ďťż

duzy problem z silnikiem mondeo 1.8 16v zetec

Zobacz wypowiedzi

duzy problem z silnikiem mondeo 1.8 16v zetec





- 09-03-2008 10:29
duzy problem z silnikiem mondeo 1.8 16v zetec
  Witam

Proszę o pomoc. Posiadam Mondeo model 99 kombi silnik 1.8 16 V zetec. Co sie dzieje a mianowicie. silnik wariuje ma juz przejechane 200 tys i zalozony gaz na ktorym przejechalem 70 tys. Podczas jazdy gdy wyrzuce na bieg jalowy bez wzgledu czy jest na gazie czy na bezynie silnik zaczyna lodowac do zera tzn tak do 200 obrotow i wtedy do gory na jakies 1200 obr. I tak ciagle dol i gora az po jakims czasie zgasnie. Slyszalem ze jezdzenie na gazie przy wysokich obrotach silnika tzn 4,5 tys i predkosciach powyzej 160 km/h powoduje uszkodzenie zaworow. Jezdze dosc duzo po europejskich autostradach i powiem ze nie szczedze na predkosci zatem moj silnik pracuje na wysokosciach 4 tys obr prawie non stop podczas szybszej jazdy.Pokusilem sie zbadac cisnienie na cylindrach i praktycznie wg mechanika tylko jeden cylinder tzn 2 trzyma cisnienie reszta jest bardzo slaba a 1 wogole jakby przestal pracowac dopiero jak nagrzeje sie silnik to praca sie poprawia zauwazylem tez spadek mocy.Zmienilem niedawno kable swiece i modul zaplonowy gdyz myslalem ze tu tkwi przyczyna podzespoly te to oryginaly od motorcraft. Co teraz czy uszkodzone sa zawory stad brak cisniienia i spadek mocy zwiazany z nierownomierna praca czy co.Pomozcie bo juz jezdzenie jak dotad sprawialo mi przyjemnosc tak przeradza sie w katastrofe, ciagle gasnie skacze i szarpie.Z gory dziekuje BART




motorek26 - 09-03-2008 16:30

  witaj brak ciśnienia spowodowany jest na 90% wypalonymi zaworami musisz naprawić głowice a jak bedziesz miał zdjetą to warto zainwestować też w nowe pierścienie no chyba że planujesz sprzedać auto
co do falowania obrotów było bardzo dużo opisywane na forum wystarczy poszukać Cytat:
Slyszalem ze jezdzenie na gazie przy wysokich obrotach silnika tzn 4,5 tys i predkosciach powyzej 160 km/h powoduje uszkodzenie zaworow komletna bzdura to nie powinieneś wogóle podczas jazdy wyprzedzać bo wtedy czesto predkość obrotowa siega obrotów 4000-5000
zawory jak mają sie powypalać to sie powypalają niestety ford ma bardzo delikatne zawory i siadają szybciej



karex - 11-03-2008 10:08

  BARTi1906, Proszę poprawić treść tematu. Zerknij w górę strony zobaczysz taką uwagę:
http://img135.imageshack.us/img135/2568/regmq1.gif
a w niej działający link do wątku opisującego nazewnictwo tematów w dziale Mondeo.



loko0709 - 11-03-2008 13:42

  BARTi1906, sugeruje zaliczyc wizyte w warsztacie lub podpiąć sie pod koma i sprawdzić sonde lambda - strata mocy, falowanie obrotów to MOZE byc przyczyna sony

pozdrawiam
loko




joj4 - 11-03-2008 14:16

  w tym wypadku pomoże tylko remont silnika, albo nowy silnik, lub auto :fcp6



loko0709 - 11-03-2008 14:40

  joj4, co masz na mysli mowiac remont ?? nie badz takim pesymista bo przyczyna mzoe nie musi okazac sie bardzo bardzo prosta



- 11-03-2008 19:52

  Moi drodzy dziekuje Wam wszystkim nawet tym co mi piszą ze temat nie tu gdzie byc powinien. Moze inaczej prosze o wyrozumialosc bo nie kazdy jest wysmienitym znawca tego forum jak inni. Ale nie o tym.Niestety remont glowicy uklonil sie przedemna podl 1 cylinder i slaby jest tez 4 bardzo tylko 2 i 3 wykazuja jeszcze zainteresowanie. Chwala im. Niestety dzień sie chyli ku końcowi tzn moj silnik zdycha. Stad caly cyrk z obrotami i szarpaniami. GAZ moi drodzy byl jak wstrzykniecie mu do zdrowego organizmu wirusa ktory go strawił. Niestety jak radzili nie posluchale teraz mam problem. Naprawde lubie to autko i tak duzo ze mna przejezdzilo. Niedlugo zabieram sie za silnik tzn glowice opisze i załacze zdjecia tego co zastane po zdjeciu glowicy.Trzymajcie kciuki za mondka.Jak nie nowy silnik,lecz coż kolejny problem bo nie wiadomo co to bedzie za kot w worku. Znacie kogoś napiszcie kto ma do takiego modelu silnik. Silnik z czarna obudowa ten co montowany byl rowniez do Foki.Dziekuje i pozdrawaim



somer - 11-03-2008 20:30

  A czy regularnie kontrolowałeś zawory w swoim zagazowanym wozie?
Czy jesteś faktycznie pewien przebiegu?
Choćby nawet gaz był powodem całego zła.To policz sobie ile zaoszczędziłeś na paliwie przez te 70 kkm na LPG .
Mój poprzedni mondek miał w momencie sprzeaży 200 kkm,z tego 80 kkm na gazie,a silnik był w idealnym stanie.
Fakt,że nie był zbyt intensywnie ekspalatowany.
Może pochodził byś za całym silnikiem z miarę pewnym przebiegiem,zamiast remontować stary?



karex - 12-03-2008 08:47

  Cytat:
Moi drodzy dziekuje Wam wszystkim nawet tym co mi piszą ze temat nie tu gdzie byc powinien. Moze inaczej prosze o wyrozumialosc bo nie kazdy jest wysmienitym znawca tego forum jak inni. Ale nie o tym. No cóż skoro jest dla Ciebie problemem zastosowanie się do prośby moderatora o zmianę tematu, to nie rozumiem dlaczego przy rejestracji na forum kliknąłeś "zapoznałem się i akceptuję regulamin forum".
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •