Głośny zimny silnik TDDI po przekroczeniu 2000 obr.
yahooo - 16-01-2010 19:04
Głośny zimny silnik TDDI po przekroczeniu 2000 obr.
Witam wszystkich,
Mam małe pytanie a mianowicie, po przekroczeniu 2000 obrotów na zimnym silniku, silnik zaczyna bardzo glośno pracować. Napiszcie jeśli możecie co to może być i jak to wyeliminować. Czy można to zrobić "domową" metodą czy konieczna wizyta w ASO.
Pozdrawiam
Piotr K - 16-01-2010 19:34
Te typy tak mają. To nie jest usterka.
Silnik inaczej pracuje - bo powyżej 2000 obr/min mechaniczna pompa wtryskowa nie daje już "wtrysku pilotażowego".
Podobnie się dzieje na ciepłym silniku. Tyle, że zimny silnik z zasady głośniej pracuje.
Rozgrzej go i zwiększaj obroty. W tym samym zakresie obrotów zapewne usłyszysz, że robi się głośniejszy i bardziej "twardo" pracuje...
Snajper_881 - 16-01-2010 19:55
Głośny tzn, coś wyje czy głośniej klekota??
To normalnie, szczególnie w dieslu, jeszcze w TDDi.
Na zimnym nie zaleca się wkręcania na wysokie obroty, myśle, że 2500rpm max.
yahooo - 20-01-2010 10:57
Klekota głośniej. Ale jeśli to normalne to cieśnienie spadło że portwela nie trzeba otwierać :)
Dzięki panowie za odpowiedź. To jest moje pierwsze autko w dieselu.
Pozdrawiam
Piotr K - 20-01-2010 11:15
Próbowałeś posłuchać rozgrzanego silnika ?
Jeśli też jest różnica przy przekroczeniu tych samych obrotów to śpij spokojnie.
Te typy tak mają.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim typu common rail czy oparte na pompowtryskiwaczach nie mają tej przypadłości. Bo tam układ wtryskowy realizuje wtrysk pilotażowy (a czasami jeszcze bardziej skomplikowany "wielowtrysk" ) w całym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Mechaniczna pompa w TDDI mimo, że sterowana elektronicznie daje radę tylko do około 2000 obr/min
Karlito - 20-01-2010 11:43
Piszesz ze to twoj pierwszy ropniak to proponuje zapoznac sie z tematem:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=87273