ďťż

Czyszczenie kolektora dolotowego, czy dałbym rade ?!

Zobacz wypowiedzi

Czyszczenie kolektora dolotowego, czy dałbym rade ?!





aksel - 16-08-2007 15:47
Czyszczenie kolektora dolotowego, czy dałbym rade ?!
  Witam
Słyszałem że czyszczenie i uszczelnienie kolektora dolotowego znacznie poprawia dynamikę. Czy jako że nie mam zbyt dużego doświadczenia, jestem wstanie sam to zrobić ?! Jeśli tak to co i jak ?!




llechu - 16-08-2007 16:39
Tak. Bierzesz domestosa i wlewasz do filtra powietrza. Najlepiej całe duże opakowanie. Potem uruchamiasz silnik na 2-3 minuty :-)



aksel - 16-08-2007 16:41
Czyżbym o aż taką głupotę pytał ?! :fcp19



llechu - 16-08-2007 16:53
Stary - czy coś źle ci działa? Po co szukasz dziury w całym?




aksel - 16-08-2007 16:57
Byłem ostatnio u mechanika i podczas rozmowy o EGR napomniał że przy okazji dobrze byłoby uszczelnić i wyczyścić kolektor dolotowy. Niestety nie mam zaufania do mechaników bo kiedyś odwalili mi kiche i nie wiele brakowało a mógłbym nie dojechać do celu... Jeśli coś jest w "miarę" proste to wolałbym to sam zrobić. Jeśli piszesz ze nie ma po co tego robić to ok :-)



llechu - 16-08-2007 17:01
A masz jakieś objawy, że coś jest źle? Bo idąc tym tropem, to zaraz po kupnie nowego auta z salonu powinno się je rozebrać na części pierwsze i poskładać od nowa bo "może w fabryce coś źle złożyli i może by mogło być 2x tyle mocy).
Chyba, że masz wakacje i nie masz co z czasem zrobić, a chciałbyś się nauczyć jak silnik jest zbudowany.



aksel - 16-08-2007 17:06
Wakacje mam do końca października, a grzebać lubię. Chodzi o to że jeśli coś nie wymaga nakładu finansowego a jedynie czasu i może dać ciekawy efekt to chętnie sie podejmę. Mam jeszcze jednego mondeo mk2 w którym poszły linki od skrzyni, za który też mam zamiar sie wziaść ale póki co poruszam sie mk3 i on jest dla mnie priorytetem. Pytanie czy jest sens czyścic i uszczelniać ten kolektor ?! Ja mam zasadę ze jeśli coś jest dobre, ale mogłoby być lepsze to spróbuje to polepszyć.



llechu - 16-08-2007 17:13
Tylko, że ten kolektor jest szczelny. Przy turbo, jakby był nieszczelny to raczej od razu byś odczuł :-) Spadek mocy, zasłona dymna za samochodem itd. No i samo odkręcenie kolektora od reszty silnika, też pewnie proste nie jest, a poskładanie jeszcze trudniejsze - pamiętaj cały czas, że jest to silnik z doładowaniem. Moim zdaniem, jeśli nigdy tego nie robiłeś to możesz tylko rozszczelnić zamiast uszczelnić albo i coś znacznie poważniejszego zepsuć.



aksel - 16-08-2007 17:17
Jeśli chodzi o tą zasłonę dymną to niestety jest. Jak odpalę samochód to w całej kabinie śmierdzi jeśli otwarte okna, aż się zygać chce. Jeśli chodzi o moc to albo mam wielką turbo dziurę przy ok 2500 obrotów albo to overboost więc ciężko mi stwierdzić. Natomiast jeśli chodzi o moc to nie wiem jak jest z sprawnym samochodem, wydaje mi sie że ładnie "ciągnie".



llechu - 16-08-2007 17:21
Wersja 130KM ma max moment już od 1700 rpm-ów, więc nie może być mowy o turbodziurze przy 2500rpm-ów. Od 1700 do 3500 powinien się ładnie i płynnie wkręcać przy dodaniu gazu (podobno aż w fotel wciska). Więc może i masz dobry trop i może w takim razie sorry za pierwszy głupawy post. Mimo wszystko odradzał bym samodzielne zabieranie się do tego. Jak coś sknocisz to naprawa może być naprawdę kosztowna.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •