Focus I 2002r. 1,6 V6 81 tys km- prośba o opinie
smiechu - 01-10-2007 23:01
Focus I 2002r. 1,6 V6 81 tys km- prośba o opinie
Witam serdecznie.
Byłem dzisiaj obejrzeć takie autko:
http://www.autogielda.pl/motoryzacja/os ... 44753.html
Prośba do fachowców - więcej na zdjęciach zobaczycie niż ja robiąc fizyczne oględziny :-) - co o tym sądzicie?
Auto krajowe, pierwszy właściciel - nie handlarz.
Jest komputerek, 4 poduszki, prawie nowe opony letnie na 15" felgach, do tego w gorszym stanie zimówki na 14" stalowych kołach, podgrzewana przednia szyba, manualna klimatyzacja.
Niewielkie ślady korozji w dwóch miejscach: pod lusterkiem, na progu tylnych drzwi (w samym kącie przy nadkolu - niewielkie, ale się błyszczy, ponoć żwirek w czasie jazdy się tam dostaje.
Od spodu tłumiki zdrowe, ślady korozji na uchwycie tłumika końcowego.
Rura wydechowa czysta, silnik nie był wypicowany, jest brudny, ale śladów wycieków nie widać. Jedyne co mnie zaniepokoiło to wytłumienie przegrody miedzy silnikiem a kabina, w środkowej części (tuż pod podszybiem) zielonkawe oznaki że dostaje się tam chyba woda. Nie wiem czy to normalne.
Silnik pracuje równo, żadnego falowania na wolnych obrotach itp. Włączenie klimy, ogrzewania szyby (przedniej/tylnej) - prawidłowy odgłos zejścia z obrotów.
Generalnie wrażenie średnio-pozytywne, ale to może dlatego, że przeglądam ogłoszenia od prawie pół roku i zaczyna mi być wszystko jedno, byle coś kupić :-)
Auto po okresie gwarancji nie było serwisowane w ASO. Żadnych większych napraw przeprowadzanych nie było.
Co mnie niepokoi :-)
1. Że przez 80tys nie było robione nic poza płynami, paskami, klockami, tarczami - zastanawiam się kiedy trafi mi się wymiana sprzęgła, tylnego zawieszenia, rozrusznika itp.
2. Facet twierdzi że jezdzi praktycznie tylko po mieście (z centrum na obrzeża gdzie pracuje, ok 10km w jedna strona), a ma zamontowane CB - chociaż antena na magnes schowana, rys zbyt dużych w miejscu gdzie ją mocuje nie ma, więc może rzadko używana.
Proszę radźcie :-)
Wstępnie umawiam się z nim na sprawdzenia auta w ASO - ale może znajdziecie coś co zdyskwalifikuje w przedbiegach ten egzemplarz.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
ted77 - 01-10-2007 23:30
Ze zdjęć wygląda nieźle ale żaden fachowiec na podstawie zdjęć oprócz ogólnego wrażenia nic raczej nie powie. Tak jak na forum radzono wiele razy. Musisz pojechać do ASO (najlepiej nie do tego co był serwisowany) i tam niech dokładnie go sprawdzą szczególnie przebieg. Może rzeczywiście ma ten podawany - jeżeli tak i w ASO nie stwierdzą jakiś poważnych usterek to w mojej ocenie warto kupić ale możesz też trochę się potargować o cenę - może klient odpuści jeszcze z tysiączek.
4tun - 02-10-2007 08:24
jak krajowy to mógłby mieć gwarancję na perforację nadwozia- sprawdź wywinięcia blachy na dole wszystkich drzwi - tam lubi ruda siedzieć.
chyba V6 w Twoim nagłówku coś nie pasuje :fcp13
smiechu - 02-10-2007 08:40
Gwarancji na perforację nie miał - facet powiedział, że za droga była.
Rdza tak jak pisałem tylko pod lusterkiem po stronie pasażera i plamka na progu tylnych drzwi (przy nadkolu).
Paweł5 - 02-10-2007 11:03
Witaj Kolego!
Napiszę ci może co ja sądzę z własnego doświadczenia /mojego i po rodzinie/ a odniosę to do Twojego wyszukanego pojazdu
1. po pierwsze miałem tak jak Ty, szukałem samochodu pół roku, szukałem meganki albo clio... ale trafił się ford focus 2002 jak to mówią ze słabym silnikiem 1.4 16V 75 koni, ale ja tam jestem zadowolony bo uważam, że mało pali - na trasie schodze do 5.5, na miescie srednio 7.5 ... a nie ścigam się w Wielkiej Pardubickiej więc go wziąłem. Ty możesz mieć 1.6 to już w zupełności wystarcza do Focusa. Aha silnik 1.6 jest jednostką specjalnie stworzoną do focusa na bazie silników endura-e i starszych własie tych 1.4. Silniki są naprawdę dobre tworzone pod koniec lat 90tych we wspolpracy z Yamahą. Sam silnik jeśli był wymieniany regularnie olej i filtry oraz autko nie było dociążane na max /oborty podczas normalnej jazdy poniżej 80% max czyli dla 1.6 tj. 4800 obr/min / to jest nie do zajechania. Co się może zepsuć to osprzęt silnika (cewka zapłonowa, wiadomo wymiana świec itp itd)
2. ja mam 45 tys km i co mnie czeka w najbliższym czasie to wymiana klocków hamulcowych z przodu i obu tarcz hamulcowych (wina gościa poprzedniego właściciela, że przegapił a może liczył na to że kolejny właściciel je zmieni i zjechały tarcze)
3. Komfort jazdy jest super, poza ostatnio wyraźnymi stukami przy skręcaniu kierownicą - albo to przekładnia do naprawy/wymiany albo pedaliera. Ale na razie nie mam kasy na naprawę przekładni, w którymś wątku pisałem, że mechanicy obstawiaja u mnie przekładnię... koledzy z forum piszą o pedalierze... zobaczymy... na razie myślę o tych hamulcach
4. poprzedni właściciel nie naprawiał w aucie jeszcze nic od czasu zakupu w salonie w polsce, wiadomo regularnie były wymieniane filtry i płyny eksploatacyjne.
5. rdzą się za bardzo nie przejmuj, fordy mogą być na nią wrażliwe
6. cb radio, no cóż ja też czasem zakładam do autka moją starą onwę i antenę magnesową i to chyba trochę z wynika z mojej pasji radiowca... he he.
7. autko z Twojego ogłoszenia ma dobre wyposażenie, nic mu nie brakuje do wygodniej jazdy
8. odnośnie gwarancji perforacyjnej to nie ma znaczenia czy autko kupione w polsce czy za granicą w salonie. Z gwarancją jest tak, że odnowienie jeśli nie była kontynuowana po okresie gwarancji a rozumiem, że nie była - to kosztuje około 300zł plus jeśli jest coś do zrobienia to musisz to zrobić u nich w ASO a to wiadomo, że cię skroją za robotę. Uważam, że nie ma sensu kontynuować gwarancji... ja stoje przed tym samym dylematem, czy zrobić kontynuację na początku 2008 czy nie bo poprzedni właściciel od konca gwarancji nic kontynował gwarancji perforacyjnej. Mam zamiar zrobić porządną konserwację podwozia, autko mam w garażu blaszaku. A jak się pojawią drobiazgi na masce czy tam drzwiach to wtedy się wezmę za poprawki. Chyba, że masz zamiar kiedyś odsprzedać autko, a taka kontynuacja mogłaby skusić ewentualnego klienta.
9. na tłumiku końcowym ślady korozji to normalka, ja też mam go już podjedzonego tu itam, tak samo jak masz lekko rudawe na rantach (czyli ostrych krawedziach w zawieszeniu) to tez sie nie przejmuj... tak jak pisze ja mam zamiar to dobrze przeczyścic i zakonserwować.
Pozdrawiam!
max333 - 06-10-2007 18:27
mam taki, tylko nie kombi. Cały pozostały opis praktycznie jak u Ciebie (silnik, właściciel z Polski, wyposażenie itd. itd) Jeśli to wszystko prawda, tzn. samochód ma taki przebieg i nie miał poważnego wypadku (to dla mnie było ważne, a w przypadku samochodu krajowego są na to, moim zdaniem, znacznie większe szanse) to moim zadaniem świetny samochód. Ja po pół roku jestem bardzo zadowolony. Polecam. Ja kupiłem trochę taniej, ale nie mam kombi. Może za wydłużonego musi tyle kosztować, ale z 1000zł powinien opuścić. Zrób przegląd w ASO, potarguj się i....
A, ha. Popatrz na stan zużycia pedałów, siedzenia kierowcy, kierownicy. Kombi zazwyczaj jeżdżą więcej niż 5-drzwiowe, co nie znaczy, że tak jest tutaj. Obejrzyj na kanale, od spodu. Mój (co mnie bardzo zdziwiło) od spodu wyglądał prawie jak nowy. Silnik też nie był myty - to dobry znak. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju nie ma białej mazi. Ja sprawdziłem jeszcze sprężanie w cylindrach. Było bodajże 13:1 - idealnie.
[ Dodano: 2007-10-06, 18:30 ]
a przewidywanymi wymianami (planowymi) się nie przejmuj. Jeśli to będzie tylko to, to tylko się cieszyć. W końcu samochód nie jest nowy, tak niecałą połowę żywota ma już za sobą. Coś może się zużyć.
smiechu - 10-10-2007 13:20
Niestety autka nie kupię. Dzisiaj byłem umówiony na sprawdzenie go w ASO, facet zadzwonił, że wóz sprzedał :fcp11
Słowo harcerza niestety już się w tym kraju nie liczy, eh.