ďťż

Zmiana układu wydechowega na sportowy warto??

Zobacz wypowiedzi

Zmiana układu wydechowega na sportowy warto??





dawidos22 - 24-06-2009 23:16
Zmiana układu wydechowega na sportowy warto??
  Siemanko co sadzicie o wymianie calgo ukladu wydechowego w mondku 1.8 zete 125 km z ciekawosci pytam czy sa jakies pozytywne rezultaty poza innym sportowym brzmieniem czy ma jakis wpływ na zwiejszenie mocy silnika ??pozdro




Rijndael - 25-06-2009 01:32

  Generalna zasada jest taka -- im bliżej silnika, tym większy efekt. Zasadniczo najwięcej zyskasz jeśli zmienisz kolektor wydechowy, a najmniej (prawie nic) jeśli tylko tłumik końcowy. Sensowny układ wydechowy począwszy od kolektorów to kilka tys., jeśli chcesz trochę więcej mocy to może lepiej spraw sobie bluefina? ;)



kordyl - 25-06-2009 11:34

  Cytat:
jeśli chcesz trochę więcej mocy to może lepiej spraw sobie bluefina? ;) Działa to ?? czujesz jakąś różnicę ?? Pozdr



Starwarrior - 25-06-2009 11:40

  Bluefin na silniku wolnossącym da Ci może z 5 koni więcej... to już lepiej te pieniądze zainwestuj w porządny dolot powietrza( filtr, rura do silnika, może polerowanie kolektora ssącego)




Rijndael - 25-06-2009 20:13

  Cytat:
Bluefin na silniku wolnossącym da Ci może z 5 koni więcej... to już lepiej te pieniądze zainwestuj w porządny dolot powietrza( filtr, rura do silnika, może polerowanie kolektora ssącego) W mk3 jest całkiem sensowny dolot, poza tym czy czasem w 1.8 nie ma zmiennych faz dolotu (słynnych klapek)? W takim wypadku zmieniając pojemność (długość) dolotu, można łatwo więcej popsuć niż naprawić, a nawet gdyby zrobić to dobrze, odseparować od ciepłego powietrza z silnika to zysk w silniku 1.8 będzie raczej symboliczny. Lepszy kolektor dolotowy oczywiście mógłby sporo poprawić, ale to już dużo większe koszty i jeszcze trudniej zrobić to dobrze, po za tym potem przydałoby się strojenie.

Bluefin da te parę KM, lepszą charakterystykę momentu w całym zakresie i w dodatku można nim odczytać kody DTC. Oczywiście więcej niż kilku KM nie ma co się spodziewać, ale jak na około 1000 zł to całkiem niezły przyrost i to w całym zakresie obrotów, bo przyrost mocy maksymalnej jest akurat najmniej ważny. Moim zdaniem to jedna z najbardziej sensownych modyfikacji jeśli ktoś nie planuje większych zmian w silniku.

Cougar 2.0 (Zetec) z bluefinem był ponoć najszybszym 2.0 na zlocie. ;)



Rijndael - 25-06-2009 20:24

  Cytat:
Działa to ?? czujesz jakąś różnicę ?? Daje, ale w mk3 2.5 V6 lepiej zrobić na początek co innego:

- Górny kolektor dolotowy (UIM) od mk2 ST200
- Przepustnica od mk2 ST200 lub mk3 ST220

Jedyny problem to namierzyć używki w dobrej cenie.
Żeby to zamontować będzie potrzeba jeszcze kilka drobiazgów:

- Nowe uszczelki pod kolektor
- Nowa, większa "harmonijka" łącząca przepustnicę z przepływką (od mk2 ST200)
- Uszczelka pod przepustnicę od mk2 ST200
- Jeśli przepustnica będzie od mk2 ST200 potrzebna także linka gazu od ST200
- Jeśli przepustnica będzie od mk3 ST220 linka zostaje ta sama

Całość wymieni Ci każdy mechanik (można też samemu), całkowity koszt około 1000-1500 zł.



Starwarrior - 25-06-2009 23:20

  Cytat:
ale jak na około 1000 zł to całkiem niezły przyrost To tyle to w polsce kosztuje??? Bo tutaj najtanszy znalazlem za 390 funtów, co w przeliczeniu na zlotówki daje około 2000zł, zależne od kursu funta...



Rijndael - 25-06-2009 23:30

  Cytat:
To tyle to w polsce kosztuje??? Bo tutaj najtanszy znalazlem za 390 funtów, co w przeliczeniu na zlotówki daje około 2000zł, zależne od kursu funta... 234 funty czyli trochę ponad 1000 zł. Bluefiny do wolnossących silników benzynowych są tańsze. Za 390 funtów to rzeczywiście nie miałoby raczej sensu.



Starwarrior - 25-06-2009 23:44

  no tak, ja patrzalem za bluefinem do swojego mondziaka...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •