ďťż

Focus MK1 1,4 2002r. Stukanie,dzwonienie w silniku.

Zobacz wypowiedzi

Focus MK1 1,4 2002r. Stukanie,dzwonienie w silniku.





Karol2 - 12-09-2008 11:48
Focus MK1 1,4 2002r. Stukanie,dzwonienie w silniku.
  Witam.Mam problem z silnikiem.Nie bardzo wiem jak to opisać.Kiedy silnik pracuje na małych obrotach wszystko gra.Jeśli podniosę obroty płynnie i powoli nic się nie dzieje.Natomiast jeśli nacisnę pedał bardzo szybko od razu tak do 3/4 to w początkowej fazie(przy pierwszym ''szarpnięciu'')słychać niepokojący dźwięk przypominający: przeskoczenie kilku ząbków,uderzenie o siebie dwóch stalowych części lub po prostu dzwonienie.Jest to o tyle niepokojące, że po wizycie u mechanika(fachowca nie jakiegoś kolesia, który się nie zna)diagnoza była oczywista:świece i przewody WN do wymiany.Zrobiliśmy to, ale objawy pozostały.Następną sugestią była zła jakość paliwa, ale ja do końca nie jestem przekonany czy ten powód objawiałby się takimi stuknięciami mechanicznymi.Może ktoś z Was ma jakiś racjonalny pomysł lub zna przyczynę i ewentualny sposób na usunięcie problemu?




Jester - 12-09-2008 14:04

  Cytat:
Witam.Mam problem z silnikiem.Nie bardzo wiem jak to opisać.Kiedy silnik pracuje na małych obrotach wszystko gra.Jeśli podniosę obroty płynnie i powoli nic się nie dzieje.Natomiast jeśli nacisnę pedał bardzo szybko od razu tak do 3/4 to w początkowej fazie(przy pierwszym ''szarpnięciu'')słychać niepokojący dźwięk przypominający: przeskoczenie kilku ząbków,uderzenie o siebie dwóch stalowych części lub po prostu dzwonienie.Jest to o tyle niepokojące, że po wizycie u mechanika(fachowca nie jakiegoś kolesia, który się nie zna)diagnoza była oczywista:świece i przewody WN do wymiany.Zrobiliśmy to, ale objawy pozostały.Następną sugestią była zła jakość paliwa, ale ja do końca nie jestem przekonany czy ten powód objawiałby się takimi stuknięciami mechanicznymi.Może ktoś z Was ma jakiś racjonalny pomysł lub zna przyczynę i ewentualny sposób na usunięcie problemu? Jeśli masz w zbiorniku kiepskie paliwo o małej liczbie oktanowej to może wystapić zjawisko spalania stukowego, ktrego objawy z grubsza pasuja do tego co opisałeś.
Zjawisko polega na tym, że na skutek wysokiego ciśnienia i temperatury dochodzi do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej (najczęściej od rozgrzanej powierzchni tłoka). Fala uderzeniowa z samozapłonu spotyka się z falą uderzeniową zapłonu od iskry co objawia się dziwnym dżwiękiem opisywanym jako dzwonienie.
Możesz nalać benzyny Pb98 (na markowej stacji). Jeśli objawy ustąpią to winne było paliwo.
Przeczytaj w instrukcji czy twój silnik ma czujnik spalania stukowego. Powinien on odpowiednio skorygowac nastawy pracy, aby to szkodliwe zjawisko nie występowało. Jesli jest to albo nie działa albo paliwo jest tak kiepskie, że brakło zakresu regulacji.
Ależ się rozpisałem...



Karol2 - 12-09-2008 14:38

  Dzięki za radę.Taka była właśnie diagnoza mechanika.Obawiam się, że to właśnie paliwo jest winne.Nie słyszałem dotąd o czujniku, ale nie omieszkam tego sprawdzić.Jeszcze raz DZIĘKI.



Klimosz - 27-09-2008 17:25

  Kolego.Co było problemem...
paliwo czy coś innego..




Karol2 - 27-09-2008 20:05

  Miał rację Jester!!!Zalałem normalnejwachy(Pb 98 Ultimate) i objawy ustąpiły.Jedna rada dla wszystkich brzmi:nie tankujcie na niepewnych stacjach bo kiepsko się to kończy!!!Jeszcze raz dziękuję Jesterowi-widać, że się chłopak zna.Brawo!



maciej74 - 09-10-2008 22:54

  Witam
Skorzystam z okazji, aby zapytać Was o następującą sprawę:

podczas ruszania, ale także w trakcie jazdy z minimalnym przyspieszeniem wyraźnie są słyszalne dźwięki z silnika przypominające spalanie stukowe. W moim jednak przypadku prawdopodobieństwo, że problem wynika ze złej jakości paliwa jest niewielkie. Z założenia tankuję tylko na stacjach "firmowych". Dodatkowo, takie efekty miałem także w Słowenii czy też Austrii, gdzie tankowałem benzynę 95 (zakładam, że ich paliwo jest lepsze).
Próbowałem paliw z różnych stacji, różnej techniki jazdy.
Próbowałem także jazdy na benzynie 98. Z jednej strony efekt spalania stukowego przestawał być zauważalny, ale samochód - co dziwne - gorzej reagował na przyspieszenie, krótko mówiąc - był "mułowaty".
Najlepsze efekty mam na benzynie 95 i przy ruszaniu na niewielkich obrotach rzędu 1300 obr/min. Jednak problem nie znika całkowicie. Mam silnik 1.6 benz. Zetec - SE (85 tys. km). Wiem, że ten silnik ma czujnik spalania stukowego, ale nie jestem pewien, czy pracuje on prawidłowo. Stąd też proszę Was o porady:
- czy ktoś ma podobne problemy i jak sobie z nimi radzi/poradził?
- czy można w prosty, domowy sposób przekonać się ,że czujnik spalania stukowego reaguje prawidłowo( lub w ogóle działa)?
- czy macie może jakieś inne pomysły/sugestie?

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •