ďťż

Focus 1,6 2001 rok kilka pytan - nowy uzytkownik

Zobacz wypowiedzi

Focus 1,6 2001 rok kilka pytan - nowy uzytkownik





KubaKrK - 11-10-2009 21:12
Focus 1,6 2001 rok kilka pytan - nowy uzytkownik
  Witam,

Jestem swiezakiem na forum jak rowniez swiezo upieczonym nabywca Focusa.

Auto uzytkuje ponad miesiac i oglna ocena jest bardzo satysfakcjinujaca.

Mam jednak kilka zastrzezen do pracy poszczegolnych podzespolow i zanim wybiore sie do mechanika chcialbym pozanc opinie uzytkownikow tego forum:

1) gdy dojezdzam do swiatel "na luzie" i dochamowuje sie do 0km/h nastepuje chwilowy skok obrotwow do poziomu okolo 1100 (czasem mniej); dodam ze gdy dochamwouje sie na biegu i wyrzycam na luz w ostatniech chwili powyzszy objaw nie wystepuje; dodam ze silnik zarowno zimny jak i cieply nie faluje na postoju.

2) gdy odpalam auto musze pokrecic okolo 1,5-2sek zanim zapali, nigdy nie zdazylo sie aby nie odpalil jednak zawsze trzeba go troche pokrecic; gdy silnik uzyska optymalna temperature i powiedzmy zgasze go na chwile na stacji odpala od razu bez potrzeby dluzszego krecenia.

3) bezposrednio po odpalniu auta ( zimny silnik ) przy kreceniu kierownica wydobywa sie dziwny dzwiek ( pisk/tarcie trudno okreslic ) pewnie z okolic pompy wspomagania gdy silnik temerstuta silnika rosnie dzwiek staje sie coraz mniej slyszalny az do momentu kiedy zupelnie ustaje jak silnik osiganie optymalna temarature; plyn do wspomagania jest na optymalnym poziomie. czy opisane objawy moga byc wynikiem jego starosci?

4) w momencie naciskana sprzegla slychac brzdek sprezyny ktora jest zamontowana za pedalem sprzegla; czy jest ona wymienialna czy jest czescia jakies wiekszej/drozszej czesci?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pomoc.

pzdr Kuba




Jakoob - 12-10-2009 11:16

  1. Obroty mają się tak podnosić, od tego jest silniczek krokowy, żeby je właśnie tak podnosił, po to by auto nie zgasło, nie szarpało tzn nie telepało budą od zbyt niskich obrotów, nie przygasały światła itd. Taki sam objaw uzyskasz jadąc w korku, kiedy ciągle robisz "jeden" "dwa" "luz" i tak na okrągło. Wszystko jest oki.
2. W moim zawsze po nocy muszę kręcić sekundę, półtorej dłużej niż jakby postał tylko kilka godzin, tak jest od nowości.
3 i 4. Nic kompletnie nie słyszę, więc coś wymaga u Ciebie poprawki :wink:



niko123 - 12-10-2009 11:22

  Ja mam podobnie z tym odpalaniem, rano zawsze trzeba kręcić 1 sec więcej - wymiana świec, kabli WN i aku i nic się nie zmeiniło. - może to normalne. - potem odpala na styk ale rano to po 2- 2,5 sec.



KubaKrK - 12-10-2009 11:44

  U mnie jednak trzeba pojkrecic nawet po 10-15min postoju, ale nie jest to na tyle uciazliwe zeby spedzalo sen z powiem. wiekszym problemem sa te dzwieki dochodzace w czasie krecenia kierownica na ziomno.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •