Dlaczego silnik nie zapala? Rozrusznik kręci, paliwo i iskra jest.
gsm18 - 07-06-2010 12:14
Dlaczego silnik nie zapala? Rozrusznik kręci, paliwo i iskra jest.
Witam mam nastepujący problem z fordem ka rok produkcji 1997
1,3 benzyna problem jest taki że ma problem z odpaleniem kreci rozrusznik pompka paliwa podaje iskra jest ale samochód nie odpala a jak włączę bieg 1 i zatrzne krecic rozrusznikiem na biegu samochód zapali
wymieniłem czujnik położenia wału tak mi doradził mechanik ale nic to nie dało :(
vic86 - 07-06-2010 12:24
Ja bym sprawdził kable. Może jest przebicie na którymś.
gsm18 - 07-06-2010 13:03
kable nowe czasem jak zapali to będzie palił chwile silnik złapie temperaturę i jak go zgaszę odstoi z 5 minut znowu problem z zapalaniem
vic86 - 07-06-2010 16:10
hmm to sprawdzaj po kolei sonda, świece, może kolejność kabli jest zła, zatkany filtr paliwa albo przewody
czx11 - 07-06-2010 23:10
Czyli jak odstoji chwile to zapala? Moim zdaniem moze to byc czujnik temperatury. Mialem taki problem w polo, jak zlapal powyzej 70 stopni to nie palil. Jak byl zimny to bez problemu. Tez sugerowali mi czujnik polozenia walka ktory zakupilem i kosztowalo mnie to 280zł, okazalo sie ze byl walniety czujnik temp za 25zł.
pzdr
gsm18 - 09-06-2010 15:13
teraz już jest taki myk że jak odpalam go na biegu kręcąc to jak jadę i się zagrzeje to gaśnie i nie odpali nie mam pojęcia co jest jedyne co zauważyłem to takie coś jak silniczek krokowy raz działa raz nie jak włączam zapłon i trzymam rękę na mim to są drgania a jak nie odzywa się to nie odpali czyli jak drga to samochód odpala a jak się nie odezwie to nie odpali
vic86 - 09-06-2010 17:25
no to przeczyśc silnik krokowy. Ja ostatnio taki zabieg zakończyłem całkowitym sukcesem. tu masz info http://www.kaklubpolska.pl/zrob/silniczek/index.htm
TKr - 17-06-2010 15:48
skrzynka bezpieczników robi jajca ? ale przelutowanie może być kosztowne...
skola - 20-06-2010 14:22
wykręć sobie też świecę iskrowe, może kompresja
jarecki124 - 24-06-2010 07:50
Zacznij od przeczyszczenia silniczka krokowego zabieg nie jest skomplikowany a i silniczek jest w dostępnym miejscu. Potem zobacz czujnik położenia wału korbowego, koszt nie duży więc nie będzie szkoda. No a jeśli to nie da rezultatu to podjedź gdzieś na komputer niech zczytają błędy i może niech się koleś przejedzie z tobą jak będzie podpięty i zobaczy czy parametry wszystkich czujników są ok.