ďťż

Dudnienie na niskich obrotach miedzy 1000-1500

Zobacz wypowiedzi

Dudnienie na niskich obrotach miedzy 1000-1500





prezes567 - 24-10-2009 14:01
Dudnienie na niskich obrotach miedzy 1000-1500
  Witam
Mam fokusa z 2003 r silnik 18 tddi 75km i właściwie fajne autko tylko męczy mnie jedna sprawa... a mianowicie jak ustawię obroty w zakresie 900-1500 to słychać nieprzyjemne dla uszy dudnienie !!! podczas jazdy jak sie za wczesnie zmieni bieg to jest to cholernie uciążliwe i męczące. powyże 1500 obrotów wszystko ok . nadmieniam ze karoserai nie wpada w wibracje itd. tylko silnik buczy na jakiejś cholernie męczocej dla ucha częstotliwości .Poprostu DUDNI .Czy to normalne w fokusach? Jezeli nie to jaka moze być przyczyna?

Pozdrawiam
Piotr




conris - 24-10-2009 23:57

  Cytat:
Witam
Mam fokusa z 2003 r silnik 18 tddi 75km i właściwie fajne autko tylko męczy mnie jedna sprawa... a mianowicie jak ustawię obroty w zakresie 900-1500 to słychać nieprzyjemne dla uszy dudnienie !!! podczas jazdy jak sie za wczesnie zmieni bieg to jest to cholernie uciążliwe i męczące. powyże 1500 obrotów wszystko ok . nadmieniam ze karoserai nie wpada w wibracje itd. tylko silnik buczy na jakiejś cholernie męczocej dla ucha częstotliwości .Poprostu DUDNI .Czy to normalne w fokusach? Jezeli nie to jaka moze być przyczyna?

Pozdrawiam
Piotr
Sprawdź poduszki mocowania silnika skrzyni ,Może się rozwulkanizowały



Marcin2m - 27-10-2009 22:06

  Cytat:
Witam
Mam fokusa z 2003 r silnik 18 tddi 75km i właściwie fajne autko tylko męczy mnie jedna sprawa... a mianowicie jak ustawię obroty w zakresie 900-1500 to słychać nieprzyjemne dla uszy dudnienie !!! podczas jazdy jak sie za wczesnie zmieni bieg to jest to cholernie uciążliwe i męczące. powyże 1500 obrotów wszystko ok . nadmieniam ze karoserai nie wpada w wibracje itd. tylko silnik buczy na jakiejś cholernie męczocej dla ucha częstotliwości .Poprostu DUDNI .Czy to normalne w fokusach? Jezeli nie to jaka moze być przyczyna?

Pozdrawiam
Piotr
Moim zdaniem, to może być normalne - obciążasz silnik, który raczej w Twojej wersji za mocny nie jest, szczególnie na niskich obrotach - nie daje rady, wchodzi w wibracje. Chociaż to diesel to jakieś obroty mu się należą, przypomnę, że max moment obrotowy uzyskujesz przy 1800obr/min, a że te silniki, to już nie niezawodne, tradycyjne diesle z poprzedniej epoki tylko motory z bezpośrednim wtryskiem paliwa to pracują trochę inaczej.

Ja bym proponował jednak zwiększyć zakres obrotów na których się poruszasz i nie schodzić poniżej 1500obr/min, co prawda nie widziałem krzywej momentu i mocy dla Twojego silnika, ale podejrzewam, że w zakresie 1000-1500 to praktycznie żadnej mocy i momentu nie ma.

A zawieszenie silnika jak kolega we wcześniejszym poście proponował sprawdzić nie zaszkodzi.



xeniax - 06-04-2010 18:42

  Witam, mam podobny problem ,autko z 2003 tddi 75 KM, najpierw myślałem że drżenie silnika i buczenie w kabinie jest spowodowane wrzucaniem wyższych biegów przy niskich obrotach ale zauważyłem ,że na postoju jest ten sam objaw. Silnik bez obciążenia na postoju w zakresie obrotów 1300 do 1800 podczas naciskania na pedał gazu wpada w dziwne wibracje ,a w kabinie powstaje nieznośny dla ucha rezonans. Od 2 tyś obrotów problem znika.
Poduszki silnika wyglądają ok , silnik ma normalne spalanie 6l/100km , nie ubywa żadnych płynów, przyspiesza, jest dynamiczny. Jeżeli ktoś roziązał ten problem to proszę o podpowiedź gdzie mozna jeszcze szukać przyczyny uciążliwego hałasu :-)

pozdr. xeniax




Qvadrat - 19-05-2010 18:49

  Cytat:
Silnik bez obciążenia na postoju w zakresie obrotów 1300 do 1800 podczas naciskania na pedał gazu wpada w dziwne wibracje mam tak samo, zgasiłem silnik, zostawilem auta na 1 bez recznego, wyjąłem cały filtr powietrza i ujrzałem pod nim lewą poduszkę zawieszenia silnika, szarpałem autem na 1 w przód i tył i zobaczyłem że guma posuszki jest porwana i popękana, a jak stoi nieruszany, to wygląda cało, dopiero jak się rusza, to zauważalne stają się jej uszkodzenia..., mam nadzieję, że jej wymiana rozwiąże problem, bo pojawiło się jeszcze stukanie przy zmianie biegów i ujmowaniu i dodawaniu gazu...



jasiuprezes1 - 19-05-2010 23:08

  a konkretnie przy obrotach 1100 1300 silnik wpada w takzwany rezonans,u mnie przyczyną jest jeden wtryskiwacz,słabszy jeden cylinder to większy opór na następnym stąd wibracja. no i sprawdz poduszki zawieszenia silnika.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •