ďťż

Jakie uchwyty do zawieszenia silnika przy wymontowaniu

Zobacz wypowiedzi

Jakie uchwyty do zawieszenia silnika przy wymontowaniu





MIETU1 - 10-12-2009 09:59
Jakie uchwyty do zawieszenia silnika przy wymontowaniu
  Witam
Będę wyciągał silniczek od 1.8 TDCI i nie wiem czy są jakieś fabryczne uchwyty czy samemu się dokręca - gdzie i jakie.




mkaminski100 - 10-12-2009 13:53

  Mocowanie silnika w komorze? Jezeli nie wiesz to jak chesz wyciagac? Sa 3 mocowania - po lewej, pod zbiornikiem wyrownawczym, po prawej pod puszka filtra i za silnikiem pod spodem (tylko uchwyt reakcyjny).
No i cala masa kabli i rurek (no i wydech - odkrecasz katalizator od kolektora za silnikiem) ktore trzymaja silnik do auta, ale z tym sobie poradzisz.



MIETU1 - 11-12-2009 13:11

  Wiem jak silnik jest mocowany w komorze bo sam wymieniałem wszystkie poduszki na nowe ale pojedynczo.
Interesuje mnie po odkręceniu poduszek jakie uchwyty są żeby zaczepić na nich silnik i opuścić pod auto nie niszcząc niczego .
Winnych samochodach są specjalne uszy, które są poprzykręcane w różnych miejscach i za nie się właśnie podwiesza silnik przy jego wymontowaniu.

Jeżeli w FF nie ma tych uszu to w jaki sposób podwiesza się silnik przy jego demontażu z autka lub demontażu skrzyni.



mkaminski100 - 11-12-2009 13:27

  A popatrzyl chociaz na silnik? :) Jeden uchwyt jest po prawej za silnikiem (kolo rury od pokrywy do turbo), drugi po lewej od przodu (kolo wtryskiwaczy)




MIETU1 - 13-12-2009 00:03

  Do mkaminski100

Mam problem z wybiciem śruby która trzyma końcówkę przegubu wahacza w zwrotnicy.
Poluzowałem o kilka obrotów nakretkę popsikałem na śrubę z każdej strony (kilkakrotnie) specjalnego środka do odkręcania śrub z dodatkiem MS2O (dwusiarczek molibdenu) i nic nie chce sie nawet ruszyć. Waliłem młotkiem osiowo w nakrętkę na śrubie i nic.

Jest jakiś sposób żeby to zdemontować bo muszę dwumsę wymienić??



mkaminski100 - 13-12-2009 00:21

  Ale przeguby wyjmujesz ze skrzyni, nic nie ruszasz przy zwrotnicy (przeguby tam zostają).
Odpinasz jedynie sworzeń wahacza ze zwrotnicy (klucz 16 i torx). Ciągniesz wahacz w dół i wypinasz. Dzięki temu ciągnąc za kolumnę McPhersona wyjdzie przegub ze skrzyni.
Dlatego napisałem żebyś spuścił olej i wyjął ręką długi przegub i podważył czymś krótki w skrzyni.



MIETU1 - 13-12-2009 01:24

  No właśnie ta śruba co zabezpiecza sworzeń w zwrotnicy się strasznie zapiekła i nie chce wyjść.
Bez jej wypchnięcia sworznia nie wysunę w dół



mkaminski100 - 13-12-2009 08:53

  Zacisk mocowania sworznia w którym jest śruba jest nacięty, żeby zaciskał sworzeń (na nacięciu jest blaszka zabezpieczająca). Nalewasz penetratora w to nacięcie a potem używasz grubszego śrubokręta i lekko je rozginasz. To już zruszy śrubę, a jeśli się nie da jej dalej wyjąc to bierzesz drugą podobną i ją wybijasz.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •