1.8 TD, szarpanie i ubytek mocy przy włączonej klimie
peterpz - 21-04-2009 13:33
1.8 TD, szarpanie i ubytek mocy przy włączonej klimie
Jako, że zbliża się lato należy zająć się klimą. Jest tak od kiedy samochód został zakupiony i nie jest to cecha, która zachęca do jazdy z włączoną klimatyzacją. Po pierwsze przy spokojnym przyspieszaniu (dajmy na to na 3 biegu, wolne przyspieszanie pomiędzy 2k RPM a 3k RPM) daje się wyczuć wyraźne szarpanie samochodem. Ma ono znaczną częstotliwość, choć nie jest ona zbyt wielka (kilka razy na sekundę). Czym jest to spowodowane? Tym, że sprzęgło załącza pompę i zaraz rozłącza? W dodatku wyczuwalny jest znaczny ubytek mocy, myślę że do 10 KM, bo trudniej się wyprzedza, zaś jazda nie sprawia takiej radości jak bez klimy. Też tak macie? Dodam, że układ był rok temu napełniany w warsztacie specjalizującym się w klimach (koszt 200 zł), wcześniej też działała, tylko było mało czynnika. I po tej operacji nic się praktycznie nie poprawiło w kwestii szarpania i mocy...
matrog19 - 21-04-2009 13:53
Cytat:
Ma ono znaczną częstotliwość, choć nie jest ona zbyt wielka (kilka razy na sekundę). Czym jest to spowodowane? Tym, że sprzęgło załącza pompę i zaraz rozłącza? W dodatku wyczuwalny jest znaczny ubytek mocy, myślę że do 10 KM, bo trudniej się wyprzedza Szarpanie właśnie pewnie jest spowodowane tym sprzęgłem. Ubytek mocy będzie w każdym aucie. U mnie też jest ale tylko w niskich zakresach obrotów i nie aż taki znaczny. Coś mi świta kolego, że gdzieś niedawno w poście pisałeś, że masz zepsuty silniczek wolnych obrotów. On też zwiększa dawkę przy jeździe na klimie. U mnie jak włacze klime na postoju i go obserwuje to pociąga linkę właśnie wtedy gdy załącza się sprzęgło od klimy... Ale nie wiem czy dobrze kojarze, że ty go nie masz po wypadku czy coś?
peterpz - 21-04-2009 14:02
Nie, nie. Faktycznie pisałem coś takiego ale w związku z moim starym MK1, który w ogóle miał niesprawną klimę. To auto jest bezwypadkowe i ma sprawny silniczek wolnych obrotów... Jedyne czego można się czepić, to tego, że może ten silniczek nie miata tą dźwignią w pełnym zakresie obrotów, tylko dodaje trochę lub więcej. Kiedyś oglądałem innego mondka i tam on miatał w te i wefte tą dźwignią. Tyle mogę się uczepić ale po włączeniu klimy dźwignia jest podciągana. Może wyczyścić ten silniczek to mi więcej podciągnie i nie będzie takiego ubytku mocy?
matrog19 - 21-04-2009 15:49
Cytat:
Może wyczyścić ten silniczek to mi więcej podciągnie i nie będzie takiego ubytku mocy? Jak chodzi to nie ma sesnu czyścic bo to nic nie da. On jest na tyle sprytny bo steruje go komp, że wie ile silnik ma obrotów i w stosunku do tego ustawia wychylenie wajchy. Kiedyś za pomocą niego chciałem podnieść troche obroty naciągając linkę to on i tak ustawiał sobie na tych samych co były przed naciąganiem. Czytałem, że jak bardzo bardzo komuś klima muli samochód to sprężarka może już niedomagać (klimy oczywiście).