Co wymienić? wkład czy cały filtr paliwa?
hugree - 06-08-2010 16:04
Co wymienić? wkład czy cały filtr paliwa?
Przeczytałem gdzieś na forum, że należy wymienić filtr paliwa raz na ok 60 000 km. Zbliża się moja sezonowa wymiana filtrów (powietrza, oleju, kabinowy) no i teraz chciałem to połączyć z wymianą filtra paliwa. Pytanie czy należy wymienić cały filtr czy tylko wkład?
Na ewcar całość kosztuje ponad 150zł no i podobno trzeba uważać na dopasowanie?!
U mnie jest Mk2 z 2006 roku.
Przy okazji... czy na forum jest gdzieś jakaś użyteczna lista zalecanych wymian i napraw wraz z przybliżoną częstotliwością występowania?
alex2006 - 06-08-2010 17:37
Tutaj masz:
http://www.etis.ford.com/fordservice...cheduleForm.do
mizi_dr - 06-08-2010 17:38
w 1.6 TDCI po 10.2005 wymieniasz caly filtr paliwa. Nie ma mozliwosci wymiany wkladu. Koszt to 170 zl na ABCFord. Te z przed pazdziernika 2005 maja tansze filtry.
Co do dopasowania to nie mam pojecia o czym mowa? Wymieniasz filtr i robisz wszystko zeby nie zapowietrzyc ukladu i tyle.
Co do listy wymian i kiedy robic to jak wyzej niesmiertelny Etis Ford: www.etis.ford.com
damiasek - 06-08-2010 20:24
Cytat:
w 1.6 TDCI po 10.2005 wymieniasz caly filtr paliwa. Nie ma mozliwosci wymiany wkladu. Koszt to 170 zl na ABCFord. Te z przed pazdziernika 2005 maja tansze filtry. Podepnę się pod wątek. Przedwczoraj wymieniałem filtr paliwa w 1.6 TDCI wersja do 10.2005 75 zł z intercarsa. Filtr jest zabezpieczony metalową ramką która jest przykręcona 5 śrubami pod klucz 8. Ze względu na dojście do śrub trzeba przygotować zwykły oczkowy i nasadowy z przedłóżką (jedna śruba). Miałem pecha ta najbardziej niedostępna obrobiła się prawie na okrągło.
Przed zdjęciem ramki należy odpiąć przewód (chyba podciśnieniowy, nie wiem od czego może ktoś wie???) idący górą ramki, oraz złączkę elektryczną z filtra. Następnie zdejmujemy ramkę i odpinamy wyjście z filtra zabezpieczone białą plastikową opaską na rancie zabezpieczającym przewód przed sunięciem. Opaskę delikatnie i z wyczuciem odbezpieczamy i wypychamy od dołu (dwa otworki). Dojścia paliwa do filtra odpinamy wysuwając cały moduł (Co to jest elektrozawór czy podgrzewacz paliwa?) do którego podpięte było złącze elektryczne. Nie trzeba odpinać od modułu przewodu paliwowego.
Nowy filtr przed podłączeniem zalałem paliwem (jakieś 150ml) nie wiem czy potrzebnie - koledzy z hamowni wymieniający kilka razy w miesiącu filtr paliwa 2.0 TDCI nigdy go nie zalewają paliwem, ani nie używają pompki. Podobno w silnikach 1.6 i 2.0 z PSA nie trzeba tego robić.
Po wymianie silnik odpalił tak jak zwykle i nie miał żadnych przerw czy innych anomalii w pracy. Ten model filtra posiada śrubę do odwadniania i odpuszczania potencjalnych zanieczyszczeń. Ze starego filtra po chyba 40tyś km nic podejrzanego nie wyciekło, żadnej wody nie było. Jak ktoś chętny to parę zdjęć się znajdzie.
Pozdrawiam
Damian
ps. filtr wygląda na nierozbieralny, przynajmniej ja nie wiem jak go niedestrukcyjnie rozebrać.
maureliusz - 06-08-2010 21:16
Możesz coś więcej o tym odwadnianiu napisać? Też mam taki filtr. Gdzie jest ten spust?
damiasek - 06-08-2010 22:17
1 załącznik(i) Cytat:
Możesz coś więcej o tym odwadnianiu napisać? Też mam taki filtr. Gdzie jest ten spust? W zamontowanym filtrze to ośmiokątna plastikowa śruba, poniżej na tylnej ściance filtra znajduje się odpływ - mała czarna rurka. Na fotce śruba zaznaczona jest na czerwono.
Pozdrawiam
Damian