ďťż

Awaria komputera, sterownika, zwarcie...co to może być

Zobacz wypowiedzi

Awaria komputera, sterownika, zwarcie...co to może być





ejdzej - 30-01-2008 13:19
Awaria komputera, sterownika, zwarcie...co to może być
  Witam, dwa dni temu założyłem żarówki 100W zamiast 55W w reflektorach, wczoraj w czasie krótkiego przejazdu przy wrzucaniu na "luz" dziwnie podbijał obroty na 2000 po zatrzymaniu spadały na normalne "wolne". I tu pierwsza oznaka niepokoju zapaliła sie dwa razy na 10 sekund lampka ładowania, ale po dodaniu gazu gasła.

Dzisiaj jadę na uczelnię(a sesja trwa!!) po przejechaniu 200 metrów zapaliła się lampa ESP a po chwili ABS-u. Kolejne 200 metrów i doszła lampka ładowania i ześwirowały wskaźniki. Po chwili wyłączyło się radio. Stoję w korku no to zgaszę silnik i odpalę ponownie.....no i okazało się, że ni jak niechce zapalić. Świrują zegary a aku nie ma mocy przekręcić rozrusznika!!! Odpaliłem go z pomocą na krótko ujechałem 100 metrów i padł...Nie reagował na dodanie gazu wskaźniki świrowały nie miał mocy.

Akumulator jest oryginalny fordowski Ca więc nie wiem czy one poprostu tak padają....cy może jakiś sterownik ześwirował i rozładował aku




tomiwit - 30-01-2008 15:04

  Cytat:
Witam, dwa dni temu założyłem żarówki 100W zamiast 55W To za karę, że oślepiasz innych kierowców :fcp27



Mannieek - 30-01-2008 15:16

  po 1 sprawdź kostki od żarówek przy 100W lubią się palić druga sprawa trzeba sprawdzić przekaźniki od świateł kolega w astrze do 100W zmieniał przekaźniki na mocniejsze. po 3 sprawdź akumulator oraz czy alternator ładuje - jeśli nic to nie da to załatwiłeś komputer :)



damian6984 - 30-01-2008 18:53

  Być może padł regulator napięcia.




rejmont - 30-01-2008 23:45

  też mam wrażenie, że regulator napięcia się spalił, sprawdź to najpierw
:fcp27



ejdzej - 31-01-2008 12:51

  Ech to raczej nie przez żarówki, bo sprawdziłem obwód przed ich założeniem i mogły by być żarówki o mocy do okolo 160W na tej instalacji....

Hmm regulatro napięcia?? To może być to, bo Foka dziwnie podbijała obroty dzień wcześniej, czyli alternator zamiast produkować prąd mógł go kraść...

Teraz mam sesję więc naprawię go po egzaminach i zaraz na narty. Wieć prosił bym o rady:
1) Gdzie jest regulator?? Nie sprawdzałem, ale pewnie przykręcony do obudowy alternatora, czy się mylę??
2) Sprawdzić go poprostu miernikiem ile V ma na "stykach" jak włączony jest silnik czy ma jakiś obwód diagnostyczny??
3) Jest zamontowany aku Forda srebrowo wapniowy i jest rozładowany. Czy je da się ładować(ma korki) czy już jest do wyrzucenia jest czyba z końcówki 2005 roku....



rejmont - 02-02-2008 01:40

  Podstawowa sprawa to zmierz sobie napięcie ładowania na aku na zapalonym silniku, powinno wynosić chyba między 13,8 - 14,5 V.



ejdzej - 02-02-2008 10:12

  Wymieniłem aku no i fakt jest za niskie napięcie ładowania po odpaleniu spada do 11,8V dużooo za mało. Chyba szczotki padły oby, i tu zauważyłem feler focusa lampka ładowania zapala się gdy napięcie spada do 11,75V czyli jak katuje nam już akumulator, dlatego nie zauważyłem jak poprzedni aku padał



ejdzej - 02-02-2008 10:43

  Wie ktoś gdzie i za ile w Warszawie naprawiają alternatory??
Nie potrzebuję mechanika w kombinezonie HB, który skasuje kilka stówek za wymiane szczotek (a jak obdzwoniłem to tyle chcieli o zgrozo) tylko pana Kazia co sprawdzi co nie tak i naprawi to za rozsądną kasę....
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •