Błąd czujnika położenia wałka rozrządu P0340
kachna26 - 14-10-2009 12:02
Błąd czujnika położenia wałka rozrządu P0340
Witam !
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyn mojej usterki. Od momentu zakupu tj.wrzesień 2009 świeci się kontrolka "check engine".W czasie diadnostyki wyszedł błąd P0340. W związku z tym wykonałem następujące czynności:
1.Sprawdziłem połączenie na wtyczce od czujnika - OK
2.Sprawdziłem impedancję czujnika,wyszło 480 ohm - OK
3.Podmieniłem na inny czujnik (używany FORD ) - błąd nadal istnieje
4.Po wyjęciu złącza od ECU sprawdziłem przejście w wiązce od ECU do czujnika -OK
W związku z powyższym czy ktoś się orientuje czy na wtyczce od czujnika po załączeniu zapłonu powinno się pojawić napięcie zasilające dla tego czujnika z ECU? U mnie napięcia brak.Jezeli powinno być napięcie to moim zdaniem wskazywałoby to na uszkodzenie ECU.
Może ktoś ma inny pomysł na przyczynę usterki ?
12345mario - 14-10-2009 12:43
Na to pytanie Ci nie odpowiem.
Ale, jeśli wymienisz czujnik na dobry to kontrolka Check Engine i tak nie zgaśnie, siedzi w pamięci. Trzeba spróbować po wymianie czujnika skasować pamiętany błąd poprzez złącze diagnostyczne. Wiem, bo tak miałem z EGR-em.
kachna26 - 14-10-2009 13:42
Po wymianie czujnika na inny,błąd po wykasowaniu poprzez złącze diagnostyczne po chwili powrócił.
wtom - 31-10-2009 19:55
rozrząd przestawiony!
grzesdc - 31-10-2009 19:59
Cytat:
rozrząd przestawiony! nie do konca...
kachna26: kasowałeś ten błąd? z uszkodzonym czujnikiem auto miało by problem zapalic
wtom - 31-10-2009 20:23
nie ma problemów z paleniem przy uszkodzeniu tego czujnika
kachna26 - 31-10-2009 21:37
Myślę "wtom",że masz rację.Ja początkowo stawiałem na wyciągnięty łańcuch rozrządu ale opcja z przestawionym rozrządem wydaje się być bardziej realna. Nie rozumiem tylko jak mogło do tego dojść.Teoretycznie łańcuch przy przebiegu 170000 km nie powinien być ruszany.Niestety nie znam historii tego samochodu. Z taką usterką go kupiłem.
wtom - 01-11-2009 08:32
przeskoczyć raczej nie przeskoczył, co do grzebania to nigdy nie ma pewności. musisz skontrolować jak tam wygląda wszystko. może napinacz nie napina, może śłizgi wytarte i łańcuch wyciągnięty. wbrew głupim opiniom o "dożywotnim rozrządzie" niestety ale łańcuchy fordowskie się rozciągają. w sierce miałem tak rozciągnięty łańcuch, że podnosił się na wałkach, przy maksymalnie napiętym napinaczu.