1.6 16V Zetec 1999 Wskaznik temperatury - wariuje
kostner - 18-05-2007 19:53
1.6 16V Zetec 1999 Wskaznik temperatury - wariuje
Witam jako ze w rodzinie jestem expertem od Forda, brat mnie poprosil zebym zajal sie jego Foka.
Problem jest strasznie dziwny. Przy np podjezdzaniu pod goorke wskaznik temp. nagle odbija w prawo dosc gwaltownie - gdy to sie pierwszy raz zdarzylo zjechalismy na parking i sie okazalo ze wentylatory grzeja na max (klima wylaczona). No to zaczelismy testowac i wskaznik w ten sposoob reagowal przewaznie przy obciazeniu ale wentylatory to sie juz nie wylaczyly. Jezdzilismy po miescie, po autostradzie itp i wentylatory caly czas chodza.
Mysle padniety czujnik temp. w serwisie powiedziano mi ze jeden jest w glowicy miedzy swiecami a drugi w obudowie termostatu- i tutaj nastepna zagadka w obudowie termostatu nie ma czujnika jest tylko w glowicy miedzy swiecami. Przemierzylem go omomierzem ale skubany nie pokazuje wogoole oporu - kompletnie nic.
Prosze Was o pomoc czy w tym silniku jest tylko jeden czujnik temp. ?? A moze drugi jest gdzies ukryty ??
Pozdrawiam
Daniel
[ Dodano: 2007-05-19, 14:45 ]
Wymienilem czujnik temperatury w glowicy i auto dalej zachowuje sie w ten sam sposoob. Zadnej poprawy.
Prosze Was o pomoc !!
plaza - 20-05-2007 19:42
Witam.
Mam dokładnie ten sam problem, przy czym myslalem ze moze to byc wina LPG. W moim przypadku zabawa z temperatura zaczyna sie wylacznie na 5 biegu i przy predkosci ok 130. Sprawa jest dziwna i nie wiem co z tym zrobic.
Moze ktos mial podobne doswiadczeni i jest nam w stanie pomoc?
kostner - 21-05-2007 11:12
Auto to jezdzi glownie po autostradach w Niemczech - tez ma LPG. Problem pojawil sie po wymianie plynu chlodniczego, swiec, rozrzadu itp.
I teraz rady ktore znalazlem na Niemieckim Forum:
- zaklocenia z przewodoow wys. napiecia - w koncu czujnik jest pomiedzy swiecami
moim zdaniem lekka bzdura
- TO jest bardziej prawdopodobne - koles mial ten sam problem co ja wentylatory itd. Pojechal do Forda wymienili co sie dalo i dalej to samo. W koncu od znjaomego znajomych mechanika uslyszal ze te silniki maja to do siebie ze sie zapowietrzaja w glowicy !! Tworzy sie jakas banka i przy obciazeniu kiedy temp wzrasta nie ma chlodzenia. Podobno pojechal do ASO powiedzial o tym kierownikowi mechoow ten zadzwonil do Forda i sie okazalo ze te skubance o tym wiedza. Trzeba wtedy zrobic jakies bypass i to powietrze wyciagnac. Ja nim zaczne kombinowac przy wezach dzisiaj go wezme i przegonie tak do 5-6 tys obrotoow moze pompa wytworzy na tyle duze cisnienie ze przepcha ta banke. Mozna tez w glowicy miedzy swiecami te dwa duze imbusy wykrecic i wten sposoob wyciagnac powietrze
Jackout - 01-06-2007 09:42
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=14484
Pozdrawiam