ďťż

[MK3] Czujnik VSS wymiana w ASO - koszt 4900 zł ?!?!?

Zobacz wypowiedzi

[MK3] Czujnik VSS wymiana w ASO - koszt 4900 zł ?!?!?





filip19 - 04-09-2008 22:21
[MK3] Czujnik VSS wymiana w ASO - koszt 4900 zł ?!?!?
  Witam

Posiadam Mondeo MK3 2002 r. 130 KM, 5G-Tronic, przebieg 118000km.

Często na wyświetlaczu przebiegu pojawiają się kreseczki i nie działa licznik prędkości.
Na forum niestety nie znalazłem rady na ten problem.
Pojechałem do ASO we Wrocławiu POLMOTORS (ciężki problem to odwiedziłem fachowców).

Diagnostyka wykazała 3 błędy, które (podobno) wskazują na 100% błędnie działający czujnik VSS.
Od razu umówiłem się na wymianę. Szacowany koszt wymiany to 170 zł i koszt czujnika 430 (tak mnie zapewniano).

W dniu wymiany zostałem poinformowany, że koszt wymiany czujnika może wynieść (sama robocizna) około 3500 do 4000 zł (a może i nawet więcej bo jak się rozkręca automatyczną skrzynie biegów to nigdy nie wiadomo). Serwisant poinformował mnie że: Trzeba wyjąć i rozkręcić automatyczną skrzynie biegów, odszukać czujnik, który jest w środku skrzyni biegów (ale dokładnie nie wiadomo gdzie), zobaczyć jaki jest to czujnik zamówić następny (po numerze VIN nie można), zmontować skrzynie biegów, wlać nowy olej do skrzyni i wszystko poskładać - dlatego koszt jest taki duży.

Zadzwoniłem do drugiego ASO we Wrocławiu Germaz. Tu koszt wymiany czujnika wynosi 83 zł brutto.

O CO CHODZI. CZY JA CZEGOŚ NIE ROZUMIEM.

A teraz pytanie: gdzie jest czujnik VSS i jaki jest koszt jego wymiany (około) i czy rzeczywiście może wpłynąć na nie działający czasami prędkościomierz.

Pozdrawiam wszystkich.




Emmm - 04-09-2008 22:40

  Nie mam doświadczenia z czujnikiem VSS w mk3, ale na VSS w mk2, można powiedzieć, zęby zjadłem :fcp2 .
W mk2, czujnik jest montowany na skrzyni biegów a nie "gdzieś" w jej wnętrzu i do jego wymiany nie tylko nie trzeba rozbierać skrzyni ale nawet wyjmować jej z auta nie ma potrzeby. Cała wymiana czujnika, to zabieg "kosmetyczny" i wystarczy do jego przeprowadzenia kawałek kanału lub rampy oraz klucz 8 (o ile mnie pamięć nie zawodzi). Nie chce mi się wierzyć aby w mk3 miało być inaczej, nawet w przypadku automatycznej skrzyni biegów.
Powiem tak: ładnie chcą Cię wydoić a przy okazji za Twoją kasę nauczyć się jak to się robi.
Objawy, jakie opisałeś, mogą być winą wadliwego czujnika, ale mogą też wynikać z zanieczyszczenia styków w kostkach. Może posiadacze mk3 udzielą Ci bardziej rzeczowych wskazówek, ale ja, na Twoim miejscu zacząłbym od zdemontowania tablicy zegarów i sprawdzenia podpiętych do niej kostek. Możesz w ten sposób oszczędzić kilka tysięcy zł :fcp18 . Lepiej wydać tę kasę na wakacyjny wyjazd.
Pozdrawiam



1olek - 04-09-2008 23:08

  kolego o ASO Germaz bylo tutaj troche negatywnych opini zwlaszcza od uzytkownika frompoland wiec warto sie zastanowic zanim odda im sie auto do naprawy



filip19 - 05-09-2008 17:09

  Witam

Też myśle, że czujnik nie powinien być w skrzyni biegów a dostęp do niego jest dużo łatwiejszy.

Pozdrawiam




kicaj - 05-09-2008 20:12

  a ten czujnik jest tez w wersjach ON?? i ze skrzynia manualna?



Slawko - 05-09-2008 20:38

  filip19, prawdopodobnie na Twój koszt chcą komus naprawić skrzynie biegów.

poszukaj innego warsztatu, nie musi byc ASO.Skoro juz wiesz co jest do wymiany, to dlaczego maja robic to naciagacze.
kicaj, Czujnikm VSS jest w każdym aucie od co najmniej 1995 roku niezaleznie disel/benzyna, automat/manual.



Pepik1 - 06-09-2008 11:59

  A ja jestem prawie pewien, że winę za pojawianie się czasami kreseczek na wyświetlaczu ponosi słaba bateria. Zauważyłem, że jak auto postoi kilka dni to tak jakby trochę słabiej kręcił i wtedy pojawiają się te kreski. Wystarczy, że silnik popracuje trochę, podładuje się aku - wtedy go gaszę i zapalam ponownie i wszystko jest w porzadku. No ale na zimę to na pewno sprawię mu nowy akumulator.



Emmm - 06-09-2008 21:45

  No, z tą baterią to ciekawa teoria. Może to i racja, ale może jednak słabe styki (zanieczyszczone, utlenione, skorodowane) i wówczas większy prąd - lepsze przejście (do czasu :fcp2 ).
Pozdrawiam



robal - 08-09-2008 09:13

  W 5-biegowym automacie czujniki są w skrzyni niestety. Jest sobie taki czujnik OSS, którego jedną z funkcji jest obsługa sygnału wejścia prędkości jazdy. Tyle, że zastanawia mnie, że jest to sygnał wejścia (a nie wyjścia) :)
I wg opisu sygnał prędkości jazdy jest pobierany ze sterownika przekładni przez CAN do modułu PCM. PCM przetwarza sygnał i przez CAN przesyła go do zestawu wskaźników. W pojazdach z ESP moduł PCM wykorzystuje sygnał z czujników prędkości obrotowych kół układu ABS.

I teraz podejrzewam, że Germaz chce właśnie wymienić czujnik przy ABS, a Polmotors chce grzebać przy czujniku OSS.

Ale jak już ktoś napisał - również przyczyną może być akumulator.

Ale uprzedzam, że to takie moje teoretyczne gdybanie :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •