drżenie silnika na postoju
mavim - 13-09-2009 22:38
drżenie silnika na postoju
Witam
Mam taki problem ze swoim autem:
silnik po rozgrzaniu na biegu jałowym wpada w dość mocnie drżenie. jakby się męczył. Wystarczy muśnięcie pedału gazu by lekko podniosły się obroty i drżenie oczywiście zanika. lecz po puszczeniu pedału gazu znów zaczyna drżeć. wskazówka obrotomierza jest mniej więcej na drugiej kresce.
Mam focusa bardzo krótko i nie wiem czy inne parametry są takie jakie być powinny. Osobiście uważam, że auto dużo pali bo przy próbie jazdy baaardzo delikatnej i tak spalanie w mieście jest na poziomie 10- 10,4 litra, a i nie czuje tych 100 koni. No ale moze wynika to z tego, że wcześniej jeździłem 90 konnym dieslem.
Silnik to 1.6 auto jest z 2002 roku. przebieg 190 tys.
Cien77 - 13-09-2009 23:25
Jeśli lekkie podniesienie obrotów rozwiązuje sprawę to może rzeczywiście obroty są zbyt niskie. Niestety, ja nie wiem jak się je reguluje. Może wystarczy wyczyścić silnik krokowy.
Też jestem z Łodzi. Takie spalanie jak piszesz to norma w moim 1.6 Ti-VCT (codziennie co najmniej dwukrotnie przejeżdżam przez centrum z zachodu na wschód).
Moja żona jeździ innymi ulicami i ma spalanie na poziomie 8.2-8.5 l/100km (silnik Zetec 1.6).
Co do mocy to mogą być odczucia subiektywne. Inaczej jeździ się dieslem, a inaczej benzyną. Podkręć trochę obroty w czasie jazdy. Zmieniaj biegi przy obrotach o 1000rpm więcej niż w dieslu.
mavim - 14-09-2009 00:10
do tej pory staralem sie je zmieniać na poziomie 2500 lub nieco mniej. wiem, że dla beznyny to za niskie obroty no ale chcialem sprawdzić ile moge faktycznie przejechać, jadąc nadzwyczaj ekonomicznie. zmieniając biegi przy obrotach wyższych pewnie spalanie jeszcze sie zwiększy ...
Co do tego braku moco to mam wrażenie jakby po zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła auta zachowywało się tak jakby miało turbo dziurę mimo, że tego turbo przecież nie ma. Mam wrażenie, że wszystko mnie potrafi na światłach wyprzedzić a ja mimo, że wciskam ten pedał to focus się musi pozbierać.
Na ile takie drżenie może być spowodowane filtrem paliwa i fitrem powietrza??
Silnik krokowy to pewnie raz by działał a raz nie, a u mnie to to zjawisko mam od chwili gdy sie pojawiło i nigdy choćby na chwilę nie przestało się pojawiać. Włączenie klimatyzacji powoduje zwiększenie obrotów ale i tak na biegu jałowym występuje drżenie i silnik ciągle jakby się męczył.
Góral 2009 - 14-09-2009 10:34
Z tego co kojarzę to wolnych obrotów nie da się wyregulować jedyne co zostaje to rzeczywiście przeczyścić krokowca ale na filtr powietrza zaglądnij jeżeli jest brudny to trza wymienic
pawello99 - 14-09-2009 16:15
Poduszka pod skrzynią/silnikiem do wymiany - miałem to samo. Po wymianie wszystko ustało. Koszt niewielki - tylko te obroty trochę dziwne u ciebie (spadają na 2 kreskę???).
Jeśli chodzi o moc to nie jest to szał te 100 koni - ale żeby je poczuć trzeba trochę autko na obroty wkręcić.
U mnie spalanie też około 10l - ale jeżdżę bardzo krótkie trasy.
porzeczkowiec - 14-09-2009 18:05
a może na zbyt niskie obroty samoadaptacja da radę ?? Może warto wypróbować?
serdel77 - 18-09-2009 16:39
Ja mam dwulitrową foczkę takie drżenia dawała mi naderwana poduszka silnika od strony rozrządu (sprawdź) jeździłem po różnych magikach i żaden nie potrafił stwierdzić co jest. Dopiero pomoc z forum dała efekty. Dla pewności wyczyść korkowca obroty powinny być wtedy koło 800-900
Zac - 19-09-2009 15:49
witam, mialem to samo, pomogla zmiana poduszek, wymienilem komplet i drzenie zniknelo calkowicie, moj problem sie rozwiazal mam nadzieje na dluzej.
korek007 - 19-09-2009 18:10
Cytat:
...... wskazówka obrotomierza jest mniej więcej na drugiej kresce.... Ta druga kreska to jest chyba bezpośrednio przed kreską oznaczającą 1000 rpm. Tak wypatrzyłem w mojej foce. A to oznacza mniej wiecej 3/4 z tysiaca. U mnie jest tak samo i uważam że jest OK.