkę, reszta koszt naprawy i kleju (30 pln). Trzeba auto odstawić na dzień, bo przyklejone tuleje powinny wyschnąć.
Muff
zientek - 19-01-2006 21:32
Mam kilka uwag, zapytań,wątpliwości itp.
Piszecie o oryginalnych tulejach natomiast w serwisie forda (dwóch) powiedziano mi że Ford nie dostarcza tych części więc kupiłem wg mnie podróbki po 80 za sztukę. Stare tuleje miały stożkowaty kształt a te są jakby połączeniem dwóch cylindrycznych o różnej średnicy ale pasowały. Może coś przeoczyłem ale kleju w rękach mechanika nie widziałem :?: raczej wchodziły na wcisk. Stukanie (a raczej walenie na każdej nierówności) ustało i jest stabilniejszy na zakrętach jak również przejazd przez torowisko tramwajowe nie powoduje u mnie zgrzytania zębami. Na jakieś konkrety trzeba będzie troszkę poczekać. Mam nadzieję że okażą się one solidne i nie będzie trzeba za rok albo pół ponownie wymieniać tym razem na całą oryginalną belkę (1420 w serwisie sama część). Podsumowując ten wątek koszt wyniósł 4 tuleje x 80pln=320 plus 200 robocizna.
belkę robiłem przy okazji wymiany przednich sprężyn bo jedna z nich wczoraj pękła :(
Therion - 19-01-2006 22:07
A przy jakich przebiegach wam się to porobiło?
zientek - 19-01-2006 22:45
u mnie po 150 tysiącach ale kilka dni temu był klient 'firmowym" po 60 tys.
Leo_000 - 20-01-2006 17:55
Witam;
Mam podobne objawy w prawym tylnim kole :( Zaprzyjaźniony mechanik stwierdził że to może być belka bo wszystkie inne gumy są ok. Dziwne bo moje objawy wystąpiły gdzieś przy pól roku temu ale przestało "walić" i niedawno ponownie zaczęło. Właśnie "straszył" mnie cenną belki. Jeśli jest już mozliwość wymiany tych stożkowych gum to cool, zawsze to trochę mniejszy wydatek.Pozdrwaiam wszystkich
Therion - 23-01-2006 22:36
Zanim wymienicie elementy belki pamiętajcie o sprawdzeniu łącznika stabilizatora! Pamiętajcie też, że łącznik sprawdza się pod obciążeniem, czyli kiedy auto opiera się ciężarem na kołach (np. na kanale). Dolegliwości są podobne - wyraźne stuki z tyłu i lekkie pływanie auta.
artur-p - 30-01-2006 22:54
wymieniałem także te tuleje po przebiegu 69000 mil (mieszkam w angli).koszt zakupu w salonie fordo 69 funtów(ok 400zł) i klej był w zestawie.tuleje miały wybity napis motorcraft.rzeczywiście w instrukcji dostarczonej przez serwis była konieczność pozostawienia samochodu na 3-4 godziny żeby klej wysechł