Auto po wymianie kołyski i poduchy drży pracując na wolnych obrotach, 1.8TD
WitoldCWR - 15-11-2009 20:50
Auto po wymianie kołyski i poduchy drży pracując na wolnych obrotach, 1.8TD
Witam, mam drobny problem z moim Mondeo, otóż ostatnio niestety zaliczyłem drobnego dzwona, auto wpadło w poślizg i wyrzuciło je na krawężnik, w momencie uderzenia jakieś 40-50km/h, niestety pech chciał że krawężnik był baaaardzo wysoki, do wymiany poszła kołyska oraz tylna poducha pod skrzynia(do tego łączniki stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego, poduchy powietrzne w środku i chłodnica ale to myśle ma mało wspólnego ze sprawą), po wymianie kołyski i poduchy samochód po odpaleniu drży na wolnych obrotach po dodaniu gazu mu przechodzi ale np po zatrzymaniu na światłach znowu się zaczyna (bez względu czy luz czy na sprzęgle), z zewnątrz auta trudno wogóle coś wychwycic dopiero w środku czuc drgania przenoszone na deskę rozdzielczą i fotele, szukałem dokręcałem luzowałem poduchę nic to nie daje, sprawdzałem i na 99% drgania przenosi ta właśnie wymieniona poduszka skrzyni, moje pytanie brzmi czy możliwe że w związku z tym iż jest to zamiennik guma jest twardsza i niestety częśc tych drgań zawsze będzie przenosic na nadwozie a mój Mondziak już nie będzie nigdy tak cichutko jak kiedyś pracował ?? Innego pomysłu już nie mam...Aha dodam jeszcze że pozostałe łapy silnika i skrzyni ok, silnik nigdzie nie dotyka karoserii oczywiście...
grzesdc - 15-11-2009 21:28
jezeli wymieniony sam wkład albo poduszka jest nieoryginalna to tak bedzie... miałem najpierw wkład wymieniony, potem poduszke febi i nadal drgalo. przestalo po wymianie na oryginal
WitoldCWR - 15-11-2009 21:51
No jest wymieniona cała, nie tylko wkład, na zamiennik podobno, jakiś dobry, okazuje się że nawet dobra(droższa) podróba nie zastąpi oryginału :( no cóż dziękuje za odpowiedz, teraz trzeba zarobic i poprawic:P
grzesdc - 15-11-2009 22:16
czasem mozna trafic na dobry zamiennik ale jak widac mi sie nie udalo
matrog19 - 15-11-2009 22:54
A takie inne pynie kolego: jakie masz obroty na jałowym? Może przy okazji tego dzwona coś padło ci w sterowaniu wolnymi obrotami i teraz ma za niskie i przez to trzęsie skoro jak dodasz gazu to ustaje.
WitoldCWR - 16-11-2009 15:45
Obroty ma normalne koło 900, jak był zimny zdarza mu się od czasu tej naprawy ze mu spadną na tam sekunde czy dwie do 600-500 a nawet zdarza się że zgaśnie ale to już będę szukał bo to chyba coś od pompy i to napewno nie związane z tym drżeniem no bo to się zdarza na sekundkę a drży cały czas przy 900obr.
matrog19 - 16-11-2009 15:52
no to rzeczywiście nie ma związku. A ten kolego problem z obrotami to napewno tkwi w silniczku regulacji wolnych obrotów. Sporo jest o tym na forum (dział diesel i mondeo)