2.0 TDDI 2001r. Szum z komory silnika?
tomsky - 30-03-2009 16:30
2.0 TDDI 2001r. Szum z komory silnika?
Czytałem wiele na podobne tematy ale ja mam inne spostrzeżenia.
Autko mam 3 tydzień i od pierwszego momentu zastanawiała mnie nierówna paca w przedziale od 1800 do 2300 obrotów. Ale to mój pierwszy Diesel z turbo więc sobie to jakoś tam tłumaczyłem, że pewnie tak ma być. Dodam, że silnik zapala wspaniale czy zimny czy gorący, brak kopcenia (białego czy jakiegokolwiek dymu z układu wydechowego) czy falowania obrotów na biegu jałowym. Generalnie wspaniale się jeździ ;) no może spalanie ciut duże (ok. 10l w mieście) ale da się przeżyć.
No właśnie, wymieniłem olej, filtr paliwa, wkładkę filtra oleju. I po tej wymianie zauważyłem, że silnik pracuję ciut głośniej, ale to mi nie przeszkadza. Mechanik trochę mnie uspokoił i powiedział cytuję "Dziad tym autem w Niemczech nie jeździł" i pokazał mi stare filtry że były jakiejś super renomowanej firmy najdroższe i w ogóle... i powiedział że się jeszcze długo tym autem pocieszę.
Tyle, że po wymianie tego oleju w przedziale 1800 do 2300 obrotów do nierównej pracy doszedł jeszcze taki dziwny szum? To znaczy ta nierówna praca objawiała się przy wchodzeniu na obroty na 2,3 i 4 biegu. Odczucie jest takie jakby wiał wiatr o dużej sile od przodu samochodu i odgłos jest identyczny? To takie podmuchy (porywy) wiatru (nie jednostajna siła, która spowalnia samochód), ale właśnie takie jakby podmuchy co jakiś czas. Wtedy na ułamek sekundy samochód jakby zwalniał a potem znów szarpnięcie do przodu i znów zwalnianie i przy tych zwalnianiach słychać taki szum jakby wiatr o karoserię. Kilka dni naprawdę myślałem, że to wiatr, ale od kilku dni nie wieje wcale a efekt jest identyczny.
To naprawdę dziwna rzecz, nie było tego przed wymianą oleju (szumu, nierówna praca była wcześniej).
Olej wymieniłem na półsyntetyczny Mobil1.
Co to może być?
Czytałem, że może to koło wielo... coś tam (nie chodzi mi o koło dwumasowe). Czy to faktycznie to?
Dodam że autko niby potwierdzone i książką i naklejkami ma 114tys. Wiem, że to bardzo mało a za autko zapłaciłem około 2 tys. więcej niż na giełdzie, autko bardzo zadbane (można zobaczyć na moim profilu). Mimo wszystko jestem nie ufny co do przebiegu.
Pozdrawiam i dzięki
wojtekjanus - 30-03-2009 17:15
Jeżeli pojawienie się szumu występuje razem z lekkim szarpnięciem i spowolnieniem, to możliwe że przyczyną jest włączanie się sprężarki klimatyzacji. Może masz włączoną klimę lub ustawiony pełny nawiew na szybę - wtedy klima się włącza automatycznie bez udziału kierowcy, ponieważ powietrze z klimy jest b. suche i szybko likwiduje zaparowanie szyby.
Może też być uszkodzone sterowanie klimą.
Koło wielorowkowe paska szumiałoby raczej cały czas.
Czy na pewno chciałeś wlać olej półsyntetyczny - Mobil1 to full syntetyk.
tomsky - 30-03-2009 17:41
Cytat:
Czy na pewno chciałeś wlać olej półsyntetyczny - Mobil1 to full syntetyk. Oczywiście racja proszę wybaczyć na pewno to nie Mobil1 - trochę z rozpędu napisałem w poprzednim autku jeździłem na Mobil1. A tutaj to Mobil 10W40 o ile się nie mylę.
Jeżeli chodzi o klimatyzację to sprawdzę to dzisiaj i dam znać wieczorkiem ale albo miałem nastawioną a górne "partie ciała" albo na "auto", ale na pewno była załączona i nie było wybranego ogrzewania szyby.
Tylko te lekkie szarpnięcia są cały czas w tym zakresie obrotów, jak jadę pod górę to szarpnięcia są bardziej odczuwalne, ale trzymam się na razie wersji z klimatyzacją. Sprawdzę to za 2 godzinki.
Dzięki za radę
Grumete - 30-03-2009 18:08
Cytat:
Dziad tym autem w Niemczech nie jeździł" średnio diesel w niemczech robi 20 tyś. rocznie czyli łatwo policzyć:
20 000 x 9 letni mondi to daje jakieś 180 000 tyś. km
Cytat:
Tylko te lekkie szarpnięcia są cały czas w tym zakresie obrotów poczytaj to [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
tomsky - 31-03-2009 13:22
Cytat:
średnio diesel w niemczech robi 20 tyś. rocznie czyli łatwo policzyć:
20 000 x 9 letni mondi to daje jakieś 180 000 tyś. km
poczytaj to [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Dzięki przeczytałem wszystko w tym wątku i wcale nie jest mi lepiej :) . Nie trafiłem na ten wątek podczas moich poszukiwań.
Jeżeli chodzi o Twoje obliczenia to sprostuje może
20 000 x 7 to daje jakieś 140 tys więc nie tak daleko do 114tys.
Moje autko to rocznik 2001 a pierwsza rejestracja 28.02.2002r. więc chyba śmiało można liczyć że autko jeździło 7 lat. Mimo wszystko liczę się z tym, że licznik może być "skręcony".
A i jeszcze zapytam na marginesie czy to prawda, że jesteśmy ostatnim krajem w europie gdzie w dowód rejestracyjny jako rocznik wpisywany jest rok produkcji a nie rok pierwszej rejestracji?
Czy w innych krajach wpisywana jest data pierwszej rejestracji jako rok produkcji?
incognitus - 11-10-2009 16:46
sorry za odgrzewanie tematu ale chcialem dorzucic 5gr do tego postu
ostatnio duzo czasu spedzilem na szukaniu mondka z niemiec 2001-2003 i srednio przebiegi wynosily 180-250kkm (i to juz sa wedlug sprzedajacych niby oryginalne przebiegi :) a ciekawe jak jeszcze poobnizane ) takze jak ktos ma 114kkm to albo farciarz albo ma inny przebieg
generalna zasada jest taka:
turek (bo to oni maja tam spora czesc rynku) po kupnie auta obcina 100kkm
polak kupuje od turka obcina kolejne 60-80kkm i stoja u nas w komisie paski i inne diesle z przebiegiem 130kkm albo i mniej
poza tym nie chce sie wierzyc ze niemiec robi tylko 20kkm rocznie - owszem oni maja jakies dziwne ubezpieczenia odnosnie przebiegu rocznego ale bez przesady
robson646 - 27-10-2009 12:40
tomsky W sprawie szumów z pod maski to mam podobny objaw również zauważyłem to po wymianie filtrów i oleju ale u mnie dodatkowo był czyszczony rozrusznik i ja swoje podejrzenia skierowałem na niego faktycznie dzwięk jakby coś wiało bardziej słyszalne w czasie zmiany biegów jakby silniejszy zwalniający powjew... Daj znać jak zlokalizujesz co było przyczyną jak ja na coś trafie to też dam znać.
robson646 - 04-11-2009 10:49
Szumy zniknęły po wymianie koła dwumasowego oraz sprzęgła z wysprzęglikiem.
Na chwilę obecną skończyły się też problemy z odpalaniem.