Dziwny objaw lampki "rezerwy"
jsik66 - 18-02-2010 21:06
Dziwny objaw lampki "rezerwy"
Pojawiło się ostatnio dziwne zachowanie lampki rezerwy paliwa. Objaw: zapaliła się "rezerwa". Przejechałem jakieś 2-3 km (od zapalenia się jej) do najbliższej stacji. Zatankowałem ok.5L - "rezerwa" dalej swieci. Dolałem więc kolejne 5L (zgasła). W ostatnim czasie to już drugi raz taki objaw.
Czy tak dużo spalił? Czy to coś z nieprawidłowym działaniem pływaka?
Może ktoś miał już taki objaw? Będę wdzięczny za poradę. Może to jakaś prosta sprawa, którą sam mógłbym zrobić (nim udam się do warsztatu
Ford Mondeo 2.0 TDCI
puniu - 18-02-2010 21:12
nic z tym nie rob
ta lampka zyje wlasnym zyciem - mi potrafi sie zapalic przy 1/4 zbiornika a to tylko dlatego ze jezde na lpg a komputer odlicza sobie zuzyte paliwko i w konsekwencji zapala lampke
jesli nie masz pewnosci ile auto pali zatankuj po korek i wtedy po przejechaniu jakiegos dystansu ponownie po korek i policz ile ci spalil
jendrekmak - 18-02-2010 22:12
wszystko w porządku z twoim wskaźnikiem, po prostu pływak nie wykazuje tak małej ilości paliwa a w zasadzie komputer. tankuj min. 10 litrów i wszystko będzie ok. gdzieś nawet czytałem o tym ale teraz nie pamiętam gdzie. w każdym razie wskazówka się trochę podnosi ale komputer głupieje i nadal pokazuje np. 80 km dopiero po postoju wartość trochę wzrasta. ale jak pisałem najlepszy sposób żeby tak nie było to tankowanie za min. 40-45 zł. lampka rezerwy jest uzależniona od wskazań komputera a nie od wskaźnika poziomu paliwa - jeśli oczywiście układ jest sprawny.
eng - 18-02-2010 22:28
W ogóle jak jedziesz pod górkę albo zostawisz tak auto to okazuje się, że masz zero paliwa. A jak cofasz do tyłu i to jeszcze pod górkę to licznik potrafi się podnieść o kilkadziesiąt kilometrów. System rezerwy jest dziadostwem w mk3 podobnie jak klimatyzacja. Niestety ;(
macslad - 18-02-2010 23:58
Zgadza się. Mam podobnie. Dziś po zatankowaniu około 12 litrów nic się nie zmieniło na wskaźniku i zasięg nadal był taki sam jak przed tankowaniem. Ale po jakimś postoju i kolejnym odpaleniu "zatrybiło" i pokazywało już tak w miarę prawdopodobnie.
A tak całkiem OT to nie można cofać się do przodu zawsze "cofamy do tyłu" ;)
Pozdr.
Pablo_X - 19-02-2010 10:17
Twoje auto jest w tej grupie gdzie występowała usterka czujnika poziomu paliwa. Usunięto ją dopiero gdzieś na przełomie 2003-2004.
jsik66 - 19-02-2010 21:48
Cytat:
wszystko w porządku z twoim wskaźnikiem, po prostu pływak nie wykazuje tak małej ilości paliwa a w zasadzie komputer. tankuj min. 10 litrów i wszystko będzie ok. gdzieś nawet czytałem o tym ale teraz nie pamiętam gdzie. w każdym razie wskazówka się trochę podnosi ale komputer głupieje i nadal pokazuje np. 80 km dopiero po postoju wartość trochę wzrasta. ale jak pisałem najlepszy sposób żeby tak nie było to tankowanie za min. 40-45 zł. lampka rezerwy jest uzależniona od wskazań komputera a nie od wskaźnika poziomu paliwa - jeśli oczywiście układ jest sprawny. Może i tak, ale wcześniej zaraz po zapaleniu się rezerwy zatankowałem te 5 litrów i lampka zgasła a teraz nadal "świeci"
Pablo_X - 19-02-2010 23:27
Cytat:
wszystko w porządku z twoim wskaźnikiem, po prostu pływak nie wykazuje tak małej ilości paliwa No właśnie, że nie w porządku.
W egzemplarzach do 2004 występowała częsta usterka tego układu.
- lPoprawiony czujnika paliwa jest w produkcji od 10.2003 (kod 3U).l
l Zmodyfikowane ramię pływaka montowane jest w produkcji od 31.01.04 (kod 4B).l
lZmodyfikowane wewnętrzne złącze elektryczne zespołu pompy paliwa i czujnika montowane jest w produkcji od 05.2004 (kod 4C).l