ďťż

Elastyczność silnika

Zobacz wypowiedzi

Elastyczność silnika





Marci - 09-01-2005 20:56
Elastyczność silnika
  W trzy miesiące po zakupie Mondeo 2,0 MK1 Kombi z 95r Zastanawiałem się czy z silnikiem po po przebiegu150kkm jest wszystko w porządku i rozwija pełną moc i ma poprawnyprzebieg momentu obrotowego Ponieważ w okolicy nie ma żadnej drogi która pozwoliła by się rozpędzić do 200km/h bez ryzyka spotkania niebieskich zadowoliłem się pomiarem czasu rozpędzania samochodu od 60 do 100 km/h na IV biegu pozwoli to chociaż sprawdzić moment w pewnym zakresie obrotów.Samochód był obciążony dwoma osobami ogumienie to 185/65R15 troche za wysokie :) .
WYNIKI:
na benzynie 11,08s
na gazie(BRC Sequent) 13,25s
Jeżeli ktoś przeprowadzał podobne testy prosze o podanie wyników.




AT - 10-01-2005 17:47
Przeczytałem i sprawdziłem:

od 60 do 100 na IV biegu - wyniki od 9,8 do 10,2 s (kilka pomiarów)

Rozpoczęcie przyśpieszania z 60 przy 2000 obrotów.

W samochodzie tylko ja, więc wynik musiał być trochę lepszy. Ponadto od 95 roku do 2000 było trochę modyfikacji w tych silnikach. No i masz Mondeo Mk I a ja Mk II - mogą być różnice w masie pojazdu.
Różnice więc będą, ale ogólnie wydaje mi się, że silniczek działa Ci zupełnie w porządku - przynajmniej jeżeli chodzi o ten zakres pracy :)))

Acha, mój przebieg to prawie 160.000 no i oczywiście Mondeo kombi 2.0 (rok 2000)

Adam



Marci - 11-01-2005 20:34
Dzięki za odpowiedz AT czy podczas prób miałeś zamontowany bagażnik dachowy który widać na zdjęciu.U mnie przy 60 na czwórce jest jakieś 2150 pewnie to błąd licznika bo skrzynie biegów mamy chyba takie same MTX 75 i chyba nie różnia się ani przełożeniami poszczególnych biegów ani przekładnią główną.



AT - 12-01-2005 11:43
Bagażnika nie było (to tylko opcja wakacyjna przy "pełnym załadunku" potomstwa :))) ).
Skrzynia jest taka sama MTX 75(słyszałem tylko, że niektóre modele miały inny system połączenia skrzynia - lewarek zmiany biegów - u mnie są cięgna).
Co do obrotów to u mnie przy IV biegu i prędkości 60 km/h jest dokładnie 2000 obrotów. Może jednak to wynika z tych modyfikacji jakim podlegał ten silnik (np. u Ciebie on ma 136 KM a u mnie 130 KM).

Adam




crater - 12-01-2005 22:17
U mnie (1.8, 115 KM) też na IV biegu przy 60km/h równe 2000 obrotów.



Marci - 13-01-2005 20:43
S :idea: Sprawdze obrotomierz przy najbliższej wizycie u gazownika. Przypuszczam jednak że ten błąd wskazań obrotomierza względem prędkościomierza jest spowodowana zawysokim ogumieniem.



kristopher - 14-01-2005 01:18
Marci napisał:
Cytat:
błąd wskazań obrotomierza względem prędkościomierza jest spowodowana zawysokim ogumieniem Obawiam się, że jesteś w błędzie.
Stosunek wskazań obrotomierza do prędkościomierza wynika wyłącznie (zakładając, że nie ma uślizgów sprzęgła) z przełożenia skrzyni biegów - obrotomierz reaguje na obroty wału silnika, a prędkościomierz na obroty wału napędzającego koła. Natomiast przy wyższym ogumieniu czy też większych kołach większa będzie rzeczywista prędkość pojazdu (np. zmierzona radarem :( ) oraz rzeczywisty przebieg kilometrów.

Pozdrawiam

Ps. U mnie na czwartm biegu przy 60-tce też jest trochę ponad 2000 obr/min.



Marci - 14-01-2005 21:20
Faktycznie Kristopher masz racje Wychodzi na to że mój prędościomierz poprostu zaniża prędkość. :cry: Ciekawe czy da się to jakoś wyregulować. :(
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •