ďťż

znika i ponownie pojawia sie plyn w zbiorniczku- pomozcie!!!

Zobacz wypowiedzi

znika i ponownie pojawia sie plyn w zbiorniczku- pomozcie!!!





1-czarny - 15-09-2007 22:52
znika i ponownie pojawia sie plyn w zbiorniczku- pomozcie!!!
  Prosze was o pomoc! Kupilem Galaxa 1.9tdi 90KM (1996), wymienilem wszystkie plyny tak jak sie nalezy, a po wymianie plynu chlodniczego zaczely sie problemy: ubywa mi plynu ze zbiorniczka wyrownawczego, dolewam, po czym pojawia sie go nadmiar (plyn ktory byl + dolany), wycieku nie widac, olej czysty, silnik nie kopci. Wyglada to tak jakby sie zapowietrzylo. Poradzcie co to moze byc i jak to naprawic, jesli to zapowietrzenie to jak to odpowietrzyc, bo powoli trace cierpliwosc. Z gory dzieki za jakiekolwiek rady i pomoc.




andrzej$39 - 16-09-2007 00:04

  Cytat:
Prosze was o pomoc! Kupilem Galaxa 1.9tdi 90KM (1996), wymienilem wszystkie plyny tak jak sie nalezy, a po wymianie plynu chlodniczego zaczely sie problemy: ubywa mi plynu ze zbiorniczka wyrownawczego, dolewam, po czym pojawia sie go nadmiar (plyn ktory byl + dolany), wycieku nie widac, olej czysty, silnik nie kopci. Wyglada to tak jakby sie zapowietrzylo. Poradzcie co to moze byc i jak to naprawic, jesli to zapowietrzenie to jak to odpowietrzyc, bo powoli trace cierpliwosc. Z gory dzieki za jakiekolwiek rady i pomoc. Wydaje mi się, że najlepiej będzie uruchomić silnik na wolnych obrotach, odkręcić korek wlewu płynu chłodzącego i poobserwować dolewając niewielkie uzupełnienia płynu chłodzącego. Ile to może potrwać, nie potrafię odpowiedzieć.
Pozdrawiam - Andrzej :fcp14 .



tom seaman - 16-09-2007 20:19
Cytat:
a po wymianie plynu chlodniczego zaczely sie problemy jeśli to było dopiero po wymianie a przed nie to napewno zapowietrzony.
powinien sam sie odpowietrzyć ale troche to trwa, jeśli chcesz pomóc to jak jest zimny otwórz zbiorniczek,zapal silnik niech chodzi,możesz "pompować" naciskając węże idące od i do chłodnicy w różnych miejscach(gdzie sie da),zobacz czy jest jakiś efekt. Jak sie podgrzeje to dopiero otiwera termostat i otwiera sie system do silnika i też nie zapomnij o nagrzewnicy..nastaw na full grzanie..,jak już bedzie gorący silnik to zamknij zbiorniczek i daj mu trochę obrotów by sie zagrzal na tyle aż sie włączy dmuchawa do chłodnicy, potem wyłącz silnik odczekaj troche i lekko(baaardzo ostrożnie zeby ci nie buchneło w twarz!!!!!) otwieraj zbiorniczek, powinno zacząć mocno "bąbelkować"...zamknij,zapal znów silnik i powtarzaj kilka razy...
tak mi robili po wymianie chłodnicy...
ale jak napisałem: sam sie też odpowietrzy ale troche to potrwa...

[ Dodano: 2007-09-16, 20:24 ]
nie obraż sie za następujące proste pytanie:
a uwzględniłeś że kiedy jest zimny płyn jest go "mniej" niż jak jest gorący?
Nic już nie dolewaj a trochę poobserwuj ile jest jak jest zimny i ile gorącego..
jak gorący przejdzie przez markę max to wylatuje...nie ma co dolewać jeśli jest powyżej min. to wystarczy...



test1055825 - 17-09-2007 09:30
ee tam, masz stare rurki gumowe
  jak ciśnienie rośnie przy zamkniętym termostacie zabiera wodę ze zbiorniczka a jak się on otworzy to orzybywa. Proste, trzeba zmienić - stawiam na rurki prowadzące do nagrzewnicy
Pozdrawiam




mondzio III - 17-09-2007 12:02
Cytat:
ubywa mi plynu ze zbiorniczka wyrownawczego, dolewam, po czym pojawia sie go nadmiar (plyn ktory byl + dolany), Nie chce straszyć ale takie objawy
mogą wskazywać na uszkodzenie uszczelki głowicy .



tom seaman - 17-09-2007 16:01
Cytat:
trzeba zmienić - stawiam na rurki prowadzące do nagrzewnicy takim obstawianiem można by było zmienić pół auta :fcp4
a co do ciśnienia mają akurat rurki do nagrzewnicy a dokładnie ich ewentualnie zły stan?Takie same jak inne.On nie napisał w którym momencie sie ten płyn pojawia..a nie było grzebane przy rurkach do nagrzewnicy tylko zmieniał płyn..
jeśli to głowica(uszczelka lub pęknięcie), możliwe a miałeś to przed wymianą płynu też?

[ Dodano: 2007-09-17, 16:02 ]
a kiedy autko kupiłeś? Może ci ktoś wcisnął z poważnym problemem (głowica...)



1-czarny - 17-09-2007 17:07
Dziekuje wszystkim za pomoc. Tom seaman nie obrazilem sie :fcp1 wiem ze sa roznice pomiedzy "zimnym" a "goracym" plynem. Zrobilem tak jak poleciles i na razie jest ok. Wymienilem jeszcze termostat, bo zle wskazywal mi temperature. Choc teraz nadal nie wiem czy wszystko jest ok. (Tak apropo to po raz pierwszy mam diesla, wiec moje pytania moga sie wydawac smieszne). Apropo temperatury to dogrzewa sie szybciej niz przed wymiana, ale przy szybszej jezdzie (obroty ok. 3 tys.) bardzo szybko nabiera temperatury "do czerwonego", czy tak powinno byc? Czy znowu mam problem? Pozdrawiam i prosze sie nie denerwowac, ale kto pyta ponoc nie bladzi :fcp1
Dodam jeszcze, ze dzieje sie to tylko podczas jazdy.



tom seaman - 17-09-2007 17:28
Cytat:
(obroty ok. 3 tys.) bardzo szybko nabiera temperatury "do czerwonego", napewno nie dobrze..jak jest sprawny termostat (a piszesz ze nowy) to powinna temperatura stać prawie w miejscu na środku około 80-90st .( o ile nie jest super upal latem...) przy takiej jeżdzie...coś jest nie tak z chłodnicą...lub nawet silnikiem,pompa wody,smarowanie silnika itp. dalej obserwuj i chyba nie unikniesz poważnej wizyty u mechanika...oby tylko pompa wody lub chłodnica (najtaniej :fcp4 )

[ Dodano: 2007-09-17, 20:27 ]
Cytat:
Wymienilem jeszcze termostat, bo zle wskazywal mi temperature. wymieniłeś termostat czy czujnik temperatury? Bo to co daje informacje o temperaturze jest czujnik (wkręcany do chłodnicy też może przekłamywać) a termostat jest w silniku,jeśli prawidłowo działa to zimny jest zamknięty a jak sie silnik (płyn) nagrzewa to termostat się powoli otwiera az do max przy 90st i wiecej...tym plynnie reguluje przepływ płynu z silnika do chłodnicy (tym i temperature..),więc jeżeli chłodnica jest ok to powinna wskazówka temp.stać prawie w miejscu.
Masz klime? A originalną? Chłodnica od klimy jest przed chłodnicą silnika więc przy włączonej klimie latem,jazda powyżej 3tyś obr.(pow.120km/h) przy kiepsko działającym układzie chłodzenia (miałem tak w Golfie:kiepska/zabrudzona chłodnica) mi sie też grzał bardziej, prawie do czerwonego (pow.100st) ale to była dorabiana klima, nie ta chłodnica itp...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •