Dźwięk zaworów a jakość paliwa...?
mancat - 24-01-2008 20:13
Dźwięk zaworów a jakość paliwa...?
Witam!
Moja Foczka troche zaczęła marudzić. Cierpi na dwie dolegliwości...
Pierwszą jest świerszczący dźwięk pracy zaworów. Pojawia się on wyłącznie na bardzo niskich obrotach (pomiędzy 1000 a 1150 obrotów) przy mocnym dodaniu gazu. Rzadko korzystam z tej partii obrotów, ale wcześniej coś takiego się nie pojawiało... Mechanik stwierdził, że to dźwięk dochodzący z zaworów i spowodowany może być kiepską jakością paliwa. Problem w tym, że ostatnie dwa baki do pełna zatankowane były paliwem BP Ultimate. Mechanik zalecił zatankowanie paliwa Shell V-Power, a przed tym wlanie dodatku czyszczącego wtryski itp. O ile paliwo mogę wlać, nie ma sprawy, o tyle ten dodatek źle mi się kojarzy. Co o tym myślicie? Poza wspomnianymi "świerszczeniami" silnik pracuje bezbłędnie. Auto ma przejechane 110 tyś km.
Druga sprawa znajduje się w [link=http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=9&t=44669:rvsn6ohi]następnym[/link:rvsn6ohi] wątku dot. wentylacji.
Marek
marek34 - 24-01-2008 21:01
Może to być paliwo, ale nie sądzę. Taki dźwięk świadczył o małej ilości oktanów w starych autach, gdzie zapłon był ustawiany przy pomocy lampy stroboskopowej. Wynikał od ze stukowego spalania. W nowych samochodach zapłon jest ustawiany w sposób ciągły w zależności od obciążenia silnika, jakości paliwa i kilku innych czynników. Coś takiego nie powinno się dziać. Ja raczej szukałbym przyczyny w elektronice. Może padł właśnie czujnik spalania stukowego. Podłącz się do kompa. Spalanie stukowe jest groźne, może wypalić gniazda zaworów, bo odbywa się przy zwiększonej temperaturze. Dodatków do paliwa bym nie dawał, jeśli jest podejrzenie zatkania wtryskiwaczy lepiej oddać je do czyszczenia i po kłopocie.
mancat - 24-01-2008 21:12
Nie stwierdziłem żadnych objawów spalania stukowego. Jutro zatankuje tego V-powera, akurat bede kolo Shella przejezdzal, niech będzie. Zobaczę co się będzie działo, jeśli dalej to samo to pojade do serwisu forda. Póki co pozostaje mi unikać tak niskich obrotów...