ďťż

Czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1,9 TDI 130KM

Zobacz wypowiedzi

Czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1,9 TDI 130KM





Lagieha - 25-02-2008 09:54
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1,9 TDI 130KM
  Czołem!

Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego w bryce mojego taty oparł się o ogranicznik przy zerze i nie chce się ruszyć. Co powinniśmy sprawdzić najpierw i gdzie to znaleźć? Nieśmiało dodam, że ta bryka to A4. Liczę jednak, że koledzy pomożecie, bo silniczki takie w waszych Galaktykach też bywają :fcp1

z góry dzięki za podowiedzi




subratri - 25-02-2008 10:22

  czujnik jest na termostacie, sprawdzić kable



piotrmarczak - 25-02-2008 20:33

  1 załącznik(i) Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

Specyfikacje
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.



marwyk - 25-02-2008 22:18

  skąd masz kolego takie fajne opisy




piotrmarczak - 26-02-2008 19:22

  z programu info tech
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •